قوانین جدید گواهینامه رانندگی چیست؟

0

قوانین جدید برای افراد دارای گواهی نامه

اگر از ان دسته از افراد می باشید  که در فرآیند گرفتن گواهینامه  قرار دارید و یابه تازگی گواهینامه ی خورد را دریافت کرده اید قوانین جدیدی جهت رانندگی شما به تصویب رسیده است که به منظور کاهش تصادفات ناشی از کم تجربگی راننده میباشد. در ادامه با ما باشید تا این قوانین را باهم مرور کنیم.

دانلود آزمون آیین نامه رانندگی نمونه سوالات آیین نامه رانندگی آیین نامه رانندگی نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی با جواب سولات فنی آیین نامه کتاب آیین نامه رانندگی آموزش رانندگی خودرو کارت گواهینامه رانندگی امتحان شهری گواهینامه رانندگی مراکز اخذ گواهینامه در تهران هزینه گرفتن گواهینامه

  • قانون اول

رانندگانی که به تازگی گواهینامه راهنمایی و رانندگی دریافت کرده اند تا ۳ ماه اول اجازه رانندگی  به تنهایی را ندارند و حتماً لازم است که شخص باتجربه‌ای کنار دستشان بنشیند.

  • قانون دوم

کسانی‌که تازه گواهینامه می‌گیرند نمی‌توانند به مدت یکسال در مسیرهای برون‌شهری رانندگی کنند. رانندگی در محدودۀ زمانی ۱۲ شب تا ۵ صبح هم برای تازه‌کارها ممنوع می باشد.

  • قانون سوم

در قانون جدید دریافت گواهینامه، دیگر نیازی نیست که شما برای گرفتن گواهینامه حتماً کارت پایان خدمت داشته باشید؛ پس می‌توانید بدون گذراندن دوران سربازی، گواهینامه‌تان را بگیرید.

  • قانون چهارم

مدت اعتبار گواهینامه رانندگی پایه سه ۱۰ سال است؛ بعد از اینکه اعتبار آن تمام شد در صورت تایید از نظر سلامت جسمی و روانی، می‌توانید آن را برای دوره ۱۰ ساله بعدی تمدید کنید.

  • قانون پنجم

نصب علامت احتیاط راننده مبتدی است در جلو و عقب خودرو از قوانین جدید می باشد . قابل ذکر است این قوانین برای دارندگان گواهینامه موتور سیکلت نیز صادق میباشد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.