اگر موتور خودرو از نوع Interference (تداخلی) باشد (مانند ۴۰۵،۲۰۶ )
اگر موتور خودرو از نوع Interference (تداخلی) باشد(مانند ۴۰۵،۲۰۶ ) پس از بریدن تسمه پیستون به سوپاپ برخورد کرده و آسیب جدی به موتور وارد می کند.
اگر موتور خودرو از نوع Non-Inteference (غیر-تداخلی) باشد(مانند پراید ) پس از بریدن تسمه پیستون به سوپاپ برخورد نمی کند زیرا این نوع موتورها طوری طراحی شده اند که پیستون وارد قلمرو باز شدن سوپاپ ها نمی شود.
اکثر موتورها از نوع اول هستند زیرا در نوع دوم دست طراح برای بالا بردن نسبت تراکم موتور بسته است.