آموزش بهترین روش برای کشیدن بنزین از باک ماشین

0

آیا چیزی از کشیدن بنزین از باک ماشین می‌دانید؟ بهترین روش آن کدام است و چطور باید عمل کرد که احتمال خطر به حداقل برسد؟ اگر پیش از این بدون بنزین در راه مانده باشید، احتمالا تجربه‌ای در این زمینه داشته و می‌دانید که چگونه از باک خودرو بنزین بکشیم و … ؟ برای پیدا کردن پاسخ پرسش‌های خود در این زمینه، با استادکار همراه بوده و مراحل انجام کار را به صورت ساده و کاملا عملیاتی، دنبال کنید. البته در نهایت به شما توصیه می‌کنیم که جز در شرایط به راستی استثنائی و نبود هیچ راه حل جایگزین، چنین اقدامی کرده و در سایر موارد از انجام آن جدا خودداری نمایید.

چرا کشیدن بنزین از باک ماشین ضرورت پیدا می‌کند؟ تمام کردن بنزین در طول مسیر می‌تواند یکی از اتفاقات ناگواری باشد که ممکن است برای رانندگانی که توجهی به آمپر بنزین ندارند، رخ دهد. چگونه از باک خودرو بنزین بکشیم؟ این سوالی است که در این مواقع در ذهن نقش می‌بندد، چرا که با عدم آگاهی از طریقه کشیدن بنزین از باک نمی‌توانید کاری از پیش ببرید.

در این حالت احتمالا از راننده‌ای دیگر با باک بنزین پر درخواست کمک کرده تا با بهترین روش کشیدن بنزین از باک ماشین، بنزین به ماشین خود تزریق کنید. در این مطلب از استادکار با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم در زمینه کشیدن بنزین از باک ماشین، نحوه کشیدن بنزین از موتور پراید، کشیدن بنزین از باک پژو، بنزین کشیدن از پراید انژکتور، کشیدن بنزین از کاپوت پراید و کشیدن بنزین از پژو پارس را یاد بگیرید.
کشیدن بنزین از باک ماشین

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده که نیاز فوری به بنزین پیدا کرده و راهی جز کشیدن بنزین از باک ماشین نداشته‌اید. حتی ممکن است هر از گاهی در کنار خیابان یا بزرگراه‌ها، افرادی را دیده باشید که کنار خیابان پارک کرده و طلب بنزین می‌کنند. گاهی برخی در صندوق خودرو خود بنزین اضافی دارند. این اشخاص معمولا کنار خودرو ایستاده و با کشیدن بنزین از باک ماشین خود، به کسانی که بنزین کم آورده‌اند، کمک می‌کنند. اما همیشه این امکان برای افراد وجود ندارد، در این حالت چاره‌ای جز کشیدن بنزین از باک ماشین باقی نمی‌ماند. با ما در این مطلب همراه باشید تا با بهترین روش کشیدن بنزین از باک ماشین آشنا شوید:

روش کشیدن بنزین از باک روش کشیدن بنزین از باک پراید کشیدن بنزین از 206 کشیدن بنزین از پژو پارس کشیدن بنزین از سمند آموزش نکات فنی خودرو طریقه بنزین زدن به ماشین تعمیرکار

اگر نیاز فوری به تزریق بنزین به خودرو دارید و هیچ پمپ بنزینی در اطرافتان نیست، می توانید با استفاده از کشیدن بنزین از باک ماشین از خودرویی دیگر، به ماشینتان بنزین وارد نمایید.

چگونه از باک خودرو بنزین بکشیم؟

برای کشیدن بنزین از باک ماشین باید حتما شلنگی در اختیار  داشته باشید. معمولا در خودروهای امروزی در مسیر ورودی باک بنزین، درپوش فلزی وجود دارد که تنها به داخل باز می‌شود که روی آن اغلب یک توری قرار دارد. برای کشیدن بنزین از باک ماشین، می‌بایست شیلنگی را وارد گلویی باک بنزین نمایید تا با مکش از سر دیگر شیلنگ، بنزین به سمت بیرون سرازیر شود.

