چگونه دنده موتورسیکلت را به موقع تعویض کنیم؟

0

چرخ های کلاچ بهتر از چرخ های قدرت است (آموزش تعویض به موقع دنده موتورسیکلت) زیرا شما می توانید این کارها را بدون شتاب گیری انجام دهید (خیلی زیاد). در مناطق تنگ، با سرعت بسیار کم و بسیار نرم تر از چرخ های برقی در مسیر بالا و پایین هستند. شما همچنین می توانید آنها را خیلی طولانی تر سوار کنید و به چرخ دنده های بالاتر بروید.

 

۱- شما نیازی به موتور خیلی قدرتمند ندارید.

شما قطعاً می توانید یک چرخ موتور اسپرت ۵۰۰ سی سی را کلاچ کنید، این فقط دورهای بالاتر را می گیرد.
چرخ دنده سهام خوب است، با این حال، با این تنظیم نمی تواند در رتبه دوم قرار گیرد. برای آن به یک کیت ۵۲۰ نیاز دارید. (برای جمع شدن در ثانیه با تندرست کمتر، سعی کنید -۱ را در چرخ دنده جلو و ۲+ را در عقب حرکت دهید.
اگر این چرخ دنده ها را در سطح ۵۲۵ خریداری کنید، می توانید آنها را تغییر دهید و از زنجیره سهام استفاده کنید.
(ویرایش: طول زنجیر درست خواهد بود، اما شما نمی توانید از ۵۲۰ زنجیر یا برعکس از زنجیره ۵۲۰ استفاده کنید)

۲- راحت، ایستاده روی موتور بنشینید.

برای این ترفند لازم نیست عقب بروید. “می توان یک چرخ دستی را با سرعت ۷۰ مایل در ساعت (۱۱۰ کیلومتر در ساعت) با دنده ۳ روی gsxr-600 بکشید.” این تمرین بیشتر طول خواهد کشید، اما بسیار ممکن است.

آموزش تعویض دنده موتورسیکلت موتورسیکلت چند دنده هست تعمیرات تخصصی موتورسیکلت مجله موتورسیکلت تعمیر و نگهداری موتورسیکلت سرویس زنجیر موتورسیکلت آموزش رانندگی با موتورسیکلت آموزش موتورسواری حرفه ای

۳- در حدود ۱۵۰۰-۲۰۰۰ دور در دقیقه با سرعت ثابت رانندگی کنید. (باید حدود ۱۰-۲۰ مایل در ساعت باشد).

۴- هنگامی که برای لیفتوف آماده شدید، سریع گاز را باز کرده و شتاب دهید.

این بسیار مهم است زیرا سیستم تعلیق عقب شما را فشرده می کند. بدون فشرده سازی سیستم تعلیق عقب، کلاچ کردن یک چرخ بسیار دشوار است. شما در تلاش برای افزایش سرعت نیستید! شروع در دورهای پایین بسیار مهم است. اگر یک چرخ کلاچ را با ۵۰۰۰RPM روشن کنید، کار بسیار دشواری است و شما قبل از اینکه به حالت عمودی برسید، خط قرمز خواهید کشید. نیرو از دور پایین می آید. (آموزش تعویض به موقع دنده موتورسیکلت)

۵- تقریباً بلافاصله پس از شتاب گیری، کلاچ را به اندازه کافی در آن بکشید تا از موتور خارج شود و موتور را به دور ۶۰۰۰ دور در دقیقه برسانید.

در ابتدا می توانید این حرکت را کند انجام دهید، در نهایت به یک حرکت آنی تبدیل می شود. (آموزش تعویض به موقع دنده موتورسیکلت)

۶- کلاچ را به سرعت در حدود ۸۰٪ آزاد کنید.

این سخت ترین قسمت است. شما باید سریع آزاد شوید. شما می دانید که سرعت RPM خود را تا ۲۰۰۰ کاهش دهید خیلی سریع آزاد می شوید – این بدان معنی است که خیلی سریع آزاد می شوید. تمرین ، تمرین ، تمرین. وقتی این کار را درست انجام دهید، احساس خواهید کرد که هیدرولیک روی چرخ جلو دارید و درست بلند می شوید (خیلی سریعتر و نرمتر از یک چرخ پران قدرت).

۷- پس از تسلط بر این، موتور شما باید کمی بلند شود.

مرحله بعدی کنترل گاز است. در حالی که کلاچ را آزاد می کنید، دریچه گاز را اضافه کنید. اگر می خواهید بزرگ – عمودی – بروید و آنجا بمانید – نکته اصلی که باید یاد بگیرید این است که نمی توانید گاز یا کلاچ را رها کنید. در این مرحله با کلاچ ارتفاع چرخ را کنترل خواهید کرد

۸- بنابراین یک بار دیگر پس از اینکه با حرکت آزاد شدن کلاچ راحت شدید، مقدار زیادی گاز به آن بدهید.

باید بتوانید آن را برای چند ثانیه بدون هیچ مشکلی در دنده ۱ نگه دارید. هرچه بالاتر بروید بیشتر بیدار می مانید.

۹- پس از خوب شدن، دیگر نیازی به چرخش ندارید قبل از اینکه کلاچ کنید. آنها را همزمان انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.