مشخصات فنی رانا پلاس با دنا پلاس +جدول

0
مشخصات فنی خودرو رانا پلاس و دنا پلاس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رانا پلاس  با دنا پلاس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی رانا پلاس:

رانا پلاس، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۸۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

رانا پلاس ارزش خرید دارد یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

تصاویر دنا پلاس معایب و مزایای دنا پلاس اتوماتیک قیمت دنا پلاس اتوماتیک مشخصات دنا پلاس اتوماتیک آپشن های دنا پلاس توربو قیمت سمند سورن پلاس مشخصات سمند سورن پلاس قیمت رانا پلاس مشخصات رانا پلاس محصولات جدید ایران خودرو مدیر عامل ایران خودرو اخبار ایران خودرو تازه های خودرو در ایران

از جمله امکانات این خودرو می توان به کنسول میانی، شیشه‌های برقی، آینه با تنظیم برقی، دسته دنده جدید، چراغ‌ها با گرافیک جدید، صندلی‌های جدید، قالپاق با طرح جدید،  غربیلک فرمان با آرم کرومی، عایق صداگیر کاپوت، دسته راهنما و برف پاک کن جدید، زه‌های همرنگ بدنه اشاره کرد.

رانا پلاس ارزش خرید دارد یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

معرفی دنا پلاس:

دنا پلاس، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

رانا پلاس ارزش خرید دارد یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.
رانا پلاس ارزش خرید دارد یا دنا پلاس؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ ‏های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین، طرح جدید آینه‏‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک اشاره کرد.

بررسی قدرتمندترین و لوکس ترین خودروی ملی کشور از ایران خودرو +تصاویر و مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد، شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، سان روف، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده) است.

 

خودرو
رانا پلاس دنا پلاس
کشور سازنده
ایران ایران
سال (طراحی)
۱۳۹۹ ۱۳۹۵
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۸۷سی سی ۱۶۴۶سی سی
حداکثر قدرت
۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۶ سرعته دستی ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲ ثانیه ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۱۰۹ کیلوگرم ۱۲۵۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۲۹۲ طول – ۱۶۸۴ عرض – ۱۴۵۳ ارتفاع ۴۵۵۹ طول – ۱۷۲۰ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۴۴۵ میلیمتر ۲۶۷۱ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۰ لیتر ۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵ یورو ۴
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی، عقب کاسه‌ای و مجهز به ABS و EBD ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب دیسکی
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین دارای ۴ کیسه هوا (راننده – سرنشین جلو و جانبی)
سیستم صوتی
سیستم صوتی با چهاربلندگو به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان و توئیتر فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل – دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و هندزفری موبایل بلندگوهای جلو و عقب تیوتر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.