آیا با شاسی‌کشی پلتفرم خودرو به کیفیت اولیه بازمی‌گردد؟

0

پیش از پاسخ به این سوال، باید نکته‌ای را به اطلاع شما برسانیم و آن این است که آلیاژهای فلزی بعد از آن‌که ضربه‌های شدیدی دریافت می‌کنند، معمولا از لحاظ ساختاری دچار تحولاتی می‌شوند و آستانه تنش و کرنش آن‌ها دچار تغییراتی می‌شود. معنی این حرف، آن است که شاسی ضربه‌خورده از لحاظ مهندسی، دیگر مقاومت و استحکام حالت اولیه را ندارد.

شاسی کشی شاسی کشی با دستگاه تعمیر خودرو تصادفی هزینه صافکاری آذرا مشکلات خودروی تصادفی هزینه تعمیر خودرو تصادفی مشکلات آسیب دیدن شاسی خودرو مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو

اما نباید این‌طور برداشت کرد که شاسی کشیده‌شده از کارایی لازم برخوردار نیست؛ بلکه هنوز هم می‌توان نسبت به مقاومت و استحکام کافی این بخش مهم خودرو مطمئن بود؛ تنها نکته، این‌جا است که شاسی ضربه‌خورده از آن حد اعلای کیفیت ابتدایی خود برخوردار نیست؛ اما هم‌چنان می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد.

از طرف دیگر، اگر متخصص صافکاری بتواند فرایند شاسی‌کشی را به طور دقیق و کامل انجام دهد، خواص عملکردی شاسی و خودرو در محدوده استاندارد خود قرار خواهند گرفت و از این حیث نیز، نگرانی چندانی برای کاربر وجود نخواهد داشت.

البته نکته این‌جا است که متخصص باید کار خود را به طور دقیق انجام دهد؛ در غیر این صورت، احتمال بروز مشکلاتی از ناحیه فرمان‌پذیری و هندلینگ وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از مشکلات ناشی از شاسی معیوب، لاستیک‌سابی (لاستیک‌سایی) است که می‌تواند علاوه بر بروز خطرات جانی ناشی از ترکیدگی لاستیک برای کاربران، هزینه‌های مالی زیادی نیز جهت تعویض تایرهای خودرو به مالک تحمیل کند. بنابراین، تعمیر صحیح پلتفرم و شاسی‌کشی دقیق، یکی از تخصصی‌ترین و دقیق‌ترین زیرشاخه‌های صافکاری است که باید توسط افراد متبحر صورت پذیرد تا احتمال بروز چنین ایراداتی در خودرو به حداقل برسد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.