‌روشهای نادرست جهت تست قطعات برقی خودرو

0

‌ ‌روشهای نادرست جهت تست قطعات برقی خودرو

 

در زمان روشن بودن موتور هیچکدام از بستهای باطری نباید از روی قطب باطری جدا گردنند.متاسفانه برقکارهای خودرو جهت تست اولیه خرابی دینام از این روش استفاده می کنند

جدا کردن وایر شمع ها در زمان روشن بودن خودرو جهت تست سیستم جرقه زنی نیز باعث ایجاد نوسان ولتاژ شده و صدمه ذکر شده را به دنبال خواهد داشت.
خرابی و ضعیف بودن باطری به خصوص در زمان استارت زدن خودرو ولتاژ زیادی را از باطری کشیده و سایر قطعات الکترونیکی با نوسان ولتاژ شدیدی مواجه می گردنند.

دانستنی های سفر ابزار لازم برای مسافرت ابزار مورد نیاز برای خودرو جعبه آچار خودرو آموزش بستن زنجیر چرخ آموزش نکات ایمنی آچارهای لازم خودرو

عیب یابی عمومی خودرو :

با چرخاندن فرمان هیدرولیک در دور آرام، موتور دچار لرزش یا خاموش می شود

علت خرابی:

۱- سنسور فشار فرمان هیدرولیک

۲- استپر موتور

۳- اگر دیاگ خطای استپر دهد و با تعویض استپر درست نشد باید ECU را باز کرده و آی سی مربوط به استپر را تعویض کنید.

استارت موتور را نمی چرخاند (نور چراغ جلو کم است)

علت های احتمالی

باطری ضعیف است.
باطری را شارژ کنید، سیستم شارژ را کنترل نمایید.
باطری معیوب است.
باطری را تعویض نمایید.

کابل های باطری خورده و زنگ زده، یا اتصالها شل است.

بست های باطری را تمیز یا تعویض نمایید. اتصال برق باطری و موتور استارت را محکم کنید.

تفاوت جرقه شمع معمولی با شمع سوزنی ، شمع سوزنی با قدرت جرقه زنی قویتر باعث سوختن کامل مخلوط هوا و بنزین موجود در سیلندر هنگام عمل تراکم میشود که راندمان مصرف سوخت را بهبود میبخشد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.