تعمیر باک بنزین چگونه انجام می‌شود؟

اما آنچه که بهتر است در این حالت به آن توجه کنید، این است که تلاش شما باید به گونه‌ای باشد که حین این فرایند، بنزین وارد دهان شما نشده و هوایی که از شیلنگ بیرون می‌آید را تنفس نکنید. لذا لازم است تا تنها به اندازه نیاز بنزین بکشید؛ سپس می‌بایست شیلنگ را از داخل باک بنزین بیرون کشیده، بالا گرفته تا کل بنزین موجود در شیلنگ درون ظرف ریخته شود.
بهترین روش کشیدن بنزین از باک ماشین

استفاده از پمپ‌های دستی بهترین روش کشیدن بنزین از باک ماشین را برای شما فراهم می‌سازند. در این حالت شما باید ابتدا لوله پمپ را داخل گلویی باک وارد کنید و سپس لوله دیگر تلمبه را درون ظرف قرار دهید. بعد باید به کمک این پمپ تلنبه بزنید تا بنزین به راحتی از مخزن وارد ظرف شود. توجه کنید که باید ابتدا شیلنگ داخل باک را خارج نمایید.

روش کشیدن بنزین از باک روش کشیدن بنزین از باک پراید کشیدن بنزین از 206 کشیدن بنزین از پژو پارس کشیدن بنزین از سمند آموزش نکات فنی خودرو طریقه بنزین زدن به ماشین تعمیرکار

یکی از بهترین روش های تزریق بنزین به باک خودرو، استفاده از پمپ های مخصوص این کار است که درست به همین منظور طراحی شده اند.

برای کشیدن بنزین از باک ماشین خود، شلنگ ۱ متری را آماده سازید. سپس در مرحله بعدی جهت کشیدن بنزین از باک ماشین باید حتما یک شیلنگ به طول نهایت ۱ متر و ظرفی برای ریختن بنزین در اختیار داشته باشید. البته شیلنگ‌هایی وجود دارند که درست به همین منظور ساخته شده‌اند. این قیبل شیلنگ‌ها در ابتدای لوله ساختاری فلزی دارند که درون آن یک ساچمه تعبیه شده که با داخل کردن آن به درون باک و تکان دادن آن بنزین در داخل شیلنگ حرکت کرده و به درون ظرف منتقل می‌شود.

در کشیدن بنزین از باک ماشین خود، چه کنیم تا بنزین داخل دهان نرود؟

برای اینکه هنگام کشیدن بنزین از باک ماشین ، بنزین داخل دهان نرود، از این روش استفاده کنید:

در این روش از کشیدن بنزین از باک ماشین خود، ما یک طرف شیلنگ را در گلویی باک قرار میدهیم، سپس سر دیگر آن را درون ظرفی که می‌خواهیم در آن بنزین بریزیم، می‌گذاریم. سپس دست خود را دور شیلنگ گرفته و بر روی درب ظرف می‌گذاریم. بعد از لا به لای انگشتان درون ظرف فوت می‌کنیم تا با ایجاد فشار هوا، بنزین به سمت ظرف سرازیر شود. در این روش نه بنزین به داخل دهان ما ریخته می‌شود و نه با استشمام بخار آن صدمه به دستگاه تنفسی خود وارد می‌سازیم. این در واقع بهترین راه کشیدن بنزین از باک ماشین است.

نحوه کشیدن بنزین از موتور پراید

برای کشیدن بنزین از باک ماشین و کشیدن بنزین از موتور پراید یا همان کشیدن بنزین از کاپوت پراید خود، می‌بایست در ابتدا کاپوت را باز کرده و سپس شیلنگ رفت بنزین را پیدا نمایید. در پراید کاربراتوری شیلنگ بنزین رفت در زیر ریل سوخت قرار گرفته که از صافی بنزین عبور می‌کند. حال باید شیلنگ بالایی را باز نمایید. توجه داشته باشید که در حالت عادی مقداری بنزین بیرون می‌ریزد.

اگر بنزین بیشتری لازم دارید، می‌بایست از سمت شیلنگ پایین فوت کنید تا بنزین بیشتری خارج شود. اما بهترین روش کشیدن بنزین از باک ماشین، استفاده از پمپ باد است چرا که در این حالت با تزریق هوا، بنزین به سرعت از سمت باک خودرو به سمت پمپ جاری می‌شود. اما همواره دقت داشته باشید تا هیچ مقدار از بنزین روی استارت خودرو نریزد چرا که ممکن است سبب حادثه شود.

روش کشیدن بنزین از باک روش کشیدن بنزین از باک پراید کشیدن بنزین از 206 کشیدن بنزین از پژو پارس کشیدن بنزین از سمند آموزش نکات فنی خودرو طریقه بنزین زدن به ماشین تعمیرکار
کشیدن بنزین از باک ماشین چطور انجام می شود؟ برای کشیدن بنزین از موتور پراید، باید شیلنگ رفت بنزین را پیدا نموده و از سمت پایین فوت نمایید تا بنزین به درون ظرف وارد شود.

