درجه حرارت بالای موتور و رابطه ان با کاهش مصرف سوخت

0

ذهنیتی از موتور پیکان و موتورهای قدیمی وجود دارد که اگر دمای موتور از ۸۰ درجه سانتیگراد بالاتر رود برای موتور خطر جدی دارد و باید این دما کاهش یابد.این ذهنیت باعث شده رانندگان  امروزی نیز برای خودروهای خود(از سمند و پژو به بالا) در فصل گرما واستفاده از کولر و به تبع بالارفتن سریع دمای موتور به بالای ۹۰ درجه متوسل به انجام راههائی برای کاهش این دما گردند.

آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو صدای یاتاقان پراید صدای سوپاپ چه حالتی است صدای یاتاقان زدن چگونه است صدای شاتون زدن موتور علت صدای چلق چلق چیست صدای تق تق موتور از چیست صدای تق تق موتور پراید
متاسفانه تعمیرکاران نیز به مضرات ان توجه نمی نمایند وبا انجام روشهائی نظیر حذف ترموسات از مدار سیستم خنک کاری؛اضافه کردن یک سنسور به  رادیاتور جهت فعال نمودن فن های خنک کننده در دماهای ۷۵ درجه و یا یکسره کردن دور فن ها جهت دور بالا؛سری کردن یک مقاومت نزدیک به ۱۰۰ اهم با سنسور سیستم خنک کننده تا فن ها در حدود ۱۰ درجه پایین تر فعال گردند باعث می گردنند موتور در دمای پایین مشغول بکار گردد و غافل از اینکه این روشها نه تنها هیچگونه سودی برای موتور ندارد بلکه باعث صدمه جدی به موتور در درازمدت و مصرف سوخت بالا می گردد.

خودروهای امروزی اصطلاحا به خودروهای گرما دوست معروف هستند.موتور انها با توجه به طراحی و الیاژ خاص بکار رفته به راحتی توانائی تحمل دماهای بالای ۱۰۰ درجه رادارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.