چرا در خودروهای جدید فاصله جلوپنجره تا رادیاتور زیاد شده است و علت شبیه شدن خودروها از نظر طراحی به‌یکدیگر چیست؟

0

در سال‌های اخیر ایمنی عابرپیاده یکی از مهم‎ترین پارامترهایی است که مورد توجه صنایع خودروسازی و مراکز تست خودرو قرار گرفته است و در زمان تصادف، سپر و جلوپنجره نخستین قطعاتی هستند که با بدن عابر تماس پیدا می‌کنند.

در سال‌های اخیر ایمنی عابرپیاده یکی از مهم‎ترین پارامترهایی است که مورد توجه صنایع خودروسازی و مراکز تست خودرو قرار گرفته است و در زمان تصادف، سپر و جلوپنجره نخستین قطعاتی هستند که با بدن عابر تماس پیدا می‌کنند. اگر این قطعات ثابت و مستحکم باشند، سبب عدم‌انتقال نیرو و ایجاد جراحت جدی در عابر می‌شود و برای انعطاف‌پذیر کردن این قطعات، طراحان فاصله‌ای را بین آن‌ها درنظر می‌گیرند که هم ایمنی و هم تبادل حرارتی مناسبی را فراهم کند.

تعویض رادیاتور پراید آموزش تعویض رادیاتور خودرو آموزش تعویض رادیاتور پژو 206 تعویض رادیاتور پژو 405 تعویض رادیاتور سمند تعمیر رادیاتور خودرو شستشوی رادیاتور پراید آموزش مکانیک خودرو

درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت طراحی خودرو دارای محدودیت‌هایی است و برخی از حالت‌های طراحی به‌عنوان یک ترند در بازار شناخته می‌شوند که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. صنعت‌خودرو با توجه به‌این مساله به‌سمت استفاده و الگو گرفتن از این حالت‌ها پیش رفت و این مورد سبب کاهش هزینه تولید و توجیه اقتصادی خودرو نیز می‌شود. علت شبیه شدن خودروها به‌یکدیگر نیز می‌تواند الگوبرداری صحیح از یکدیگر باشد.

به‌عنوان مثال ب‌ام‌و پس از تولید X6 نسخه کامپکت از آن را با نام X4 به‌بازار عرضه کرد و همین مساله سبب شد سایر خودروسازان مطرح مانند مرسدس‌بنز، آئودی و پورشه نیز به‌این کلاس ورود کنند و با محصولات متعدد خود سهم این بازار را نیز از آنِ خود کنند. الگوبرداری صحیح نیز گاهی به‌گونه‌ای خواهد بود که خودروهای دو کمپانی یا چند کمپانی را مشابه یکدیگر می‌کند و این مساله به‌سیکل طراحی مربوط می‌شود که اجتناب‌ناپذیر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.