حجم و زمان تعویض روغن گیربکس کیا اسپورتیج Sportage +عکس

0

این مقاله، جهت سرویس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج در سایت ارائه می‌شود. نوشتار پیش رو، بعد از آگاه سازی در مورد روغن گیربکس اسپورتیج Sportage و موضوعات مرتبط، به پیشنهاد خرید و استفاده از محصولات روانکاری مناسب این اتومبیل می‌پردازد.

 حجم روغن گیربکس کیا سراتو  تعویض روغن کیا اسپورتیج  روغن گیربکس اتوماتیک اسپورتیج  روشن شدن چراغ چک کیا اسپورتیج  مشخصات کیا اسپورتیج  تعمیرات تخصصی کیا اسپورتیج  آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات  بهترین روغن گیربکس اتوماتیک  بهترین تعمیرگاه هیوندا و کیا  مصرف سوخت اسپورتیج  حجم روغن گیربکس اسپورتیج

Kia Sportage gearbox oil change

گنجایش روغن گیربکس اتوماتیک اسپورتیج

سطح کیفیت روغن گیربکس اسپورتیج 2400 سی سی مدلهای 2010 تا 2016 همان ATF SP-IV و حجم روغن گیربکسشان برابر 7.1 لیتر است. جهت تعویض روغن با دستگاه ساکشن به حدود 8 لیتر روغن احتیاج پیدا می‌کنید.

سطح کیفیت روغن گیربکس اسپورتیج 2700 سی سی مدلهای 2006 تا 2010 همان ATF SP-III و حجم روغن گیربکسشان برابر 7.8 لیتر است. جهت تعویض روغن با دستگاه ساکشن حدود 9 لیتر روغن لازم دارید.

حجم روغن گیربکس کیا اسپورتیج مدل 2015: مدل GDI برابر ۷٫۱ لیتر؛ مدل T-GDI برابر ۷٫۸ لیتر.

روغن مناسب برای گیربکس اتوماتیک Sportage

1-روغن گیربکس موبیس مدل ATF SP-III یا MOBIS ATF جنیون پارتس ساخت کشور کره: در مورد مدلهای کیا اسپورتیج (2006 تا 2010)، شش سیلندر، دارای استاندارد SP3 با حجم روغن گیربکس 7.8 لیتر، لازم است 9 لیتر روغن برای تعویض تهیه نمایید. روغن معرفی شده، اصلی و ساخت شرکت کره‌ای MOBIS می‌باشد. رنگ این مدل روغن گیربکس، قرمز است.

موبیس ATF-SP3

2-روغن راونول آلمان مدل ATF SP-III: روغن گیربکس Ravenol MM SP3 راونول (اصلی ساخت کشور آلمان) با روغن پایه سینتتیک است. از تأییدیه Hyundai 04500-00100 برای ظرف یک لیتری و تأییدیه Hyundai  04500-00400 برای ظرف 4 لیتری خود برخوردار است.

از جمله برترین روغنهای گیربکس در سطح جهانی به شمار می‌آید و رنگ ظاهری آن ROT قرمز می‌باشد. برای تعویض روغن گیربکس مدلهای کیا اسپورتیج 2006، 2007، 2008، 2009 و 2010، شش سیلندر، دارای استاندارد SP3 که حجم روغن گیربکس 7.8 لیتر دارند، در صورت تعویض روغن با دستگاه به 9 لیتر روغن نیاز خواهیم داشت.

Ravenol ATF SP-III

3- روغن گیربکس راونول :ATF SP-IV روغن گیربکس ATF SP-IV از دیگر محصولات شرکت آلمانی راونول (Ravenol) است که برای خودروهای کره‌ای تولید می‌شود. روغن گیربکس راونول ATF SP-IV به ‌طور خاص برای جعبه ‌دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک هیوندای که در خودروهای این برند و کیا Kia نصب می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از روغن‌های سینتتیک راونول است و با ترکیب روغن‌های پایه پریمیوم، افزودنی‌های با کیفیت و فرمول مناسب کیا و هیوندای به شکل قرمز رنگ تولید می‌گردد.

این روغن در خودروهایی مثل هیوندای توسان مدل ۲۰۰۹، هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۹ و کیا اسپورتیج 2400 سی سی مدلهای 2010 تا 2016 با استاندارد ATF SP-IV کاربرد دارد.

راونول این روغن را براساس فرمول هیوندای تولید می‌کند اما استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه باعث شده است تا ویسکوزیته بالا، روان‌ کاری عالی و محافظت بی‌نظیر از مجموعه‌ی انتقال قدرت خودرو، روغن گیربکس ATF SP-IV را در سطح بهترین محصولات بازار جهانی قرار دهد. به طور کلی روغن گیربکس راونول ATF SP-IV در بسته‌های کوچک و بزرگ با حجم‌های ۱، ۴، ۱۰، ۲۰، ۶۰، ۲۰۸ و ۱۰۰۰ لیتری تولید می‌شود.

راونول ATF-SP4

4-روغن گیربکس آیسین مدل AISIN AFW+PLUS اصلی ساخت کره: روغن گیربکس اتوماتیک چند منظوره Automatic Transmission Fluid Wide Range آیسین طیف وسیعی از سطوح کیفی روغنهای گیربکس اتوماتیک را پوشش میدهد. با استفاده از روغنهای پایه فول سنتتیک Fully Synthetic تولید می‌شود و در خودروهای کیا اسپورتیج با گیربکس 6 سرعته، میتوان از آن استفاده کرد.

