بررسی مشکلات پیکان مدل ۷۷ در سربالایی و افت قدرت

0

خودرو پیکان مدل ۷۷ دارم که چندروزی است در زمان حرکت درسربالایی‌ها و همین‌طور هنگام شتاب‌گیری به‌شدت با افت قدرت مواجه می‌شود. علت چیست؟

ابتدا باید گفت باتوجه به‌اینکه سیستم سوخت‌رسانی خودرو شما از نوع مکانیکی است، باید دردرجه نخست این سیستم مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن موارد دیگر نیز بررسی و کنترل شود.

در این‌گونه خودروها اگر دیافراگم کاربراتور معیوب شده باشد، می‌تواند در روند کارکرد آن تاثیر منفی بگذارد. بنابراین باید سه‌مورد دررابطه با کاربراتور مورد بررسی قرار گیرد؛

۱- اگر شناورهای پیاله کاربراتور معیوب شده باشد، درسطح استاندارد خود قرار نمی‌گیرد و منجربه‌نرسیدن سوخت کافی به‌سیلندرها می‌شود که در این صورت خودرو با افت قدرت مواجه خواهد شد. در این حالت باید شناورهای پیاله‌سوخت تعویض شود تا سطح سوخت موجود درپیاله درحالت استاندارد قرار گیرد و به‌مقدار مناسب به‌سیلندرها ارسال شود.

۲- بعد از تعویض شناورها اگر همچنان مشکل وجود داشته باشد، باید ژیگلور نیز تعویض شود. ژیگلور قطعه‌ای است که میزان سوخت ارسالی به‌سیلندر را تنظیم می‌کند و بنابراین اگر این قطعه مکانیکی به‌دلیل کارکرد بیش از حد متعارف معیوب شده باشد، برای رفع مشکل باید آن را تعویض کرد. ۳- اگر پس از تعویض ژیگلور نیز همچنان مشکل وجود داشته باشد، باید مانیفولد ورودی نیز مورد بررسی قرار گیرد. چراکه درصورت نشت هوا به‌سیستم هوای ورودی چنین مشکلی به‌وجود می‌آید. دراین صورت ضمن بررسی مانیفولد‌های هوا، درصورت لزوم باید آن را نیز تعویض کرد.

تعمیرات تخصصی پیکان ژیگلور چیست تنظیم کاربراتور پیکان قیمت پیکان بررسی مشکلات خودرو دلایل کاهش قدرت موتور آموزش تعمیر خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران
البته باید به‌این نکته توجه داشته باشید که تنها خرابی درسیستم سوخت‌رسانی چنین مشکلی را ایجاد نمی‌کند، بلکه اگر در سیستم جرقه‌زنی نیز مقدار زمان آوانس یا ریتارد نامیزان باشد، در عملکرد موتور خودرو تاثیرگذار خواهد بود. در این صورت باید ابتدا دلکو مورد بررسی قرار گیرد تا درصورت نیاز زمان جرقه تنظیم و پس از آن وایرهای شمع بررسی شود.
درزمان تعویض وایرهای شمع اگر مشکلی وجود داشته باشد، باید شمع‌ها و کویل خودرو را نیز تعویض کنید. اما از آنجا که خودرو شما هنگام حرکت در سربالایی نیز با افت قدرت مواجه می‌شود، باید دیسک و صفحه‌کلاچ آن را نیز بررسی و درصورت نیاز این قطعات را تعویض کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.