مقایسه فنی دو خودرو پژو ۲۰۰۸ و بورگوارد BX7 +جدول

0
مقایسه خودرو پژو ۲۰۰۸ و بورگوارد BX7

پژو ۲۰۰۸ یک خودروی کراس اوور کوچک تولیدشده توسط شرکت پژو فرانسه است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو ژنو از آن رونمایی شد. بنابر تصمیم پژو مبنی بر عدم تولید ۲۰۸ SW، این خودرو به عنوان جایگزین خودروی پژو ۲۰۷ SW معرفی شد. این خودرو با کد A94 و بر روی پلت فرم PF1 طراحی و توسعه یافته‌است و دارای قطعات الکترونیکی مشترک با پژو ۲۰۸ می‌باشد و با گیربکس‌های ۵ و ۶ دنده دستی و ۴ تا ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

آپشن های پژو 2008 پژو 2008 ساخت کجاست قیمت پژو 2008 معایب پژو 2008 مقایسه پژو 2008 مصرف سوخت پژو 2008 مقایسه پژو 2008 با بورگوارد BX7 معایب بورگوارد BX7 مقایسه بورگوارد bx7 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو

پژو ۲۰۰۸ یک خودروی کراس اوور براساس پژو ۲۰۸ می‌باشد. پژو در پایان آوریل سال ۲۰۱۲، در نمایشگاه خودروی پکن از کانسپت Urban Crossover رونمایی کرد. سپس در همان سال در نمایشگاه خودروی پاریس، همان کانسپت با نام کانسپت پژو ۲۰۰۸ معرفی شد. در نهایت در ۲۶ آوریل ۲۰۱۳ تولید و عرضهٔ تجاری آن به عنوان جایگزین پژو ۲۰۷ SW در اروپا آغاز شد. تنها ۶ ماه بعد از آغاز تولید، ۶۰٫۰۰۰ دستگاه از این خودرو در اروپا به فروش رسید که از این مقدار، ۲۵٫۰۰۰ دستگاه آن در فرانسه فروش رفت که فراتر از تخمین پژو (۱۰۰٫۰۰۰ دستگاه در ۱۲ ماه ابتدایی تولید) بود. همین امر باعث شد تا کارخانه پژو در مولوز، با بیش از ۲ برابر ظرفیت خود فعالیت کند و تولید ظرفیت خود که ۳۰۰ دستگاه خودرو در روز بود را به روزی ۷۰۰ دستگاه برساند.

پژو ۲۰۰۸ در چهار کارخانهٔ پژو در مولوز فرانسه، ووهان چین، پورتو رئال برزیل (از ۲۰۱۵) و تهران ایران (از ۲۰۱۷) تولید می‌گردد که از بین این کارخانه‌ها، ۷۳٪ تولید پژو ۲۰۰۸ مربوط به سایت تولیدی در مولوز فرانسه می‌باشد که همین امر باعث می‌شود این خودرو به نشان Origine France Garantie] دست یابد.

پژو ۲۰۰۸ فاز یک

در سال ۲۰۱۵، یک نسخهٔ ویژه از پژو ۲۰۰۸ با نام Urban Cross در دسترس بود که بیشترین سطح امکانات را ارائه می‌داد و دارای تنوع موتور فراوانی بود.

در برزیل، پژو از دو کانسپت از پژو ۲۰۰۸ و پژو ۲۰۸ با نام‌های Pyrit و Kyanit رونمایی کرد که وجه تمایز کانسپت ۲۰۸Pyrit از نمونهٔ اصلی، رنگ ترکیبی مشکی-مسی مات، چراغ‌های دی لایت، راهنماهای ال ای دی، اگزوز متفاوت و رینگ‌های خاص بود. همچنین کانسپت ۲۰۰۸Kyanit دارای بدنه با رنگ ترکیبی مشکی-آبی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و اگزوز دوگانه بود.

https://www.iranjib.ir/uploads/47521.jpg

در ۱۸ فوریه سال ۲۰۱۶، پژو از ۲۰۰۸ فیس لیفت شده تحت نام فاز دوم، در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. پژو ۲۰۰۸ جدید علاوه بر تفاوت در چهره، از امکانات جدیدتر و موتورهای با سطح تکنولوژی بالاتر و استانداردهای آلایندگی بسیار بالاتر بهره می‌برد.

تولید انبوه فاز دوم این خودرو با داخلی‌سازی ۳۰٪ به همراه صادرات ۳۰٪ی تولیدات، در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲ می ۲۰۱۷ میلادی) در ایران، در شرکت ایکاپ آغاز شد.

معرفی خودرو

بورگوارد BX7 یک SUV لوکس به‌حساب می‌آید که به‌عنوان اولین محصول این شرکت آلمانی پس از بازیابی قدرتش در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. این شاسی‌بلند آلمانی موفق شده تا در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه طراحی Red Dot Design شود. طراحی داخلی این خودرو مجهز به فناوری‌های کاربرپسند و منحصربه‌فرد است که ارائه‌کننده تجربه تعاملی کاربر همراه باظرافت و زیبایی می‌باشد. طراحی بیرونی آن نیز با الهام گرفتن از اتومبیل اصیل ایزابلا به سرانجام رسیده‌است. بورگوارد BX7 در دو مدل ساده و TS عرضه‌شده‌است. مدل TS دارای یکسری ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌باشد که شامل فضای کابین مجلل‌تر، جلوپنجره‌ای متفاوت با الگوهای مشبک الماس مانند که شبیه به آرم این کمپانی طراحی‌شده، چرخ‌های بزرگ‌تر، ریل‌های روی سقف و به‌طورکلی ظاهری اسپرت تر می‌باشد که در دو نوع تک و دو دیفرانسیل و در مدل‌های پنج، شش یا هفت سرنشینه عرضه می‌شود. بورگوارد BX7 در تمام مدل‌ها از پیشرانهٔ ۴ سیلندر خطی ۲ لیتر توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۲۴ اسب بخار را در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۰۰ نیوتن متر را در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه دارد. این خودرو از جعبه‌دندهٔ هفت سرعته دو کلاچه ساخت شرکت بورگ‌وارنر بهره می‌برد که قدرت تولیدشده را در مدل فول به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

