بوش پیستون و رینگ پژو ۲۰۵ فرانس موتور اروپا France Motor Europe

0

انواع خودرو پژو ۲۰۵ فرانس موتور FRANCE MOTOR ، لوازم یدکی خودرو, موتوری ، بوش پیستون و رینگ, بوش پیستون و رینگ ۲۰۵

بوش پیستون و رینگ ۲۰۶ فرانس موتور اصلی ساخته شده از بهترین مواد اولیه از کشور ترکیه برای خودروی پژو  ۲۰۶ بوش پیستون پژو ۲۰۶ یکی از مهم تراین قطعات موتور خودرو می باشد ، که وظیفه آن تولید انرژی خودرو می باشد . اهمیت این قطعه همانند اهمیت قلب در بدن انسان در پژو ۲۰۵ می باشد ، زیرا که اگر قلب در بدن انسان به طور سلامت عمل نکند باعث بروز بیماری های قلبی می شود بوش پیستون نیز اگر به طور صحیح کار نکند باعث ایجاد خرابی در موتور خودرو شده و آن را از کار می اندازد ، بوش پیستون کونکس در مرکز قدرت موتور خودرو قرار دارد که با بهترین کیفیت و بهترین آلیاژ های دنیا ساخته شده است که امکان خرابی موتور خودرو شما را به طور چشم گیری  کم می کند .

بوش پیستون چیست انواع پیستون آلیاژ پیستون از چیست رینگ پیستون چیست علت ذوب شدن پیستون علائم خرابی رینگ و پیستون نقش پیستون در موتور چیست بوش سیلندر چیست اجزای موتور خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

علائم خرابی بوش پیستون پژو ۲۰۵

۱ ـ مهم ترین نشانه خرابی بوش پیستون خروج دود آبی از اگزوز خودرو می باشد

که در این حالت خودر روغن سوزی دارد و روغن موتور آن کم می شود

۲ ـ وجود صدای غیر عادی از موتور خودرو و یا این که موتور حالت عادی کار نکند

امکان شکسن رینگ و پیستون نیز وجود دارد .

۳ ـ گشاد شدن بوش موتور نیز میتواند یکی از علائم های خرابی باشد .

علت های خرابی بوش پیستون پژو ۲۰۵

  • وارد اوردن فشار زیاد به موتور خودرو .
  •  استفاده از روغن موتور نا مناسب و نا مرغوب .
  • استفاده از رینگ موتور نا مناسب که باعث خراشیدن بوش موتور شده و باعث
  • خرابی آن شده و موجب روغن سوزی می شود .
  •  کمبود روغن موتور در داخل خودرو نیز باعث خشکی دیواره بوش موتور شده
  • و اصطکاک رینگ موتور بالا رفته و باعث خرابی می شود .
  • در مواردی کم نشت زیادی بنزین در سر پیستون ها نیز باعث خشکی رینگ موتور
  • شده و در نهایت در داخل بوش موتور خراش ایجاد می کند .

علت های خرابی بوش پیستون پژو ۲۰۵

  • وارد اوردن فشار زیاد به موتور خودرو .

  •  استفاده از روغن موتور نا مناسب و نا مرغوب .

  • استفاده از رینگ موتور نا مناسب که باعث خراشیدن بوش موتور شده و باعث

  • خرابی آن شده و موجب روغن سوزی می شود .

  •  کمبود روغن موتور در داخل خودرو نیز باعث خشکی دیواره بوش موتور شده

  • و اصطکاک رینگ موتور بالا رفته و باعث خرابی می شود .

  • در مواردی کم نشت زیادی بنزین در سر پیستون ها نیز باعث خشکی رینگ موتور

  • شده و در نهایت در داخل بوش موتور خراش ایجاد می کند .

نحوه ساخت و تولید بوش پیستون پژو ۲۰۵ فرانس کونکس

با توجه به کیفیت مواد اولیه شرکت کونکس ، مرحله اول با ذوب شمش های المینیومی داخل کوره ها شروع می شود ، شمش های المینیومی از بهترین تولید کنندگان تولید شمش جهان می باشند که با اصلاحات و تحلیل اجزای تشگیل دهنده پیستون پژو ۲۰۵ می باشد . مواد مذاب آماده شده برای تولید محصول مورد نظر به قسمت ریختهگری انتقال داده شده و داخل قالب آن ریخته می شود ، این کار به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام شده و فرایند ریختهگری هر خودرو جدا و متفاوت می باشد ، در تولید از برنامه های ریختهگری با روغن و فولاد و روش سانتریفیوژ استفاده می شود .

( در تولید بوش موتور این روش تولید استفاده می شود )

فرایند های سرما و گرما نیز برای به دست اوردن ویژگی های مناسب قطعه مطابق با نوع محصول نیز کنترل می شود . قسمت پردازش که شامل ماشینکاری ، پوشش و آبکاری و مونتاژ می باشند مربوط به واحد های ریختگری هستند ، قطعات ریختگری شده طبقه نقشه های شرکت پژو فرانسه و مهندسان کونکس توسط دستگاه های روز دنیا از آلمان تراشکاری و ماشینکاری شده و اماده مرحله بعدی می شوند .

رینگ پیستون ne آلمانی مناسب این بوش پیستون میباشد.

رینگ ها، حلقه هایی هستند که در شیارهای مشخصی دور این قطعه قرار می گیرند. وظایف رینگ به شرح ذیل است:

کاهش اصطکاک و جلوگیری از استهلاک

محفاظت از تراکم در قسمت بالای پیستون

کم کردن تماس میان پیستون و سیلندر

حفظ میزان روغن مناسب در جداره سیلندر

انتقال حرارت از پیستون به سیلندر

همان طور که در بخش قبل توضیح داده شد، تقسیم بندی رینگ بر مبنای کارکرد و همچنین محل قرارگیری صورت می گیرد.

کارکرد رینگ های متراکم، جلوگیری از خروج گاز است،

در حالی که رینگ های روغن، میزان روغن روی جداره پیستون را کنترل می کنند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.