کشیدن بنزین از باک پژو

همان‌طور که در در بالا در خصوص کشیدن بنزین از باک ماشین گفتیم، سنتی‌ترین راه کشیدن بنزین از باک خودرو استفاده از شیلنگ و به روش مکیدن از باک است. این کار علاوه بر سختی کار، دارای خطراتی برای سلامتی شما نیز هست؛ چرا که در صورت سهل انگاری، ورورد بنزین به داخل ریه شما، حتما کارتان به بیمارستان می‌کشاند.
اما راه حل بهتر برای کشیدن بنزین از باک پژو پارس و سایر پژوها این است که با توجه به سایز دهانه باک بنزین پژو، از دو شیلنگ استفاده کنید. یک شیلنگ را به درون باک فرستاده تا به طور کامل وارد باک شود و آن سر شیلنگ را در ظرف قرار دهید. سپس شیلنگ دوم را به آرامی و تا نصفه درون باک بفرستید. اکنون با دمین هوا به شیلنگ دوم بنزین از شیلنگ اول به مخزن جاری خواهد شد.
نتیجه ریختن ضدیخ در باک بنزین خودرو چیست؟

هر چقدر دهانه باک به اصلاح کیپ‌تر باشد، بنزین بیشتری با این فرایند خارج خواهد شد که البته می‌توانید با استفاده از دستمال، دهانه ورودی باک را بپوشانید تا فرایند کشیدن بنزین از باک با سرعت بیشتری انجام شود. برای کشیدن بنزین از باک ماشین و به ویژه کشیدن بنزین از پژو پارس نیز می‌توانید به همین صورت عمل نمایید.

بنزین کشیدن از پراید انژکتور

کشیدن بنزین از باک ماشین و به خصوص نحوه کشیدن بنزین از موتور پراید چگونه است؟ برای کشیدن بنزین از موتور پراید انژکتوری ابتدا کاپوت را باز کرده سپس در زیر منیفولد هوا، در سمت راست موتور، شیلنگ بنزین را بیابید (این شیلنگ به قطعه‌ای برنجی رنگ متصل است). اکنون آن را از جای خود خارج کرده و سپس درون ظرف قرار دهید. سپس کلید ماشین برق را باز نمایید تا برق به پمپ بنزین رسیده و از سمت باک به سمت موتور بنزین تزریق شود. در این حالت بنزین از آن لوله بیرون می‌ریزد. در هربار به مقدار معینی و البته نسبتا کمی بنزین خارج خواهد شد، لذا برای پر کردن ظرف، می‌بایست این عمل را چندبار تکرار نمایید.

روش کشیدن بنزین از باک روش کشیدن بنزین از باک پراید کشیدن بنزین از 206 کشیدن بنزین از پژو پارس کشیدن بنزین از سمند آموزش نکات فنی خودرو طریقه بنزین زدن به ماشین تعمیرکار

نحوه کشیدن بنزین از موتور پراید چگونه است؟ برای بنزین کشیدن از پراید انژکتور شیلنگ بنزین را بیابید و سپس سر دیگر آن را درون ظرف قرار دهید و با باز کردن ماشین برق، منتظر سرازیر شدن بنزین به ظرف شوید.

سخن پایانی

از آنجایی که کشیدن بنزین از باک ماشین چون بنزین کشیدن از پراید انژکتور یا کشیدن بنزین از کاپوت پراید و غیره می‌تواند دردسرساز شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم همیشه قبل از شروع به حرکت و در طول مسیرهای طولانی، به آمپر بنزین اتومبیل توجه داشته باشید تا مجبور به کشیدن بنزین از باک ماشین نگردید.
در صورتی که تجربه و دانش فنی کافی در طریقه کشیدن بنزین از باک ماشین و سایر روش‌ها ندارید ،هیچگاه از سمت موتور بنزین نکشید. این کار ریسک بالایی دارد؛ چرا که ممکن است با ریختن بنزین روی استارت خودرو، حادثه ایجاد کنید و یا اینکه با باز کردن بست شیلنگ‌ها، نتوانید آن را همانند روز اول ببندید. در این حالت بنزین نشت کرده و در زمان حرکت روی موتور، سبب آتش سوزی خواهید شد.

منبع: carstan.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.