رانندگی با چراغ ای بی اس روشن چه خطراتی دارد؟

0

گاها ممکن است پس از روشن کردن خودرو چراغ ABS روشن شده و پس از چند ثانیه خاموش شود؛ روشن و خاموش شدن لحظه‌ای چراغ ABS نشان‌دهنده عملکرد صحیح این سیستم است و به‌هیچ‌وجه نگران‌کننده نخواهد بود، اما درصورتی‌که چراغ اخطار روشن بماند، نشان‌دهنده وجود اشکال در سیستم ترمز ABS است.
پس از روشن شدن چراغ اخطار ABS شما هم‌چنان قابلیت استفاده از ترمزهای معمولی خود را دارید و مشکلی در عملکرد آن وجود ندارد، اما باید بدانید که از این لحظه به بعد سیستم «ترمز ضدقفل» شما به‌درستی کار نمی‌کند و اگر نیاز به سیستم ترمز ABS پیدا کنید، ممکن است این سیستم فعال نباشد.
در این شرایط توصیه می‌شود که به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده و در جهت رفع مشکل پیش‌آمده اقدام کنید، زیرا سیستم ترمز ضدقفل در حفظ ایمنی خودرو و سرنشینان آن بسیار مهم بوده و نقش اساسی ایفا می‌کند.
زمانی مشکل خرابی ترمز ABS به اوج خود می‌رسد که هم‌زمان دو چراغ ABS و چراغ سیستم ترمز به نشانه هشدار روشن شده و روشن بمانند.

معرفی ABS ABS چیست عملکرد سیستم ترمز ABS آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیر ABS اجزای سیستم ترمز ای بی اس تعمیرگاه ترمز ای بی اس قیمت ای بی اس پراید پمپ ای بی اس پژو 206 قیمت یونیت ای بی اس پراید تعمیرگاه تخصصی ترمز abs تهران تعمیرگاه تخصصی ترمز abs اصفهان معایب ترمز ای بی اس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.