مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R
سیویک تایپ R رویکرد منحصربه فرد و کلینگر هوندا در ساخت یکی از بهترین هاچبک های تاریخ یا حتی بهترین خودروی اسپرت محور جلو با قیمت مناسب در تاریخ صنعت خودروسازی است .
اگر بخواهیم عملکرد سیویک Si در سالهای پیش را در نظر بگیریم ، شاید باور کردن موفقیت چشمگیر سیویک جدید مشکل باشد . سرسخت ترین رقبای سیویک شامل خودروهایی چون فورد فوکوس RS ، سوبارو WRX STI و فولکس واگن گلف R می شوند که بنظر می رسد به دلیل فقدان سیستم تمام چرخ محرک ، سیویک در برابر آنها حرفی برای گفتن نداشته نباشد . اما سیویک تایپ R کاملا در سطح جدیدی قرار می گیرد .
به لطف وجود دیفرانسیل لغزش محدود و از بین رفتن انحراف فرمان ناشی از گشتاور و البته نبود هیچگونه تاخیر توربو ، سیویک تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسب بخار ، در زمان ۵.۳ ثانیه ، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد . این زمان در مقایسه با زمان ۴.۵
ثانیه ای فورد فوکوس RS با قدرت ۳۵۰ اسب بخار و سیستم تمام چرخ محرک ۸ دهم ثانیه بیشتر است ؛ اما سیویک تایپ R در برابر سوبارو WRX STI مدل ۲۰۱۸ با قدرت ۳۰۵ اسب بخار و فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۱۶ با جعبه دندهی دستی و قدرت ۲۹۲ اسب بخار که هر دو با مجهز بودن به سیستم تمام چرخ محرک برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به زمان ۵.۷ ثانیه نیاز دارند ، شتاب بهتری را ارائه می دهد.
در تست درگ ۴۰۰ متر ، سیویک تایپ R با زمان ۱۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت ، باز هم مقام دوم را کسب می کند . فورد فوکوس RS با زمان ۱۳.۳ و حداکثر سرعت ۱۶۶.۵ کیلومتر بر ساعت در جایگاه اول ، سوبارو WRX STI با زمان ۱۴.۱ و حداکثر سرعت ۱۵۹ کیلومتر بر ساعت و گلف R با زمان ۱۴.۱ و حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت در جایگاه های بعدی قرار گرفتند . در تست ترمزگیری ، سیویک تایپ R و فورد فوکوس RS با طی کردن مسافت توقف ۳۲ متر در کنار هم قرار می گیرند و در برابر مسافت ترمزگیری ۳۳.۵ متری سوبارو WRX و گلف R ، عملکردی بهتری را به نمایش می گذارند .
در تست رانندگی در مسیر به شکل 8 ، بازهم فوکوس RS پرقدرت ( زمان ۲۴ ثانیه با شتاب گرانش ۰.۸۱ و ) از سیویک تایپ R ( زمان ۲۴.۷ ثانیه با شتاب گرانش ۰.۷۸ g ) عملکرد بهتری را ارائه می دهد در حالیکه سوبارو WRX STI ( زمان ۲۵.۱ ثانیه و شتاب گرانش ۰.۷۵ ) و گلف R ( زمان ۲۴.۵ ثانیه و شتاب گرانش ۰.۷۷ ) جایگاه های بعدی قرار می گیرند .
مشخصات فنی هوندا سیویک | |
نام خودرو | هوندا سیویک |
کشور سازنده |
ژاپن
|
سال (طراحی) | 2013 |
مشخصات فنی |
|
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1798 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 139 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 177 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 5 دنده اتوماتیک |
شتاب 0 تا 100 | 10.4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 194 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1242 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4530 طول – 1755 عرض – 1435 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2670 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها |
|
مصرف سوخت داخل شهر | 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 50 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
میزان تولید CO2 | 137 گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | |
امکانات هوندا سیویک | |
ترمز و پایداری | VSA – ABS – EBD – BA |
کیسه هوا | کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پردهای |
سیستم صوتی | مشترک در مدل EX و LX: سیستم صوتی با قابلیت پخش WMA، MP3 و CD به همراه ورودی AUX – 2 بلندگو در مدل LX – 6 بلندگو، ورودی USB، دکمههای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان و سیستم HFT بلوتوث تلفن در مدل EX |
دیگر تجهیزات | مشخصات مشترک در مدل LX و EX: استاندارد آلایندگی یورو 5 – گیربکس 5 سرعته خودکار – سیستم باز و بسته شدن درب خودرو با ریموت کنترل – مجهز به سیستم مدیریت هوشمند مصرف سوخت ECON – شیشههای بالابر برقی – صفحه نمایشگر دیجیتال 5 اینچی – سیستم تهویه مطبوع خودکار – مجهز به سیستم SVC – سیستم DBW – فرمان هیدرولیک تلسکوپی – نشاندهنده میزان باد لاستیکها – سیستم ACE – امکانات مدل LX: رینگ 15 اینچی – امکان تاشوندگی یکی از صندلیهای عقب – امکانات مدل EX: کروز کنترل – دوربین عقب – رینگ 16 اینچی – روکش چرمی فرمان – امکان تاشوندگی صندلیهای عقب با قابلیت تفکیک 60-40 درجه – سانروف |
قیمت و نمایندگی |
|
قیمت |
– بروز رسانی در یکشنبه 10 بهمن | |
نمایندگی فروش | فامیلی موتور |