ون برقی فولکس واگن آماده عرضه به بازار +عکس

0

فولکس‌واگن در نمایشگاه خودروی دیترویت سال ۲۰۱۷، از کانسپت ID. Buzz رونمایی کرد. این کانسپت، تصویری تمام الکتریکی از میکروبوس (ون کوچک) در دوران خودروهایی با آلایندگی صفر است.

”نرم‌افزار ID. Buzz به اندازه کافی هوشمند است که تغییر وضعیت‌ها و حرکات دوچرخه‌سواران، عابرین پیاده و حتی وسایل‌نقلیه را تشخیص دهد.“نسخه‌ تولید انبوه هنوز آماده نیست؛ اما بخش تجاری فولکس‌واگن، تصاویری از نسخه اولیه آن را ارائه داده است. احتمالاً تمامی پنل‌های بدنه، چراغ‌ها و … کامل شده‌اند و با وجود این که بدنه خودرو کاملاً استتار شده است، روکش نازک آن چیز زیادی را پنهان نمی‌کند. اما نوارهای سیاه رنگ، چراغ‌های جلو و عقب را پوشانده است.

قیمت کامیون برقی ون فولکس‌ واگن کرافتر مجله ماشین سنگین انواع ون مسافرتی بهترین ون خارجی زیباترین ون مسافرتی محصولات جدید فولکس واگن

از آنجایی که این خودرو یک وسیله‌ نقلیه تجاری است، باید شبیه به یک جعبه باشد تا فضای داخلی به حداکثر میزان خود برسد. در نظر داشته باشید که ID. Buzz اینجا در نسخه AD است، به معنی آن که با Argo AI توسعه یافته تا یک سیستم رانندگی خودکار پیشرفته را ارائه دهد. به همین خاطر سنسورها و دوربین‌ها سراسر خودرو را در برگرفته‌اند و اجسامی که تا بیش از ۴۰۰ متر جلوتر هستند را تشخیص می‌دهند. اسکنر بزرگ LIDAR روی سقف خودرو، دید ۳۶۰ درجه‌ای را ارائه می‌دهد و با شش اسکنر کوچک‌تر، ۱۱ صفحه رادار، دوربین‌های اضافه و حتی میکروفون، کامل می‌شود.

ون برقی فولکس مجهز به فناوری خودران

نرم‌افزار ID. Buzz به اندازه کافی هوشمند است که تغییر وضعیت‌ها و حرکات دوچرخه‌سواران، عابرین پیاده و حتی وسایل‌نقلیه را تشخیص دهد و متناسب با آن‌ها رفتار کند، به طوری که گویا یک انسان آن را کنترل می‌کند.

فولکس‌واگن ID. Buzz AD در حال آزمایش در مناطق شهری است و در سال ۲۰۲۵ آماده‌‌ ارائه‌ خدمات حمل‌و‌نقل تجاری خواهد بود. شرکت حمل‌و‌نقل MOIA، که اواخر سال ۲۰۱۶ توسط فولکس‌واگن راه‌اندازی شد، اولین کاربر ID. Buzz خواهد بود و هامبورگ نیز اولین شهری است که برای سواری خودکار آن پیشنهاد می‌شود.

نسخه بدون فناوری پیشرفته رانندگی خودکار، اواخر سال آینده در اروپا به فروش می‌رسد. این نسخه شش سرنشین است و با دو فاصله محوری کوتاه و بلند، عرضه خواهد شد. در آمریکا نیز از سال ۲۰۲۳ و فقط با فاصله محوری بلند به فروش می‌رسد.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/98eda783-2317-47a2-969e-c856366a0e26/article_637669584138662564_thumb_960_542.jpg
ون برقی فولکس مجهز به فناوری خودران

ون ID. Buzz روی پلتفرم MEB (همانند سایر مدل‌های ID) و در شهر هانوفر آلمان تولید می‌شود. نسخه دیفرانسیل عقب با تنظیم تک‌موتوره و نسخه چهارچرخ‌محرک با تنظیمات دو موتوره ارائه می‌شوند. نسخه پایه آن توانایی تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد، در حالی که نسخه توانمندتر ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند‌.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.