در خرید خودروی دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

0

نکات فنی خودرو:
قسمت اول
در خرید خودروی دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟
۱.خوردگی و زنگ زدگی بدنه ماشین
راه تشخیص آن حرکت آهن ربا روی بدنه ماشین است. اگر آهن ربا به قسمت وسیعی از بدنه نچسپد، نشانه آنست که این قسمت به خاطر تصادف از بین رفته و با بتونه پر شده است.
۲. به همه جای ماشین به صورت عمودی فشار زیادی وارد کنید. در حالت طبیعی باید ماشین به شکل اولیه خود برگردد. اما اگر ماشین شروع به لرزیدن کرد نشانگر آنست که سیستم تعلیق اتومبیل نیاز به تعمیر دارد.
۳. درها و پنجره ها و در کاپوت و صندوق عقب را چک کنید و ببینید که به راحتی باز و بسته می شوند و کلیدها راحت در قفل ها می چرخند
۴.پارگی صندلیها را بررسی کنید و کفی ماشین را کنار بزنید، اگر قسمتی از کف ماشین زنگ زده باشد به این معناست که آب به زودی به داخل ماشین نفوذ میکند.
۵.برق ماشین را به دقت بررسی کنید.چراغها، راهنماها، بوق و آب پاشها و..

۶. به کیلومتر شمار نگاه کنید، راننده معمولی در سال ۱۲ هزار کیلومتر ماشین میراند اما اتومبیلی که در خدمت شرکت است در سال ۴۰ هزار کیلومتر راه می پیماید.
۷. موتور را بررسی کنید تا هر گونه علامت تعمیری را در آن بیابید این علامات عبارتند از: روغن کاری جدید یا لحیم و گاهی اوقات تمیزی غیرعادی زیر درپوش موتور
۸. مکانهایی را که آب به بیرون ترشح میکند به دقت بررسی کنید تعویض شلینگ آب کار آسانی است اما اگر آب از رادیاتور ترشح کند باید آن را تعویض کنید و این کار هزینه سنگینی دربردارد.
۹. موتور را روشن کنید و بگذارید به آرامی حرکت کند. دیده شده که بعضی از بنگاه داران متقلب روغن غلیظ در موتور و جعبه دنده میریزند تا مانع شنیده شدن صداهای ناهنجار موتور شوند.

قیمت خودروهای خارجی هزینه اجاره خودرو لوکس قیمت محصولات بی ام و قیمت تویوتا کمری قیمت هیوندای سوناتا قیمت هوندا آکورد کرایه اتومبیل قیمت هیوندای آزرا 2018 قیمت بورگوارد قیمت خودروهای چینی

قسمت دوم:

۱۰. میله اندازه گیری روغن را بررسی کنید اگر روی آن خیایانهای مایل به خاکستری رنگ و یا قطرات آب دیدید، نشانه خرتبی رینگ پیستون است
۱۱. درپوش کارتر را بردارید به گونه ای که از روغن پر شود. وجود بخار یا دود نشانگر خرابی بزرگ است که باید موتور را تعویض کنید بعد از اینکه موتور را ۵ دقیقه روشن گذاشتید اگر دود سیاه از اگزوز خارج شد، دلالت بر وقفه بر کاربراتور میکند اما اگر دود آبی بود، نشانگر اینست که کاربراتور باید با هزینه سنگینی تعمیر شود.
۱۲. باطری را بررسی کنید یعنی ابتدا چند دقیقه روشن کنید و ببینید که بعد از آن موتور به راحتی روشن می شود.
سپس فرمان را در سرازیری که شیبش تند و پرپیچ و خم باشد امتحان کنید و ببینید که صدایی از آن خارج نمیشود، سپس ماشین باید در مسیر مستقیم به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.
۱۳. ترمزها را امتحان کنید اگر مجبور باشید آن را تا آخر بگیرید و یا ماشین هنگام ترمز گرفتن به این سو و آن سو مایل شود و یا صدایی از آن خارج شود نیاز به تعمیر فوری دارد زیرا این امور خطری جدی برای راننده به وجود می آورد.

اصول کارشناسی خودرو تعرفه کارشناسی خودرو کارشناسی خودرو در تهران کارشناسی رنگ خودرو کارشناسی فنی خودرو هزینه کارشناسی سمند آموزش خرید خودرو آموزش و راهنمای خرید خودرو آموزش نکات کلیدی آموزش مکانیک خودرو قیمت خودرو دست دوم مشکلات خرید خودرو دست دوم سایت کارستان

۱۴. به هر صدای غیرعادی داخل ماشین گوش کنید،اگر هنگام پیچیدن از چرخهای جلو صدای بلندی خارج شد، نشانگر وجود مشکل در سیستم کمک فنر اتومبیل است.
۱۵. در سرعت زیاد (۵۰ کیلومتر در ساعت) دست خود را از روی فرمان بردارید، اگر ماشین لرزید و یا به این سمت و آن سمت کشیده شد یا از خط مستقیم خارج شد،فرمانها نیاز به میزان شدن تعمیر دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.