افزایش قدرت موتور پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس

0

در این مطلب ما به شما ۵ عمل را پیشنهاد می دهیم که بوسیله آن ها می توانید قدرت اتومبیل خود را بالاتر ببرید و با صرف هزینه های کمتر بازدهی بیشتری از موتور خودرو داشته باشید و با صرفه جویی در زمان با سرعت بیشتری با خودرو به مقصد خود برسید.

۱- هوای سالم و تازه به موتور برسانید

بهترین راه برای اینکار تعویض فیلتر هوای خودرو است. از دوره دبیرستان همه ما می دانیم که هوای گرم سبکتر است و بالا می رود و هوای خنک سبکتر است و همیشه پایین می آید. وقتی فیلتر را تعویض می کنید هوا سالم تر و خنک تر به موتور می رسد که باعث سوخت بهتر بنزین می شود و با احتراق بهتر بنزین قدرت و توان موتور بالاتر می رود. عمل تعویض فیلتر با هزینه بسیار کم قدرت موتور را بین ۵ تا ۷ اسب بخار بیشتر می کند.

افزایش قدرت موتور افزایش قدرت موتور پراید افزایش قدرت موتور سمند چگونه قدرت موتور را افزایش دهیم قدرت موتور پژو 405 قدرت موتور چیست قدرت موتور دنا چقدره دانستنی های جالب خودرو تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تعمیر خودرو مجله مکانیک آموزش تعویض فیلتر هوای پژوپارس تعویض فیلتر هوای پژو 405

۲- مبدل کاتالیست را عوض کنید

وظیفه مبدل کاتالیست سالم سازی هوای خروجی از موتور است. این مبدل ها آلودگی های هوای خروجی از خودرو را می گیرند و هوای سالم را از اگزوز خارج می کنند. با تعویض این مبدل ها خودتان تغییر گاز خور ماشین را احساس خواهید کرد. کاتالیست با خارج کردن آلودگی های بیشتر از موتور فضای بیشتری را برای احتراق بوجود می آورد و فضای بیشتر باعث ترکیب بیشتر بنزین و هوا در موتور و در نتیجه باعث افزایش قدرت موتور می شود. مبدل های کاتالیست جدید بسیار کارآمدتر هستند.

۳- مسیر خروجی اگزوز را تمیزتر و سر راست تر کنید

اگر مسیر خروجی از کاتالیست تا سپر عقب و محفظه ی خروجی اگزوز را یکسره و صاف کنیم هوای آلوده راحت تر و با سرعت بیشتر از موتور خارج می شود. خروج راحت تر این گازها باعث می شود محفظه احتراق جای بیشتری برای هوا و بنزین داشته باشد و با افزایش هوا و بنزین قدرت موتور افزایش می یابد.

۴- از تایر های مناسب و کاربردی تر برای خودرو خود استفاده کنید.

اولا باید تایرهای خودرو متعادل و بالانس باشند تا قدرت موتور یکنواخت تر به تایر ها برسد و باعث افزایش بهره وری آنها شود.همچنین هر چقدر اندازه تایر های خودرو کوچکتر باشد شتاب خودرو بیشتر می شود. با این عمل کیلومتر شمار عدد درستی را نشان نمی دهد، ولی قطعا قدرت موتور بیشتر از قبل خواهد بود. هر چه وزن تایر ها کمتر باشد وزن خودرو کمتر و فشار روی موتور کمتر و درنتیجه قدرت موتور بیشتر است. تایر های فیبر کربنی معمولا سبک تر هستند ولی از لحاظ قیمتی کمی گرانترند.

تعمیر ایسیو BOSCH تعمیر ایسیو خودرو آموزش تعمیر کامپیوتر تعمیرات تخصصی ecu تعمیرات تخصصی پراید تعمیر کامپیوتر ماشین در تهران آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش برق خودرو آموزش مکانیک خودرو

۵- کامپیوتر اتومبیل را تعویض کنید

با تعویض کامپیوتر اتومبیل می توانید ساز و کار و زمان بندی و میزان ترکیب بنزین و هوای داخل موتور را تغییر داده و بهبود ببخشید. تعویض کامپیوتر اتومبیل های معمولی خیلی کم قدرت موتور را افزایش می دهد ولی برای افزایش بیشتر قدرت موتور باید ماشین شما به سوپر شارژر یا توربو شارژر مجهز باشد. البته هزینه تعویض کامپیوتر به شدت بالاتر از هزینه های قبلی است و هر کسی توانایی انجام آن را ندارد.

امید وارم از این مطلب استفاده برده باشید…

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.