۷ باور اشتباه در استفاده نکردن از چراغ راهنما

0

قسمت دوم…
🔴۴- گردش به راست دیگر رانندگان، بدون راهنما

همانند مورد سوم، در صورت استفاده نکردن خودروی جلوی راننده از چراغ راهنما، احتمال روشن کردن راهنما در گردش به راست تا ۷ درصد کاهش می‌یابد. اگر راننده‌ای به تقاطع برسد و هیچ خودرویی در مقابل آن نباشد، احتمال بیشتری وجود دارد که در پیچیدن به سمت راست، از چراغ راهنما استفاده کند.

به‌عنوان مثال فرض کنید یک راننده در لاین سمت راست به دنبال چند خودرو در حال حرکت است. شاید فکر کنید که با رسیدن به تقاطع، احتمالاً تمام رانندگان مطلع هستند که این راننده قصد پیچیدن به سمت راست دارد؛ ولی در صورت روشن نبودن چراغ راهنما، ممکن است عابران پیاده متوجه این موضوع نباشند و بدون توجه به خودروها، حرکت خود را ادامه دهند.

🔴۵- چراغ راهنما همیشه بعد از پیچیدن خاموش نمی‌شود

تکنولوژی چراغ راهنما در دهه‌ی ۱۹۴۰ در خودروها به وجود آمده و تا به‌امروز هم تغییرات چندان عمده‌ای نداشته است. با روشن کردن چراغ راهنما و دور زدن کامل فرمان، چراغ خاموش می‌شود. اما این مورد همیشه انجام نمی‌شود و در صورت وجود ترافیک یا تعویض سریع لاین، چراغ راهنما همچنان به فلاش زدن خود ادامه می‌دهد. حتماً دیده‌اید در جاده‌ها و بزرگراه‌هایی که مسیر مستقیم است، یک خودرو بدون تعییر لاین یا مسیر با چراغ راهنمای روشن حرکت می‌کند. بر اساس پیمایش انجام‌شده‌ی سال ۲۰۰۶ در آمریکا، ۱۷ درصد رانندگان اقرار کرده‌اند که دلیل استفاده نکردن آن‌ها از چراغ‌های راهنما، خاموش نشدن خودکار آن و البته نادیده گرفتن این مورد توسط آن‌ها است.

ریچارد پونزیانی نرم‌افزاری با نام «اینتلی‌ترن» طراحی کرده است که به‌جای تکیه بر عمل مکانیکی پیچیدن فرمان، به‌صورت دیجیتال کار می‌کند. در واقع رایانه‌ی خودرو در صورت تکمیل کردن یک پیچ، چراغ راهنما را خاموش می‌کند. لایسنس این فناوری در اختیار شرکت فورد قرار دارد و تا به‌ امروز در شاسی‌بلندها و وانت پیکاپ‌های مدرن این شرکت آمریکایی نصب شده است.

🔴۶- من راننده‌ی حرفه‌ای هستم

بر اساس پژوهش انجام شده‌ در سال ۲۰۰۶ آمریکا، ۵۷ درصد رانندگانی که از چراغ راهنما استفاده نمی‌کنند، دلایل زیر را ذکر کرده‌اند:

وقت کافی نبود (۴۲ درصد)
تنبلی (۲۳ درصد)
چیز مهمی نیست (۱۱ درصد)
به هیجان رانندگی اضافه می‌کند (۷ درصد)

🔴۷- رانندگی خطرناک و بی‌توجهی عمدی به قانون

تا وقتی که تمام خودروهای جاده خودران نشده‌اند، چراغ راهنما یکی از مهم‌ترین ابزار هر راننده برای ارتباط برقرار کردن با دیگر رانندگان است. علاوه بر این، چراغ راهنما یکی از بهترین وسیله‌ها برای جلوگیری از تصادف است. آمار رسمی از اینکه چند درصد تصادفات به دلیل عدم استفاده از چراغ راهنما است، وجود ندارد؛ ولی دانستن اینکه این ویژگی در جلوگیری از تصادفات نقش دارد، مایه دلگرمی در جاده‌های پرترافیک است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.