نکات مهم در هنگام انتخاب نوع پولیش و روش صحیح زدن آن

0

پولیش خودرو ، ماده کرم مانندی است که برای از بین بردن خط و خش ها و لکه های روی بدنه ماشین استفاده میشود .کار پولیش برداشتن لایه ی ظریفی از رنگ ماشین است ، این کار به ماشین آسیبی نمیرساند و باعث تمیز شدن رنگ و رخ ماشین نیز میشود .

انواع پولیش خودرو و نکات مهم در پولیشکاری

شاید برای شما هم مهم باشد که بدنه خودرویتان بدون هیچ گونه خط و خشی نباشد و برای برطرف کردن خط هایی که بر روی بدنه خودرو بوجود آمده است، راه حل های مختلفی را امتحان کرده اید که ممکن است مشکل خط و خش روی بدنه را برطرف کرده باشد و یا ممکن است هیچ تاثیری بر روی آن نگذاشته باشد در این مقاله قصد داریم تا روش های پولیشکاری و همچنین ریکاوری رنگ بپردازیم.

انواع پولیش خودرو و نکات مهم در پولیشکاری

پولیش یکی از راه هایی است که می تواند راه حل مناسبی برای ترمیم بدنه خودرو باشد ولی لازم است بدانید که پولیش خودرو معجزه نمی کند ولی می تواند رنگ های آسیب دیده را ترمیم کند، با این شرط که برای لایه برداری، ضخامت رنگ خودرو مناسب باشد. همچنین باید رنگی که زیر رنگ آسیب دیده وجود دارد، رنگ سالمی باشد.

پولیش لیزری خودرو در ایران وجود دارد؟

برای توضیح این مطلب لازم است در ابتدا به توضیح انواع رنگ ها و همچنین لایه های متنوع رنگ های خودرو را توضیح دهیم: به صورت کلی رنگ خودرو ها در سه گروه اصلی صدفی، متالیک و روغنی قرار می گیرد که بر روی لایه ای که آن را آستر می نامند، پاشیده می شود.قبل از آنکه آستر به عنوان پوشش استفاده شود، دو لایه پوشش بر روی بدنه فلزی داده می شود. لایه اول که اصلی ترین لایه می باشد با نام فسفاته می باشد که در برابر زنگ زدگی از بدنه خودرو محافظت می کند.

این لایه شبیه آب رودخانه می باشد که فلز را به گالوانیزه تبدیل می کند. لایه ای که بعدی که قبل از آستر زدن استفاده می شود، لایه ED می باشد که اولین لایه رنگی می باشد که روی بدنه زده می شود و نقش ایجاد چسبندگی بین لایه های بعدی با فلز را ایفا می کند. پولیش لیزری تکنولوژی است که هنوز وارد ایران نشده است و برخی افراد تنها با جملات فریبنده سعی در فریب دادن مردم می کنند ولی در واقع هنوز این تکنولوژی وارد ایران نشده است.

آموزش پولیش رنگ خودرو ، آموزش پولیش به صورت دستی ، انواع پولیش خودرو ، نحوه پولیش زدن خودرو ، آموزش پولیش کردن خودرو ، پولیش ماشین چیست؟ ، مراحل استفاده از پولیش ، معایب پولیش چیست ، پولیش مناسب خودرو ، آموزش واکس زدن خودرو ، تفاوت واکس با پولیش ، هزینه پولیش ماشین ، پولیش ماشین با دستگاه ، پولیش رنگ و بدنه پراید ، پولیش رنگ و بدنه پژو ، پولیش رنگ و بدنه سمند

تفاوت رنگ های اتومبیل

رنگ های خودرو عبارتند از:

  • رنگ های روغنی یا ساده
  • رنگ های متالیک
  • رنگ های صدفیرنگ های خودرو

رنگ روغنی (Gloss, Solid)

