زمان و مبلغ واریز یارانه معیشتی بنزین شهریور ۱۴۰۰

0

معیشتی شهریور ۱۴۰۰ ، چهارشنبه ۱۰ شهریور واریز و قابل برداشت خواهد شد . این بسته ، بیست و دومین یارانه معیشتی است.

بیست و دومین یارانه معیشتی بنزین ، روز ۴ شنبه ۱۰ شهریور به حساب سرپرست خانوار مشمولان واریز خواهد شد .

نخستین یارانه معیشتی در سه مرحله به حساب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار واریز شد. آخرین گروه، اولین یارانه معیشتی خود را در تاریخ ۲ آذر ماه سال ۹۸ دریافت کردند.

گفته شده که احتمال ترکیب شدن یارانه نقدی و یارانه معیشتی در سال آینده وجود دارد که در این صورت ماهی یکبار دولت به حساب مشمولان واریزی خواهد داشت. هرچند که سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: منابع یارانه نقدی و یارانه معیشتی به صورت جداگانه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده و ردیف، زمان‌بندی و عدد این دو یارانه جدا در نظر گرفته شده است.

او همچنین اعلام کرد که ما بسته به وصول منابع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه و یارانه معیشتی نیز دهم هر ماه پرداخت شود، که امیدواریم این برنامه هر ماهه عملی شود .

اخبار سازمان امور مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خودرو پرداخت مالیات خودرو تعرفه مالیات‌ های مختلف جریمه مالیات خودرو خودروهای مشمول مالیات خودروهای معاف از مالیات سازمان مالیاتی ایران مالیات بی ام و چقدره مالیات خرید و فروش خودرو نحوه محاسبه مالیات خودرو اخبار خودرو

زمان واریز بسته معیشتی شهریور دهم ماه جاری خواهد بود

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی در این باره گفت: سهمیه ‌بندی بنزین را از ۲۴ آبان ماه سال ۹۸ شروع کردیم و یارانه‌ های همان ماه را از محل تنخواه پرداخت کردیم.

تنها سه روز پس از کلید خوردن اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، دولت پرداخت اولین مرحله یارانه های معیشتی را آغاز کرد. همچنین تاکنون دولت هر ماه سهمیه بنزین خودروها را به کارت سوخت ها واریز کرده است.

نوبخت طی مصاحبه دیگری اعلام کرد که مبلغی که در اولین مرحله بین خانوارها توزیع شد حدود ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان بوده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد زمان واریزی یارانه معیشتی در مرحله های بعدی گفت: مقرر شد دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار، بیستم هر ماه یارانه نقدی و بیست و هشتم هر ماه حقوق کارمندان پرداخت شود.

زمان واریز یارانه بنزین مرحله بیست و یکم

مرحله بیست و یکم یارانه معیشتی ( یارانه بنزین ) در دهم شهریور سال جاری به حساب خانوارها واریز خواهد شد.

یارانه بنزین شهریور ۴ شنبه ۱۰ شهریور سال ۱۴۰۰ به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

شایان ذکر است که دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ ، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان را برای پرداخت یارانه بنزین لحاظ کرده است.

مبلغ یارانه معیشتی

در دور اول پرداخت بسته معیشتی به مردم که اواخر آبان ماه صورت گرفت ، مبلغ بسته حمایتی دولت به شرح ذیل اعلام شد

خانوار مبلغ یارانه حمایتی
خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان
خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان
خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان
خانوار ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان
خانوار ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان
به نفر ششم و بیشتر هر خانواده یارانه معیشتی تعلق نخواهد گرفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.