کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌های خارجی

0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با تصویب طرحی که در زمینه خودرو در مجلس در دست بررسی است، شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌های خارجی هستیم.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرحی که برای ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شده بود، گفت : بر اساس این طرح قرار است واردات برای تعداد محدودی خودرو آزاد شود.

او با بیان اینکه قرار نیست آزادسازی کامل واردات خودرو را داشته باشیم، گفت : وارداتی که قرار است صورت بگیرد صرفا در برابر صادرات خودرو، قطعات آن و یا کالا‌ها و خدمات مرتبط با صنایع نیرو محرکه خواهد بود. به علاوه این واردات می‌تواند بدون انتقال ارز و از طریق ارزی که منشا تامین آن داخل کشور نباشد هم صورت گیرد.

اولین خودرو الکتریکی تسلا تسلا برقی خودروی جدید تسلا شرکت تسلا موتورز تاریخچه شرکت تسلا معرفی خودرو مجله خودرو مجله خودرو کارستان مجله ماشین

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: این طرح اکنون در کمیسیون صنایع و معادن رای آورده و به تصویب رسیده و بزودی در صحن علنی مجلس نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسینی‌کیا افزود: این طرح در صحن مجلس مورد موافقت قرار گرفته و تصویب می شود.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: این طرح در صورت تصویب باعث کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌های خارجی در بازار خواهد شد و خودرو‌های داخلی نیز در سایه آن تا حدودی با کاهش قیمت مواجه می‌شوند.

این نماینده مجلس افزود: این امر باعث ایجاد رقابت در بازار خودرو‌های داخلی هم خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا صادرات خودرو و قطعات آن باعث کمبود در بازار داخلی نخواهد شد گفت: بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کمبودی رخ ندهد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.