روش‌هایی خلاقانه برای شستن ماشین با هزینه‌ کم!

0

شستشوی ماشین شاید در ظاهر، امری کم اهمیت باشد؛ اما در بسیاری از مواقع به دلیل استفاده اشتباه از انواع مواد شیمیایی جهت شستشو مواردی همچون رنگ، شیشه، چراغ، بدنه و بخش‌های مختلف خودرو به مرور دچار آسیب ظاهری می‌شوند. از طرفی هم قسمت‌های مختلف یک وسیله نقلیه باید با مواد شوینده مناسبی شسته شوند که پس از آن با کثیفی‌های جدیدی همچون لک یا رده (در اثر مواد استفاده شده) روی سطوح به‌خصوص شیشه مواجه نشوید. هر راننده‌ای باید با اصول شستشوی خودرو آشنایی داشته تا در مراقبت و حفظ ظاهر نو آن، بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

در صورتی که شستن ماشین در کارواش برای شما، هزینه اضافی داشته و جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا هر دلیل دیگری، خودتان مسئولیت شستشوی خودرو را برعهده دارید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین روش تمیزی بخش‌های مختلف وسیله نقلیه آشنا کنیم تا در هنگام نیاز از آن استفاده کنید.

روش شستن بخش‌های مختلف ماشین

آدرس کارواش در تهران مزایای کارواش اتوماتیک معایب شستشوی مکرر ماشین آسیب دیدن رنگ خودرو معایب کارواش فشار قوی از بین رفتن رنگ خودرو آموزش نکات فنی خودرو شستن زیاد ماشین ضرر دارد

قسمت‌های مختلف خودرو همچون شیشه، چراغ، بدنه، موتور و داخل کابین باید با مواد شستشوی مناسبی شسته شوند که علاوه بر تمیزی در نگهداری صحیح از اتومبیل هم تاثیر مثبت داشته باشد؛ توصیه ما به شما این است که تنها از یک مواد جهت شستن تمام بخش‌های خودرو استفاده نکنید، زیرا به طور مثال خاصیت شیشه و بدنه یکی نیست.

نحوه شستشو داخل ماشین

نکته مهم در شستن داخل خودرو این است که هرگز از ترکیب هر نوع محلول و آبی استفاده نکنید. اگر قصد تمیزی داخل کابین را دارید؛ در مرحله اول نیاز به یک جاروبرقی و لوازم جانبی آن است تا گرد و غبار یا آلودگی‌های موجود روی سطوح را از بین ببرید؛ اما در مرحله دوم برای تمیز کردن شلنگ‌ها وکابل‌های زیر کاپوت از اسپری‌های سیلیکونی، برای سطوحی همچون داشبورد از دستمال پارچه‌ای و در صورت نیاز از اسپری‌های براق‌کننده استفاده کنید.

براق شدن خودرو با نرم کننده مو

اگر می‌خواهید که ماشین شما براق شود و ظاهری نو به خود بگیرد؛ آن را با شامپو نرم‌کننده مو حاوی لانولین ترکیب شده با آب بشویید. علاوه بر اینکه شستشو با این روش، حالت واکس خورده‌ای به اتومبیل شما می‌دهد؛ هنگام بارش برف و باران منجر به سُر خوردن قطرات از سطح آن می‌شود.

شستن شیشه ماشین با نوشابه

خدمات فنی خودرو دنیای خودرو مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو روش های تشخیص رنگ خودرو آموزش رانندگی خودرو مراکز آموزش مکانیکی تهران اصول نگهداری از خودرو از بین بردن سولفاته باطری

باریدن باران روی خودرو باعث می‌شود که شیشه جلو پر از لکه شود؛ در همچین شرایطی کمی نوشابه مشکل شما را حل خواهد کرد و کثیفی‌ها را از سطح پاک می‌کند. فراموش نکنید که پس از شستشو، نوشابه را از روی شیشه پاک کنید؛ زیرا حالت چسبندگی آن منجر به جذب گرد و غبار می‌شود.

نکته: حتما حوله یا پارچه‌ای را در قسمت پایینی شیشه ماشین قرار دهید تا رنگ کاپوت دچار آسیب نشود.

