معرفی خودرو جدید فراری دیتونا SP3 +(عکس)
تعداد اعضای سری آیکونا (Icona) که به منظور بازآفرینی طراحی مدلهای کلاسیک فراری در قالب محصولات مدرن متولد شده، پس از مونزا SP1 و SP2 با معرفی دیتونا SP3 (Daytona SP3) به سه مدل رسیده است.
شرکت فراری فعلاً درباره تیراژ تولید، قیمت و زمان تحویل دیتونا SP3 سخنی به میان نیاورده است، اما میتوان اطمینان داشت که با خودرویی تولید محدود روبرو هستیم، که به احتمال فراوان تمامی ظرفیت تولید آن تاکنون به فروش رسیده است.
طراحی بدنه فراری دیتونا SP3
دیتونا SP3 که در پیست موگلو به علاقمندان معرفی شده، با الهام از مدلهای ۵۱۲S , 330P3/4 , 350Can-Am و برخی مدلهای مسابقهای دیگر فراری شکل گرفته است.
فراری دیتونا SP3
طراحی آیرودینامیک بدنه و تهویه بهینه، دو اصل مهم در شکلگیری بدنه دیتونا SP3 بوده که نمود آن را میتوان در مسیرهای متعدد جریان هوا روی بدنه حتی در کنار درها، مشاهده کرد.
بخش عقب بدنه هم با نوار LED چراغ و البته تیغههای متعدد، فرمی مدرن و در عین حال شبیه به مدلهای قدیمی ایجاد کرده است. خروجی دوگانه اگزوز نیز از میانه بدنه و از درون دیفیوزر عقب با طرحی خشن بیرون زده است.
کابین و امکانات فراری دیتونا SP3
فرم بدنه و مخصوصاً شیشه محدب جلو، طراحی کابین را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است. صندلیها به صورت مستقیم به شاسی متصل شده که البته از طریق اهرم، قابلیت تنظیم خواهند داشت.
فراری دیتونا SP3
به لطف قرارگیری انتخابگر قرمز و دکمههای لمسی روی فرمان، راننده قادر است به ۸۰ درصد تنظیمات خودرو بدون برداشتن دست از روی فرمان، دسترسی داشته باشد.
استفاده از مواد کامپوزیت همچون فیبرکربن و کولار (Kevlar) در شاسی، تایرهای سفارشی مخصوص SP3 ساخت پیرلی و سامانه Dynamic Enhancer انحصاری فراری (FDE) با قابلیت تقویت دینامیک رانندگی برای افزایش کنترل روی خودرو، از دیگر ویژگیهای قابل ذکر درمورد دیتونا SP3 است.
مشخصات فنی فراری دیتونا SP3
نیروی حرکتی فراری دیتونا SP3 از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری مشترک با مدل ۸۱۲ کامپتیتزیونه تامین شده که در این مدل به لطف استفاده از کربن و تیتانیوم، ۳ درصد سبکتر است. خروجی این پیشرانه تنفس طبیعی با کد فنی F140HC برابر با ۸۲۸ اسببخار قدرت و ۶۹۷ نیوتنمتر گشتاور است و امکان دورگیری تا ۹۵۰۰ دور در دقیقه را دارد.
فراری دیتونا SP3
این موتور به عنوان قدرتمندترین پیشرانه تاریخ فراری به جعبهدنده ۷ سرعته متصل شده و دیتونا SP3 را ظرف تنها ۲.۸۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند. زمان لازم برای دستیابی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت نیز ۷.۴ ثانیه خواهد بود.
بنابر اعلام فراری، بازطراحی مسیر ورودی هوا به پیشرانه باعث کاهش ۳۰ درصدی آلایندگی دیتونا SP3 نسبت به ۸۱۲ کامپتزیونه شده است.
منبع : باما،motor1.com