رعایت چند نکته فنی و مکانیکی خودرو

0

جداکردن کابل باطری هنگامی که خودرو روشن است

همانطور که می دانید ولتاژ تولیدی دینام حدود ۱۴ ولت است، اما باید دانست که این ولتاژ، ولتاژ متوسط تولیدی دینام است. قله (پیک) تولید ولتاژ دینام برحسب دور موتور و بار گرفته شده از دینام، متغیر بوده و گاهی اوقات به بیش از ۱۶ ولت نیز می رسد.
در حالت عادی که کابل های باطری متصل است این نوسان ولتاژی به دلیل خاصیت خازنی باطری تعدیل می شود اما اگر کابل باطری در هنگامیکه خودرو روشن است، باز شود، این نوسانات می تواند بر روی قسمت های حساس خودرو (تمامی کنترل یونیت های الکتریکی) تاثیر نامطلوب داشته باشد.

حداکثر قدرت تحمل نوسان ولتاژیECU به طور استاندارد تا ۱۶ ولت است. اگر هنگامی که خودرو روشن است کابل باطری را جدا کنیم به طور حتم ریسک سوختن ECU وجود دارد، طبیعی است که با توجه به قیمت زیاد آن این کار عاقلانه به نظر می رسد.

همه چیز درباره برق دزدی ماشین!

برق دزدی ماشین یک اصطلاح عامیانه هستش. منظور از این اصطلاح اینه که یک وسیله در ماشین شما وجود داره که وقتی ماشینتون خاموشه، همچنان در حال مصرف انرژیِ باتری خودروتونه. طبیعتا این مشکل باتری ماشین رو از کار میندازه و نابودش می‌کنه و کم کم باید به فکر تعویض باتریتون باشین. این چرخه تا زمانی که علت برق دزدی ماشین رو پیدا نکنید ادامه داره!

تنظیم فشار باد لاستیک خودرو

فشارباد لاستیک در رانندگی عادی در شهر روی ۲۹psiبرای لاستیک های جلو وعقب باشد و هنگام رانندگی از اتوبان این فشار روی۳۱psiتنظیم شود.

ازمکمل سوخت استفاده نشود چون به انژکتور ها،فیلتر بنزین،پمپ بنزین و کاتالیست خسارت وارد می کند.

مدت زمان تعویض فیلتربنزین هر۷۰۰۰کیلومتر

مدت زمان تعویض ضدیخ هر۲۰/۰۰۰km
میباشد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.