چگونه نفس ماشین را باز کنیم؟ { 5 راهکار ساده و کاربردی }

0

بسیاری از مواقع پیش می‌آید که خودرو در هنگام حرکت دچار گرفتگی شده و گویا توان حرکت نداشته و در اصطلاح کند می‌شود. عوامل مختلفی باعث کندی و کاهش شتاب خودرو گردیده و آن را دچار واماندگی می کند.. ممکن است برای اکثر راننده ها این سوال پیش آمده باشد که: چگونه نفس ماشین را باز کنیم؟ یا چه کنیم که شتاب خودرو افزایش پیدا کند. در این محتوا در نظر داریم که راه باز شدن نفس ماشین و افزایش کارایی آن را بیان کنیم. با توجه به موارد عنوان شده و انجام بررسی های دوره ای و به موقع، خودروی شما هرگز با کاهش شتاب مواجه نخواهد شد.

چگونه نفس ماشین را باز کنیم

راه های باز کردن نفس خودرو و افزایش شتاب آن

اگر شما نیز همواره با این سوال که چگونه نفس ماشین را باز کنیم، مواجه شده‌اید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه درباره چگونگی حل این مشکل بیشتر توضیح خواهیم داد:

  • استفاده از منبع اگزوز و سراگزوز مناسب: یکی از مهمترین مواردی که معمولا خیلی به آن توجه نمی‌شود، استفاده از سراگزوز و منبع اگزوزهای غیر استاندارد و نامناسب است. اگر شما هم از طرفداران خودروهاس اسپرت هستید و علاقه‌مندید که خودروی خود را با تجهیزات جانبی تیونینگ و اسپرت کنید بهتر است در زمان خرید سراگزوز اسپرت و منبع اگزوز به استاندارد بودن و تناسب آن با خودروی خود دقت کنید چرا که یکی از اصلی‌ترین عوامل خفگی و ناکارآمدی خودروها همین موضوع است.
  • تعویض یا سرویس کاتالیزور ماشین: این قسمت از بخش‌های خیلی مهم و حیاتی در خودرو می‌باشد، که در اگزوز تعبیه شده و وظیفه آن کاهش آلایندگی گازهای آلوده خارج ‌شده از محفظه سیلندر موتور است. چنانچه عمر مفید این کاتالیزور به پایان رسیده باشد، قادر نخواهد بود وظیفه خود را به خوبی انجام داده و به دنبال آن عملکرد موتور نیز پایین می آید. عدم کارکرد صحیح کاتالیزور، عملکرد موتور را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد ساخت و به همین دلیل است که سالم بودن و درست کار کردن کاتالیزور نقش بسیار مهمی در افزایش شتاب خودرو دارد.

اگر قطعه به‌موقع سرویس، تعمیر، تعویض و یا شستشو نشود، کار خود را به‌خوبی انجام نداده و از سرعت و شتاب خودرو کاسته و نفس آن را می‌گیرد.

تعویض به موقع فیلتر هوا و تاثیر آن بر باز شدن نفس خودرو

  • روغن موتور و فیلتر روغن خودرو: روغن خودرو نقش بسیار مهمی در روان کار کردن موتور و حرکت نرم و سریع پیستون آن دارد. بنابراین چنانچه خودرو از روغن‌موتور با کیفیت برخوردار باشد، بهتر و روان‌تر کار کرده و عملیات احتراق و حرکت پیستون با‌سرعت بیشتری انجام‌گرفته و شتاب آن بالا می‌رود. تعویض به‌موقع فیلتر روغن نیز اهمیت زیادی دارد و عدم توجه به تعویض به موقع آن، عملکرد موتور را با اختلال روبرو خواهد کرد.
  • جلوپنجره اسپرت یا فابریک: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در باز کردن نفس ماشین استفاده از جلوپنجره مناسب برای خودرو است. یعنی فرقی نمی‌کند شما از جلوپنجره اسپرت استفاده می‌کنید یا فابریک در هر صورت یک جلوپنجره استاندارد هم باید به تعداد کافی منافذ برای جریان گردش هوا به داخل کاپوت را داشته باشد و هم باید این منافذ به طور منظم گردگیری شوند. علاوه بر این متریال ساخت جلوپنجره باید استاندارد و از مواد باکیفیت باشد.
  • فیلتر هوا: یکی از قسمت‌های دیگر خودرو که در افزایش شتاب آن تاثیر بسزایی دارد، فیلتر هوای آن می باشد. این فیلتر وظیفه دارد آلودگی‌ها و گرد و غبار محیط را گرفته و هوای کاملاً پاک را به داخل موتور ارسال می کند، اگر این هوای تمیز و دارای اکسیژن به اندازه کافی وارد موتور شود، عملیات احتراق سوخت در داخل سیلندر کامل و به سرعت صورت گرفته و شتاب خودرو تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. اگر این فیلتر هوا به‌موقع تعویض نشود، به دلیل عدم ورود کامل هوا به موتور، عمل احتراق به‌خوبی و با سرعت انجام نگرفته و نفس ماشین گرفته خواهد شد.
  • پمپ بنزین خودرو: یکی از قطعاتی که نقش حیاتی در زنده نگه‌داشتن خودرو دارد، پمپ‌بنزین می‌باشد. این پمپ دارای طول عمر مفیدی بوده و چنانچه طول عمر آن پایین آمده باشد، وظیفه این پمپ به‌خوبی انجام نگرفته و در انتقال و رساندن سوخت از باک خودرو به سمت انژکتور و سپس به سمت موتور دچار مشکی می‌شود، چنانچه این سوخت رسانی سریع و کامل انجام نگیرد، شتاب خودرو کم شده و نفس آن گرفته می شود.

چکاپ دوره ای پمپ بنزین خودرو و تاثیر آن در سوخت رسانی کامل و افزایش شتاب خودرو

به‌همین دلیل برای افزایش شتاب ماشین بهتر است عملکرد پمپ بنزین به‌صورت دوره‌ای بررسی شده و چنانچه لازم شد، تعمیر، تعویض یا سرویس شود. پمپ بنزینی که دچار عملکرد نامناسب شده باشد با صدای بلند و ناهنجاری کار کرده و در داخل اتاق و کابین خودرو بوی بنزین را پخش می کند.

چگونه نفس ماشین را باز کنیم؟

هر یک از مواردی که در مورد آنها توضیح داده شد، راهکارهایی را در اختیار رانندگانی قرار می دهد که با سوال  چگونه نفس ماشین را باز کنیم؟ مواجه شده اند، با رعایت هریک از این گزینه ها می توانید خودرویی ویژه و با شتاب قابل قبولی داشته باشید. اگر کلیه این نکات به‌صورت دوره‌ای بررسی شوند، خودرو هرگز با مشکل در کاهش شتاب و گرفتگی نفس مواجه نخواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.