چرا باید لنت ترمز را تعویض کنیم؟

0

نقش لنت ترمز در خودرو چیست؟

یکی از قسمت‌های مهم در سیستم ترمز وسایل نقلیه، لنت ترمز است که با ایجاد اصطکاک با دیسک یا کاسه ترمز، شتاب منفی در خودرو را به وجود می‌آورد. قدرت سیستم ترمز چیزی حدود ۱۰ برابر قدرت موتور است. زیرا برای متوقف کردن خودرویی که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در حرکت است، به ۱۵۰ کیلووات توان نیاز خواهید داشت.

در واقع وظیفه لنت ماشین این است که با تولید نیروی اصطکاک، انرژی حرکتی چرخ‌ که از موتور حاصل می‌شود را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. حال این انرژی حرارتی در فضا پخش شده و با این عمل، از سرعت خودرو کاسته شده و به حالت ساکن درخواهد آمد.

چرا باید لنت ترمز را تعویض کنیم؟

لنت ترمز در معرض گرما و اصطکاک شدید بوده که این امر دلیل اصلی فرسوده شدن آن است. این فرسوده شدن موجب می‌شود که دیگر لنت ترمز مانند سابق عمل نکند و خطر تصادف را افزایش دهد. پس باید قبل از اینکه اتفاقات ناگواری در اثر فرسوده شدن لنت خودرو رخ دهد، به فکر تعویض آن باشید. البته تعویض لنت کاری نیست که همه از پس آن برآیند. این کار باید توسط تعمیرکار خودرو انجام شود.

آموزش تصویری تعویض لنت ترمز 206 آموزش تصویری تعویض لنت ترمز ریو آموزش تعویض لنت ترمز آموزش تعویض لنت ترمز ال 90 دلایل زود تمام شدن لنت ترمز قیمت لنت ترمز پراید تعویض لنت ترمز پراید آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر خودرو انواع لنت ترمز تعویض ترمز کاسه ای به دیسکی تعویض لنت ترمز کسه ای

چه لنت ترمزی برای خودروی من مناسب است؟

انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو، باید توسط یک متخصص انجام شود. شخصی که شناخت کافی از انواع مدل‌های خودرو و لنت را دارد. پس با کمک یک متخصص تعمیر خودرو می‌توانید لنت‌هایی با کیفیت و سازگار با اتومبیل خود خریداری کنید.

از طرفی هم داخل دفترچه راهنمای هر خودرو نوع لنت و حتی سایر قطعاتی که برای خودرو نیاز هستند کامل ذکر شده است.

چه زمانی باید لنت ترمز خودرو تعویض شود؟

لنت ترمزخودرو جزء قطعاتی است که باید هر چند وقت یکبار تعویض شود، اما زمان تعویض لنت ماشین مانند برخی از قطعات روی جعبه ذکر نشده. برای مثال نمی‌توان گفت که این لنت ۲ سال و یا ۳ سال قابل استفاده است. بلکه باید دید نحوه و نوع استفاده شما از خودرو چقدر است، آن زمان است که باید به فکر تعویض لنت خودرو بیوفتید. پس اگر:

  • در حین رانندگی در مسیرهای پرترافیک تردد دارید.
  • در طول روز مدت زمان زیادی با خودرو رانندگی می‌کنید.
  • تعداد ترمزهای ناگهانی که در سرعت بالا می‌گیرید زیاد است.
  • اگر مدت زمان زیادی را به رانندگی در سطح شهر و خیابان‌های درون شهری سپری می‌کنید.
  • اگر تعداد سرنشینانی که با خودرو جابجا می‌کنید زیاد باشند، فشار زیادی در حین ترمز کردن به لنت وارد می‌شود.

با مشاهده نشانه‌های زیر باید بدانید که زمان آن رسیده که لنت‌ها را تعویض کنید.

  • برای ترمز گرفتن، پدال ترمز بیش از حد به کف خودرو نزدیک می‌شود.
  • ظاهر لنت را بررسی کنید که کامل ساییده نشده باشد.
  • قدرت ترمزگیری به شدت افت داشته باشد.
  • لنت ترمز چرب و روغنی نشده باشد.
  • از لنت‌ها بوی سوختگی خارج شود.
  • لنت ترمز شکسته باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.