نکته های مهم برای خرید باتری خودرو

0

نکات فنی خودرو؛

در این گزارش به چند نکته مهم برای خرید باتری خودرو اشاره کرده ایم تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.
اصولا تمام راننده ها با باتری خودرو آشنایی دارند و برخلاف سایر قطعات که در زیرکاپوت پنهان هستند و از آنها سر در نمیاوریم، این قطعه کاملا در معرض دیدی است و براحتی می توان آن را دید. حتی بیشتر افراد اطلاعات کمی هم از این خودرو دارند و می دانند رادیو، کولر، نشانگر‌ها، تمام چراغ‌های خودرو توسط این قطعه روشن می شوند و خودرو را قادر به راه اندازی می کند.

حتی در بسیاری از خودروهایی مدرن که درها به صورت اتوماتیک باز می شوند پنجره های برقی دارند، توسط این قطعه کار می کنند اما آنچه که چندان با آن آشنا نیستیم این است که چگونه بهترین باتری را برای خودرو‌های خود انتخاب کنیم.

مطالب مرتبط

زمانی که باتری خودرو به اصطلاح خالی می شود یا شارژ آن تمام می شود، ماشین دیگر حرکت نمی‌کند؛ درست مانند سایر قطعات خودرو، باتری‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند و به ویژه هنگامی که خودرو برای مدت طولانی تری خاموش است، طول عمر آن‌ها کاهش می‌یابد.

برای صرفه جویی در هزینه، تعویض باتری کار چندان دشواری نیست، اما خرید باتری می‌تواند مشکل‌ باشد، البته، فقط می‌توانید باتری قدیمی خود را با باتری مشابه جایگزین کنید.

تاریخ تولید باتری دلایل خراب شدن باتری افزایش طول عمر باتری طول عمر باتری اتمی طول عمر باتری اسیدی طول عمر باتری ماشین آموزش نکات فنی خودرو قیمت باتری باطری دلکور اصل باتری مناسب پراید فروشگاه باتری در تهران

در این گزارش به چند مورد که باید هنگام خرید باتری توجه کنید آمده است تا به کمک آنها بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. یک باتری معمولاً هر ۳ تا ۴ سال یکبار نیاز به تعویض دارد. منتظر نمانید تا باتری ماشین تمام شود تا آن را جایگزین کنید. به محض مشاهده علائم فرسودگی، اقدام به خرید کنید.

باتری‌های خودرو در اندازه‌های متفاوتی ارائه می شوند که معمولاً بر اساس مارک، مدل و موتور خودرو تعیین می‌شوند. همچنین اهمیت دارد که بدانید باتری جایگزین، به درستی و محکم در محل مناسب قرار گرفته است.

اهمیت دارد که در زمان مناسب باتری قدیمی را با باتری جدید جایگزین کنید. باتری بدون استفاده و بدون شارژ در طولانی مدت ممکن است باعث تجمع سولفاته روی صفحات شود بنابراین، هرگز باتری قدیمی‌تر از شش ماه و ترجیحاً کمتر از سه ماه از تاریخ تولید نخرید.

موضوع مهم دیگر در خرید باتری توجه به نوع آن از نظر سیلد یا غیرسیلد بودن است. البته در حال حاضر در صنعت خودروسازی بیشتر از باتری نوع سیلد (خشک) استفاده می‌شود؛ زیرا مزایای بیشتری نسبت به باتری غیر سیلد (تر) دارد و عمری بین سه تا پنج سال دارد. در صورتی که باتری‌تر نهایتاً عمری دو ساله دارد.

در نهایت، بهترین باتری برای جایگزینی با باتری قبلی، باتری با همان اندازه و مشخصات توصیه شده توسط سازنده خودرو است. همیشه در خرید باتری به دفترچه راهنمای راننده مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.