هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ رسماً معرفی شد؛ پختگی به سبک هیوندای

0

نسل جدید هیوندای سانتافه با تغییراتی چشمگیر برای اولین بار در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و حالا کمپانی خودروسازی هیوندای مشتاقانه در حال ایجاد تغییرات جدید است و در آخرین اقدام خود به سراغ این خودروی شاسی بلند پرفروش جهانی رفته و چهره آن را با تغییراتی چشمگیر همراه کرده است تا علاقه مندان به داشتن این خودروی شاسی بلند، حساب ویژه ای بر روی آن باز کنند. هرچند تغییراتی هم بر روی پلتفرم این خودرو ایجاد شده تا علاوه بر ایمنی بالاتر و کنترل بهتر، زمینه استفاده از پیشرانه های هیبریدی و پلاگین هیبریدی بر روی آن وجود داشته باشد که پیش از این وعده توسعه و راه اندازی آنان را بر روی سانتافه داده بود.

قیمت هیوندای سانتافه 2021 مشخصات هیوندای سانتافه 2021 محصولات جدید هیوندای اخبار شرکت هیوندای مجله خودرو معرفی شاسی بلند دنیای خودرو hyundai santafe
اولین تغییراتی که با نگاه کردن به نسخه جدید هیوندای سانتافه متوجه آن خواهیم شد، ظاهر بروزرسانی شده و سنگین تر آن خواهد بود که در این خصوص سعی شده تا سانتافه یک پله از طراحی دیگر محصولات هیوندای بالاتر باشد. پیش از این شاهد نصب چراغ های اصلی در اطراف سپر و قرار گرفتن چراغ های مخصوص روز در جایگاه اصلی چراغ های جلو بودیم، اما حالا چراغ های مخصوص روز اتومبیل باریک تر و ظریف تر از قبل شده و همچنین به لطف استفاده از یک جلوپنجره بزرگ و بدون حاشیه، چراغ های اصلی روشنایی با جلوپنجره اتومبیل حالت یکپارچه به خود گرفته است. یکی از ویژگی های جالب طراحی چراغ ها، خطوط T شکل LED داخل آنان است که خطوط میانی به صورت موازی در یک راستا قرار گرفته و یک هماهنگی شگفت انگیز خلق کرده است.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۱

علاوه بر طراحی ظاهری، تغییرات شگفت انگیزی هم در داخل کابین ایجاد شده است که فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد. البته جزییاتی در رابطه با ابعاد و اندازه این خودرو منتشر نشده و این انتظار وجود دارد که نسخه جدید هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ فضای کابین بیشتری در اختیار کاربران خود قرار دهد، اما باتوجه به تصاویری که از این خودرو منتشر شده، می توانیم تحولات شگفت انگیزی را در داخل کابین شاهد باشیم که بیشترین تغییرات آن در بخش کنسول مرکزی و کنسول میانی دیده می شود. به لطف استفاده از کلید برای تغییر وضعیت گیربکس، اهرم تعویض دنده به کلی حذف شده و فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفته است و حتی بجای آن، یک فضای نگهداری جدید اضافه شده است تا راننده وسایل دم دستی خود را داخل آن قرار دهد. تغییر دیگر هم مربوط به نمایشگرهای خودرو می شود که با یک صفحه نمایشگر ۱۰.۲ اینچی کنسول مرکزی و یک صفحه کیلومتر ۱۲.۳ اینچی کاملا دیجیتال در مقابل راننده تکمیل می شود.

هیوندای سانتافه ۲۰۲۱

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی خودرو ارائه نشده است و به نظر می رسد که از همان گزینه های قبلی استفاده شود، به همین منظور در بخش فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ می توانیم انتظار یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر با خروجی قدرت ۲۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۳ نیوتن متری، پیشرانه دیزلی ۲ لیتری با حداکثر خروجی ۱۸۶ اسب بخاری قدرت و ۴۰۲ نیوتن متری گشتاور و یا انتظار پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی را داشته باشیم که خروجی قدرت آن به ۲۰۲ اسب بخار و میزان خروجی گشتاور آن هم به حداکثر ۴۴۱ نیوتن متر خواهد رسید. در کنار پیشرانه های مذکور، باید منتظر موتورهای جدید هیبریدی و پلاگین هیبریدی هم باشیم.
در پایان طبق اعلام هیوندای، نسخه جدید هیوندای سانتافه از ماه سپتامبر سال جاری در بازارهای اروپایی راه اندازی می شود و با نزدیک شدن به زمان عرضه، جزییات بیشتر و همچنین قیمت نهایی خودرو مشخص خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.