دلیل سوختن سریع رله فن خودرو

1

دلیل سوختن سریع رله فن خودرو
👈ببینید دوستان ، رله برق هم مانند هر قطعه برقی دیگر ، در صورت وارد آمدن فشار بیش از حد به آن سوخته و کار نخواهد کرد. یعنی یک رله بجز یک سیم‌پیچ بوبین مغناطیسی و یک پلاتین چیز دیگری نیست و این مقدار توانایی عبور جریان از آنست که بین آنها تفاوت ایجاد کرده و هرچقدر که رله آمپر بالاتر باشد ، قوی‌تر محسوب می‌شود.
👈یکی از ادوات خودرو که آمپر نسبتاً بالایی می‌کشد موتور فن رادیاتور خودرو بوده که فرمان فعال شدن آن توسط فشنگی و یا ایسیو صادر شده و این فرمان به رله رسیده و رله هم برق جریان قوی باتری را به موتور فن می‌رساند.


👈در این بین اگر و فقط اگر موتور فن خودرو کمی مستهلک شده باشد و آمپر زیادی بکشد ، باعث وارد آمدن فشار زیاد به رله و در نهایت سوختن سریع آن می‌شود‌ که برای چاره کار ، راهی بجز تعویض موتور فن خودرو نیست.
👈پس اگر رله فن شما یا هر رله دیگری خیلی سریع می‌سوزد ، اول از همه سراغ مصرف کنند آن رله رفته و سلامت آنرا چک کنید که دلیل قضیه از همانجا آب می‌خورد.
👈و البته سلامت و تمیزی پایه نصب رله فن هم بسیار مهم بوده و خرابی آن هم باعث خرابی زودتر از معمول رله فن خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد مطیعی می گوید

    با سلام.بی نهایت ممنونم بابت مطلبی که مورد سوختن رله فن و احتمال خرابی موتور فن نوشتید.این مطلب خوب شما باعث شد امروز من سه رله فن و پایه مادگی رله ها و دو عدد موتور فن خریدم برای پژو۴۰۵.یکی از رله های سمت شاگرد سوخته بود،متوجه شدم سوکت مادگیش هم آب شده و رله رو سوزانده.رله رو عوض کردم فن دور تند درست شد،گفتم بزار موتور فن ها رو هم عوض کنم،این در حالی بود که موتورخودرو کاملا خنک بود و فقط ۳۰ثانیه برای تست رله فن جدید،موتور ماشینو روشن کردم بعد خاموش.وقتی پروانه ها رو دراوردم،یکی از فن ها که ۳۰ثانیه کار کرده بود،به شدت داغ شده بود و اون یکی فن اصلا داغ نبود.منم هر سه تا رله فن و یکی از پایه های مادگی رله سمت شاگرد و دوتا موتور فن رو عوض کردم.مطلب شما باعث شد تا من موتور فن ها رو بخرم و متوجه داغ شدن غیر طبیعی یکی از موتورها بشم که قطعا ه مون موتور فن باعث فشار روی رله فن شده بود.واقعا ممنونم از شما🙏🙏🙏🙏🙏🙏

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.