مکان های دیدنی مسیر تهران شیراز

0

شیراز یکی از شهرهای زیبای ایران است که در آن جاذبه‌های گردشگری زیادی از قبیل تخت‌جمشید، امامزاده شاهچراغ، پاسارگاد و… وجود دارد و افراد زیادی درطول سال برای بازدید از آن‌ها به این شهر سفر می‌کنند. ما در این مطلب قصد معرفی روشی برای رزرو تور هوایی شیراز، بهترین مسیر سفر به این شهر و مکان‌های دیدنی این مسیر را داریم. پس اگر قصد سفر به شهر شیراز را دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین مسیر تهران شیراز

بهترین مسیری که می‌توان با عبور از آن به شهر زیبای شیراز رسید، از شهرهای قم، کاشان، شاهین‌شهر، شهرضا و آباده عبور می‌کند. این مسیر حدود ۹۳۰ کیلومتر بوده و از کنار جاذبه‌های گردشگری بسیاری عبور می‌کند. میانگین هزینه بنزین مصرفی با تعرفه دولتی برای طی این مسیر ۴۵۰ هزارتومان است. می‌توانید با خودروی شخصی و حرکت با سرعت مجاز طی ۱۰ ساعت از تهران به این شهر زیبا برسید. سفر با خودرو شخصی یکی از بهترین روش‌ها برای کسانی است که قصد سفر به شیراز را دارند.
جاذبه‌های دیدنی مسیر تور شیراز از تهران

همان‌طورکه گفته شد مسیر تهران شیراز از شهر اصفهان می‌گذرد. این شهر را می‌توان یکی از زیباترین مناطق ایران دانست. قبل از شرکت در تور شیراز می‌توانید سری به اصفهان زده و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. از شگفت‌انگیزترین این جاذبه‌ها می‌توان به باغ فین کاشان، کاخ چهلستون، منارجنبان، کاروانسرای ملک شهرضا و… اشاره کرد که درادامه به بررسی برخی از آن‌‌ها می‌پردازیم.

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های قدیمی موجود در ایران به‌شمار می‌رود که از دوران قاجار و صدراعظمی امیرکبیر به‌یادگار مانده است و کشته‌شدن امیرکبیر در آن مهم‌ترین دلیل معروفیت باغ فین محسوب می‌شود. این باغ مساحتی معادل ۳۳۷۰۰ مترمربع دارد و به‌دلیل وجود دیوار و برج‌های استوانه‌ای بلند از باغ قلعه‌های ایرانی به‌شمار می‌رود. در گذشته افراد می‌توانستند هنگام جنگ به این باغ رفته و در برج‌های آن پناه بگیرند. به‌دلیل مساحت زیاد، باغ مذکور در گذشته به باغ شاه معروف بوده اما به‌خاطر قرارگیری آن در محله فین کاشان به آن باغ فین گفته می‌شود. فین از کلمه فینه گرفته شده است، افراد این محله در گذشته کلاه‌هایی بر سر داشتند که به آن‌ها فینه گفته می‌شود.

این باغ سال ۱۳۱۴ در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید. در باغ فین مکان‌هایی ازجمله حمام فین، کوشک صفوی و قاجار، حیاط خلوت کریم خان، اتاق شاه نشین، چای‌خانه و موزه ملی کاشان واقع شده است که افراد همه روزه در بهار و تابستان بین ساعات ۹ الی ۱۸:۳۰ و فصول پاییز و زمستان ۹ الی ۱۶ می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. برای بازدید این باغ باید به خیابان امیرکبیر منطقه فین کاشان بروید و از این مجموعه شگفت‌انگیز دیدن کنید. پشنهاد ما به شما این است که در مسیر شرکت در تور شیراز سری به این مجموعه زیبا بزنید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با رستوران ایتالیایی هتل بزرگ شیراز

امامزاده شاه سلطان حسین

در مسیر رفتن به تور شیراز از تهران و پس از عبور از شهر نطنز با تابلویی مواجه خواهید شد که راهی برای رفتن به امامزاده شاه سلطان حسین، عموی امام زمان (عج)، را به شما نشان می‌دهند. این مکان روبروی کارخانه فولاد نطنز واقع شده است و باید دوربرگردان آزادراه را دور بزنید تا به آن برسید. اگر علاقه‌مند به زیارت امامزادگان و بازدید از بارگاه‌های آن‌ها باشید، می‌توانید به این امامزاده بروید. زیر گنبد فیروزه‌ای امامزاده شاه سلطان حسین نقاشی‌هایی با مضمون اسما متبرکه و آیاتی از قرآن کشیده شده است که جلوه‌ای زیبا به داخل این مکان متبرکه می‌بخشد. ۱۱ بهمن سال ۱۳۸۹ این امامزاده با شماره ۲۹۴۳۰ در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
کاروانسرا ملک

شهرضا یکی‌دیگر از شهرهایی است که در مسیر سفر به شیراز باید از آن عبور کرد. این شهر در تقسیمات استانی جزئی از اصفهان به‌شمار می‌رود و در آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها کاروانسرای ملک است. این کاروانسرا از بناهای به‌یادمانده از دوران صفویه محسوب می‌شود و نزدیکی امامزاده شاهرضا واقع شده است. کاروانسرای ملک را در زمینی مستطیل شکل و با چهار ایوان ساخته‌اند. در گذشته این کاروانسرا حوض داشته و آب آن از چشمه موجود در کوه کنار امامزاده تامین می‌شد. به مرور زمان چشمه خشک شده و حوض کاروانسرا نیز از بین رفته است. اگر قصد بازدید از این بنای قدیمی را دارید، باید به بخش شمالی شهرستان شهرضا رفته و پس از زیارت امامزاده شاهرضا از کاروانسرای ملک بازدید کنید.

بهترین روش برای رزرو تور هوایی شیراز

بسیاری از افراد ‌دنبال روشی برای رزرو تور با قیمت مناسب هستند. باتوجه به گسترش فضای مجازی شرکت‌های زیادی برای ارائه این‌گونه خدمات آغاز به‌کار کردند که به‌عنوان بزرگ‌ترین آن‌ها می‌توان به علی بابا اشاره کرد. اگر قصد رزرو تور هوایی شیراز را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت علی بابا نسبت به رزرو آن اقدام کنید. همچنین در این سایت امکان رزرو بلیط و هتل نیز وجود دارد.

اگر قصد سفر به شیراز دارید، میتوانید تور شیراز علی بابا را رزرو کنید و با بهترین قیمت بلیط و هتل تجربه سفر خود را رقم بزنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.