شستن برف پاک کن با محلول آمونیاک و آب

برف‌ پاک‌کن کثیف، رده‌هایی را روی شیشه خودرو به جا می‌گذارد که برای رفع آن باید تیغه‌های لاستیکی را بلند کرده و دو طرف پره‌ها را با پارچه‌ای که آغشته به محلول ۱.۴ آمونیاک و یک پیمانه آب سرد است؛ تمیز کرده و سپس خشک کنید. همچنین از همین محلول می‌توانید برای تمیز کردن شیشه‌ها استفاده کنید؛ اما برای این مورد بهتر است که از یک اسفنج کمک بگیرید.

شستشوی شیشه خودرو با دستمال مرطوب

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن شیشه ماشین که برای کثیفی‌های کمتر استفاده می‌شود؛ استفاده از دستمال مرطوب مخصوص بچه است.

شستشوی چراغ ماشین

بهترین کارواش تهران آموزش تمیز کردن خودرو آموزش شستن ماشین از بین بردن آلودگی شیشه دانستنی های مهم خودرو دانستنی های فنی خودرو رعایت نکات فنی درباره خودرو

اگر می‌خواهید که چراغ‌ خودرو شما برق بزند؛ کافیست که از یک شیشه‌شور و در صورت امکان از جوراب نازک زنانه استفاده کنید.

 شستن بدنه ماشین با نوشابه یا جوش شیرین

علاوه بر نوشابه که در شست‌و‌شوی بدنه خودرو تاثیر مثبت دارد، راه دیگر پیشنهادی به شما این است که محلولی حاوی ۱.۴ پیمانه جوش شیرین، ۱.۴ پیمانه مایع ظرفشویی و ۲.۴ پیمانه آب را آماده کرده و هنگام استفاده، یک پیمانه از آن را در ۲ لیتر آب حل کنید. یکی از نکات مثبت این محلول، قابلیت نگهداری آن در بطری برای مدت طولانی و حمل آن در ماشین است.

 شستشو شیشه روغنی خودرو با خامه

اگر شیشه وسیله نقلیه شما به هر دلیلی جرم گرفته یا توسط خودتان جهت عدم جذب گرد و غبار روغنی شده؛ با کمی خامه تارتار، سطح آن را شسته؛ سپس با آب و صابون تمیز کرده و در نهایت خشک کنید.

شستن موتور ماشین

نحوه شستن موتور ماشین آموزش شستن موتور خودرو شستن موتور پراید شستن موتور پژو 206 نحوه شستن موتور سمند مجله مکانیک

برای تمیز کردن پیشرانه خودرو ابتدا بخش‌هایی همچون آلترناتور، ورودی هوا، توزیع کننده و بسته سیم‌پیچ که نباید خیس شوند را با پلاستیک بپوشانید. در مرحله بعد طبق دستورالعمل موجود روی موتورشوی خریداری شده، مقداری از آن را با آب مخلوط کرده و پیشرانه را بشویید؛ سپس با فشار کم آب، پیشرانه را آبکشی کرده و با حوله تمیز و نرمی، آن را خشک کنید.

نکته مهم: امکان شستن موتور ماشین با گازوئیل یا نوشابه هم وجود دارد.

 

نکات کلیدی که هنگام شستشو خودرو باید رعایت کنید

  • به یاد داشته باشید که پس از هر شست‌وشویی روی ماشین خود، سطح مربوطه را خشک کنید تا هیچ لکی بر اثر آب یا مواد شوینده روی آن نماند.
  • از ابر، اسفنج و پارچه‌هایی که خاصیت اولیه خود را از دست داده‌اند؛ برای تمیز کردن و شستن وسیله نقلیه کمک نگیرید. بهترین انتخاب، پارچه‌های میکروفایبر است.
  • هرگز برای پاک‌کردن لکه‌های موجود روی سطوح از دستمال خشک استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است، روی شیشه خط بیفتد و رنگ بدنه آسیب ببیند.
  • تحت هیچ شرایطی مواد یا مایع شستشو را به صورت مستقیم روی سطوح نریزید؛ حتما آن‌ها را با آب ترکیب کرده و سپس استفاده کنید.
  • هرگز زمانی که ماشین شما داغ است، آن را نشورید؛ زیرا گرما باعث می‌شود که رسوب یا لکه روی سطح آن بماند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.