دو تصور اشتباه درباره شمع موتور و بنزین سوپر

0

بعضی ها شمع با احتراق قوی تر را موجب ذوب شدن پیستون ها و انفجار موتور خودرو می دانند!
بعضی ها بنزین سوپر را برای موتور مضر دانسته و معتقدند که باعث حرارت بیشتر موتور می گردد و جالب آنکه بعضی ها آن را کم برکت خوانده و مدعی زود تمام شدن آن هستند!
شمع قوی و احتراق کامل فقط می تواند بنزین وارد موتور شده را بسوزاند نه بیشتر، احتمالا تصور این دوستان از حوادثی است که دیده یا شنیده باشند که در اثر انتخاب شمع با بازه حرارتی نامناسب برای مصرف کننده بوجود آمده است .

لازم به یادآوریست که سوخت ناقص و تجمع بنزین باقیمانده از سیکل های قبلی در موتور و شعله ور شدن ناگهانی مقدار نامتعارف آن خود نوعی اشتعال ناخواسته است که دراثراستفاده از شمع های ضعیف به بار می آید.

علت استارت نخوردن موتورسیکلت تعویض شمع موتورسیکلت ریپ زدن موتورسیکلت علت خفه کار کردن موتورسیکلت گاز نخوردن موتورسیکلت تعمیرات تخصصی موتورسیکلت مجله موتورسیکلت علائم خرابی شمع خودرو شمع موتورسیکلت عمر مفید شمع خودرو
مطلب بعدی آنکه فرق اصلی بنزین سوپر با بنزین عادی در عدد اکتان آنهاست،بطور خلاصه عدد اکتان دقت سوخت بنزین در زمان شعله ور شدن است هر چه عدد اکتان پایین تر باشد احتمال پیش اشتعالی بالا تر رفته و کار آیی موتور پایین تر می آید و احتراق ناقص تر انجام می شود.
بنزین سوپر با محترق شدن در زمان مقتضی بازده موتور را افزایش و آلایندگی موتور را کمتر و مصرف سوخت را کاهش می دهد و همچنین از صدمه خوردن به موتور خودرو جلوگیری می کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.