رنگ های روغنی یا ساده هستند که جالب است بدانید در ابتدا رنگ کلیه خودرو ها به صورت روغنی بوده و این رنگ در بازار به رنگ ۲۱ نیز معروف می باشد. این نوع رنگ آمیزی به صورت دو لایه و سه لایه می باشد که در رنگ آمیزی به صورت سه لایه، لایه اول پرایمر یا آستر می باشد که با یک لایه رنگ که حاوی پیگمنت های پراکنده رنگ آمیزی شده می اشد، است و در نهایت با یک لایه و روکش که با نام کلیر معروف است، پوشیده می گردد. این لایه بی رنگ بوده و باعث درخشندگی و بالا رفتن مقاومت رنگ می گردد.بهتر است بدانید در بعضی مواقع به جای استفاده از لایه کلیر، یک ماده سخت کننده ایزوسیانات را با رنگ آکریلیک ترکیب می کنند و رنگ آمیزی خودرو را به صورت یک لایه انجام می دهند. بهتر است بدانید این ترکیبات سختی و چسبندگی رنگ روی بدنه را افزایش می دهد.

رنگ های متالیک

رنگ های متالیک در بازار با نام رنگ ۵۴ قابل شناسایی می باشد که مثل رنگ های روغنی با لایه ای از کلیر هستند. تفاوت رنگ های روغنی با متالیک در پودر فلزی است که به متالیک اضافه می شود این پودر به میزان حدود ۲ درصد و از فلزی مثل آلومنیوم به رنگ های متالیک افزوده می گردد. حتما دیده اید که خودروهایی که رنگ متالیک دارند نسبت به خودرو های دیگر درخشندگی بیشتری دارند و همچنین جلوه بیشتری به خودرو می دهند.به دلیل درخشندگی بیشتر خودرو های متالیک و برق فلز، هر گونه خش و خط کوچک و ریز بر روی بدنه خودرو از دور قابل مشاهده نیست.

در صورت عدم وجود لایه کیلر، خواهید دید که رنگ متالیک هرگز درخشندگی و دوامی نخواهد داشت و همچنین در صورت وجود لایه کلیر و یا محافظ شاهد دوام بالای رنگ های متالیک در مقایسه با رنگ های معمولی خواهید بود. دلیل مقاومت بالای رنگ های متالیک نسبت به رنگ های معمولی وجود همین لایه کلیر می باشد چرا که هر گونه آسیبی به بدنه خودرو وارد می شود ابتدا به سطح کلیر می رسد و چون لایه کلیر ضخیم تر از سایر لایه ها می باشد، در صورت برخورد ضربه آسیب فقط به کلیر رسیده و به رنگ اصلی بدنه خودرو آسیبی وارد نمی شود. اما این رنگ با گذشت زمان حالت ماتی به خود می گیرد که این مات شدن در قسمت هایی دارای خط و خش است قابل رؤیت می باشد. این ماتی به علت بازتابش زاویه دار نور از سطح بدنه می باشد.

رنگ های صدفی

رنگ های صدفی یا Pearlescent مثل رنگ های متالیک بوده با این تفاوت که در ساختار آنها به جای فلز از براده های سرامیک که به آنها میکا (Mica) گفته می شود، استفاده می شود. در حقیقت برش های کوچک از صفحات میکا تشکیل دهنده این نوع رنگ ها می باشند که این امر سبب بوجود آمدن بازتاب های نوری خاصی شده و بر مبنای نوری که تابیده می شود و همچنین جهت نگاه بیننده، شاهد تغییر طیف آن خواهید بود.البته رنگ های دیگری نیز وجود دارد که به صورت سفارشی و خاص مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای رنگ آمیزی خودرو های تجملی و تشریفاتی کاربرد دارد. این رنگ ها نسبت به سایر رنگ ها از درخشندگی و براقیت بیشتری برخودار می باشند.

 

انواع آسیب های بوجود آمده بر روی رنگ خودرو

برای پولیش کردن خودرو اگر در ابتدا بتوانید نوع آسیبی که بدنه خودرو وارد شده است را شناسایی کنید، کمک بهتری در نحوه پولیش کردن آن می کند. همچنین در تشخیص این نوع آسیب در تصادفات مشخص کننده میزان خسارات و برآورد هزینه آن می باشد. بسیاری از افراد یدک کش خودرو توصیه می کنند در هنگام تصادف در ابتدا میزان آسیبی که به بدنه خودرو وارد شده است را بررسی کنید و سپس با توجه به آن مقدار خسارت را مشخص کنید.

نکات مهم در هنگام انتخاب نوع پولیش و روش صحیح زدن آن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.