** توجه: این نکته را فراموش نکنید که روغن گیربکس ATF-SP3 با AFT3 متفاوت است. برای گیربکسهای 4 و 5 دنده هیوندای و کیا، روغن گیربکس ATF3 توصیه نشده است.**

 حجم روغن گیربکس کیا سراتو  تعویض روغن کیا اسپورتیج  روغن گیربکس اتوماتیک اسپورتیج  روشن شدن چراغ چک کیا اسپورتیج  مشخصات کیا اسپورتیج  تعمیرات تخصصی کیا اسپورتیج  آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات  بهترین روغن گیربکس اتوماتیک  بهترین تعمیرگاه هیوندا و کیا  مصرف سوخت اسپورتیج  حجم روغن گیربکس اسپورتیج

روغن گیربکس AISIN AFW+PLUS آیسین

ویژگی‌ گیربکس اتوماتیک دارای استاندارد ATF-SP4

ATF SP4 پایداری حرارتی و اکسیداتیو را فراهم می کند. این استاندارد باعث میشود که سایش خوبی برای حفظ عمر تجهیزات فراهم شود. محافظت عالی در برابر زنگ زدگی و خوردگی ایجاد می کند.

ایرادات ناشی از کثیفی روغن گیربکس

زمانی که درحال کار با دست دنده و تغییر وضعیت ازP به R، از R به N یا از N به D هستیم، خیلی از لگدها و ضربه های ریزی که احساس میشود میتواند ناشی از کثیفی روغن باشد. در واقع امکان از بین رفتن خاصیت روغن وجود دارد. نتیجتا اگر ایراد از کثیفی روغن باشد، با تخلیه کامل و تعویض آن، نقص بر طرف خواهد شد.

 بهترین زمان تعویض روغن خودروهای گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک یا همان دنده خودکار، یکی از قطعاتی است که برای کارکرد روان و عملکرد مطلوب به روغن نیازمند است.

ایفای نقش روغن گیربکس اتوماتیک فقط در روان کردن و جلوگیری از اصطکاک نیست، بلکه باعث خنک شدن و کنترل دما نیز خواهد شد.

روغن گیربکس اتوماتیک تاثیر بسیار زیادی بر روی اصطکاک صفحه کلاچ نیز دارد؛ همانطور که می دانید صفحه کلاچ اهمیت زیادی دارد و روغن گیربکس اتوماتیک نیز اصطکاک صفحه کلاچ را کاملا کنترل می کند.

نکته مهم: روغن گیربکس کیا اسپورتیج لازم است به طور منظم بین هر 45هزار تا 50هزار کیلومتر تعویض گردد.

یادمان باشد، روغن گیربکس اتوماتیک نیز مانند روغن گیربکس دستی بعد از مدتی خاصیت خود را از دست می دهد و باید تعویض شود. زمانی که روغن تغییر رنگ داد، دنده به سختی جا افتاد یا خیلی راحت عوض نشد، حتما روغن گیربکس اتوماتیک را عوض کنید.

همواره سعی کنید بهترین و با کیفیت ترین روغن گیربکس را خریداری و استفاده کنید. روغن تاثیر بسیار زیادی در عملکرد گیربکس – به طور کلی موتور – دارد. پس در انتخاب آن دقت بسیار زیادی داشته باشید و از هیچ هزینه ای دریغ نکنید، زیرا با این کار به افزایش طول عمر خودروی خود کمک می‌کنید.

تعویض فیلتر گیربکس کیا و هیوندای

در مورد گیربکسهای اتوماتیک 4، 5 و 6 سرعته این مدل خودروها، به خصوص اسپورتیج، فیلتر داخل گیربکس قرار گرفته است. این فیلتر قابلیت تعویض ندارد تا زمانی که گیربکس کاملا دمونتاژ شده باشد. فیلتر گیربکس این ماشینها جزء قطعاتی مصرفی به شمار نمی‌آید. تنها زمانی که متخصصان ما کاملا مطمئن باشند که ایراد خودرو به دلیل فیلتر صافی گیربکس است، آن موقع گیربکس این اتومبیلها کاملا پایین آورده می‌شود و فیلتر تعویض میگردد (لازم است پوسته کاملا باز شود).

نکات نگهداری از اتومبیل کیا اسپورتیج، موثر بر تعویض روغن گیربکس اتوماتیک اسپورتیج

  • استفاده از روغن نامناسب استهلاک و مصرف خودرو و همچنین صدای آن را تغییر میدهد.
  • دقت داشته باشید، تعویض فیلتر صافی گیربکس تنها با شرایطی که در بند تعویض فیلتر گیربکس کیا و هیوندای توضیح داده شد، قابل انجام است.
  • روغن گیربکس کیا اسپورتیج لازم است به طور منظم بین هر 45هزار تا 50هزار کیلومتر تعویض گردد.
  • سرویسهای دوره‌ای اتومبیل را جدی بگیرید و آنها را به طور منظم انجام دهید.
  • هیچ موقع با باک کم سوخت رانندگی نکنید.

خودروی کیا Kia دارای استاندارد گیربکس ATF-SPIII یا ATF-SPIV چه زمان نیازمند تعویض روغن گیربکس میباشد؟/بیمارستان خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.