موتورسیکلت ۱۲۵ سی‌س دارم و برای روشن شدن آن باید مدتی استارت را نگه دارم

0

تاخیر در روشن شدن موتور درصورت استفاده از استارت دو دلیل عمده دارد. نخست‌اینکه اگر باتری موتورسیکلت شما از توان و آمپر کافی برخوردار نباشد، استارت قدرت لازم را برای روشن شدن موتور نخواهد داشت.

موتورسیکلت ۱۲۵ سی‌سی مدل ۸۹ دارم و برای روشن شدن آن باید مدتی استارت را نگه دارم. اما  اگر از هندل استفاده کنم موتور بی‌وقفه روشن می‌شود اما دراین‌حالت صدای نامتعارفی به‌مقدار زیاد به‌گوش می‌رسد که پس از مدتی نسبتا کوتاه کمتر می‌شود. همچنین ۱۰ روز است که هنگام اضافه شدن سرنشین دوم، قدرت، کشش و حتی شتاب موتور در دنده یک مطلوب نیست و پس از تعویض دنده از ۲ به ۳ سرعت و قدرت به‌شدت افت می‌کند؛ علت چیست؟

تاخیر در روشن شدن موتور درصورت استفاده از استارت دو دلیل عمده دارد. نخست‌اینکه اگر باتری موتورسیکلت شما از توان و آمپر کافی برخوردار نباشد، استارت قدرت لازم را برای روشن شدن موتور نخواهد داشت. بنابراین باید در صورت نیاز این قطعه تعویض شود. دوم‌اینکه اگر موتور استارت معیوب شده باشد یا به‌عبارتی قطعات دوار آن با اشکال مواجه شده باشد، توان لازم را برای گردش فلایویل و نهایتا روشن شدن پیشرانه ندارد.

در این حالت پس‌از بررسی باتری باید قطعات استارت نیز بررسی شود تا درصورت اشکال این قطعه تعمیر یا درنهایت تعویض شود. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باتوجه به‌آنچه مطرح شد باید گفت به‌وجود آمدن هرگونه صدای اضافی از موتور در اوایل روشن شدن، به‌عدم تنظیم قطعات دوار و سوپاپ‌های موتور منوط می‌شود.

اگر سوپاپ‌های موتور فیلر نشده باشند و لقی میان میل‌بادامک و سوپاپ‌ها و همچنین اسبک‌ها زیاد شده باشد، در اوایل استارت به‌دلیل منقبض بودن قطعات و دمای پایین روغن‌موتور، اصطکاک میان این قطعات بیشتر شده و درنهایت صدای زیاد و غیرعادی از پیشرانه به‌گوش می‌رسد. درچنین‌حالتی برای رفع مشکل باید ضمن  فیلر شدن سوپاپ‌ها، لقی میان اسبک و میل‌بادامک با سوپاپ کنترل شود.

قیمت باک موتورسیکلت قیمت باکس موتور سیکلت قیمت دزدگیر موتور سیکلت قیمت دستکش موتور سواری قیمت روکش زین موتور سیکلت قیمت شمع موتور سیکلت قیمت لاستیک ایران یاسا قیمت لاستیک دوچرخه ایران یاسا قیمت لاستیک موتورسیکلت قیمت لوازم یدکی موتور سیکلت قیمت باتری موتور سیکلت

باتوجه به‌اینکه به‌این نکته اشاره نکردید که صدای تولیدشده در کدام ناحیه موتور است، باید گفت این صدای غیرعادی می‌تواند ناشی از عدم‌آب‌بندی صحیح پیستون با سیلندر نیز باشد. زیرا رینگ‌پیستون در زمان سرد بودن موتور و با در نظر گرفتن انقباض قطعات چنین صدایی را تولید می‌کند و هنگام افزایش دما و منبسط شدن قطعات، این صدا به کمترین میزان می‌رسد.

بنابراین باید ضمن بررسی قطعات اصلی داخلی موتور درصورت نیاز این قطعات تعویض شود (همان‌طور که گفته شد، این مورد باتوجه به کلیات سوال شما مطرح شده و نیاز به‌بررسی‌های بیشتری دارد). همچنین مهم‌ترین دلیل افت قدرت و سرعت در زمان حرکت موتور به‌سیستم انتقال قدرت منوط می‌شود.

به‌بیان دیگر کلاچ آن‌ها باتوجه به‌ماهیت طراحی موتورسیکلت‌ها و قوای محرکه‌‌شان، از نوع چندصفحه‌ای بوده و اگر این صفحات بیش از حد ساییده شده باشند، موقع تعویض دنده و حرکت در سرعت‌های بالا موتور دچار افت قدرت و سرعت می‌شود. اما باتوجه به‌اینکه شما بیان کردید که این مشکل تنها در زمان سوار شدن سرنشین دوم به‌وجود می‌آید، باید صفحات داخلی کلاچ مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نیاز این قطعات تعویض شود.

علاوه‌بر این باید سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما که از نوع کاربراتوری است نیز بررسی شود تا اگر نیاز به‌تنظیم مجدد داشته باشد، برای رفع مشکل ژیگلور و شناورهای آن تنظیم شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.