آپشن های پژو 2008 پژو 2008 ساخت کجاست قیمت پژو 2008 معایب پژو 2008 مقایسه پژو 2008 مصرف سوخت پژو 2008 مقایسه پژو 2008 با بورگوارد BX7 معایب بورگوارد BX7 مقایسه بورگوارد bx7 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو

مدل کانسپت بورگوارد BXi7 با پیشرانهٔ تمام برقی نیز در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ معرفی‌شد که می‌تواند ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. بنا بر ادعای شرکت سازنده، این خودرو با یک‌بار شارژ کامل حدوداً می‌تواند ۵۰۰ کیلومتر را طی کند و به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. به بیان بورگوارد این خودرو قابلیت این را دارد که تنها با ۳۰ دقیقه اتصال به درگاه شارژ سریع تا ۸۰ درصد شارژ آن افزایش یابد و از شتاب ۰ تا ۱۰۰ معادل ۶٫۵ ثانیه برخوردار است. این خودرو ازنظر ظاهری تفاوت‌هایی با مدل BX7 دارد که شامل جلوپنجره‌ای متفاوت با الگوهای مشبک الماس مانند که شبیه به آرم این کمپانی طراحی‌شده و استفاده از رده‌های رنگی آبی در بسیاری از قسمت‌ها است که شامل بخش‌هایی مانند جلوپنجره، چراغ‌های جلو، آینه‌ها، رینگ‌ها، صندلی‌ها، داشبورد و… می‌باشد.

آپشن های پژو 2008 پژو 2008 ساخت کجاست قیمت پژو 2008 معایب پژو 2008 مقایسه پژو 2008 مصرف سوخت پژو 2008 مقایسه پژو 2008 با بورگوارد BX7 معایب بورگوارد BX7 مقایسه بورگوارد bx7 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو

بورگوارد BX7 توسط شرکت کیان موتور وارنا نمایندگی رسمی بورگوارد در ایران، به بازار کشور وارد می‌شود علاوه بر این، کیان موتور قصد دارد تا در آینده خط مونتاژ این خودرو را نیز در ایران راه بیندازد.

خودرو

پژو ۲۰۰۸ بورگوارد BX7

کشور سازنده

فرانسه
آلمان

سال (طراحی)

۲۰۱۳ ۲۰۱۶

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۵۹۸سی سی ۱۹۸۱سی سی

حداکثر قدرت

۱۶۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۲۲۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه ۳۰۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۶ سرعته خودکار ۶ سرعته تیپ ترونیک

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۸.۳ ثانیه ۹.۳ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۶ کیلومتر در ساعت ۲۰۶ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۲۴۵ کیلوگرم ۱۸۳۰ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۱۵۹ طول – ۱۷۳۹ عرض – ۱۵۵۶ ارتفاع ۴۷۱۵ طول – ۱۹۱۱ عرض – ۱۶۹۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۵۳۸ میلیمتر ۲۷۶۰ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر ۹ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۵۰ لیتر ۶۰ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

استاندارد امنیت

EuroNCAP 5 EuroNCAP 5

میزان تولید CO2

۱۵۰ گرم در هر کیلومتر – گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

ABS – ESP – EBA – HAC ABS – EBD – VS – ESC – EPB

کیسه هوا

کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده ای – جمعاً ۶ کیسه هوا کیسه هوا برای سرنیشنان جلو – جانبی – پرده ای

سیستم صوتی

صفحه نمایش ۷ اینچی – ۶ بلندگو – بلوتوث نمایشگر ۱۲.۳ اینچی – کلید کنترلر ماوس – ۹ بلندگو – سیستم عامل آندروید با قابلیت نصب اپلیکیشن – Apple Car Play & Android Auto

دیگر تجهیزات

فرمان برقی – تهویه مطبوع دوگانه – سنسور نور – چراغ مخصوص روز – آینه های جانبی تاشو برقی – سنسور پارک در عقب – دوربین دید عقب – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی – کروز کنترل – سنسور باران فرمان برقی – رینگ ۱۸ اینچی – چراغ های زنون – چراغ مخصوص روز – چراغ کمکی در هنگام پیچیدن – سقف پانوراما – سنسور باران – آینه های برقی جمع شونده – حافظه آینه های بیرونی – روکش چرمی صندلی ها و فرمان – حافظه صندلی – ماساژور صندلی – تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – ۴ گرمکن – دوربین ۳۶۰ درجه – سنسور پارک جلو و عقب – ورود بدون کلید – استارت دکمه ای – کروز کنترل – کنترل باد لاستیک ها TPMS – کنترل سرعت در سربالایی HAC – کنترل حرکت در سراشیبی HDC

قیمت بازار

۴۷۰-۴۲۰ میلیون تومان ۹۰۰-۸۵۰ میلیون تومان

آخرین بروزرسانی قیمت

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴

نمایندگی فروش

ایران خودرو کیان موتور وارنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.