حداکثر سرعت در میدان چقدر باید باشد؟

0

از جمله موارد بسیار مهم و قابل توجه که هم در کتاب به آن پرداخته شده و هم در رانندگی ، میزان سرعت است. یکی از مسائل مهمی که درآزمون آیین نامه رانندگی مورد سوال قرار می گیرد، حداکثر سرعت در میدان است.

این موضوع از جمله مباحث پرتکرار در سوالات آیین نامه است که مقدار سرعت مورد نظر ۳۰ کیلو متر در ساعت می باشد. در ادامه نکات مهمی را در ارتباط با مقدار سرعت مطرح می کنیم :

نکات مهم در مورد سرعت

حداکثر مقدار سرعت در آزاد راه ها ۱۲۰ کیلومتر و حداقل آن ۷۰ کیلومتر است با توجه به اینکه در کتاب ها ۱۲۵ کیلومتر نوشته شده است ولی مطابق با قوانین در آزاد راه ها ۱۲۰ کیلومتر مجاز است.

همچنین حداکثر سرعت در بزرگراه ها ۱۰۰ کیلومتر مجاز می باشد همچنین در خیابان های اصلی حداکثر سرعت برابر است با ۶۰ کیلومتر در ساعت و در خیابان های فرعی حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر مجاز است و در معابر و میدان ها هم ۳۰ کیلومتر سرعت مجاز است.

حذف شرط: آموزش رانندگی آموزش رانندگیحذف شرط: آیین نامه رانندگی آیین نامه رانندگیحذف شرط: آزمون گواهینامه آزمون گواهینامهحذف شرط: گواهینامه رانندگی گواهینامه رانندگیحذف شرط: نمونه سوالات آیین نامه رانندگی نمونه سوالات آیین نامه رانندگیحذف شرط: نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی با جواب نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی با جوابحذف شرط: آموزش رانندگی تو شهر آموزش رانندگی تو شهر

میزان سرعت برای موتور و دیگر وسایل نقلیه در مکانهای مختلف

میزان سرعت برای موتورها با توجه به شرایط آن محل و به وسیلۀ تابلوها و علائم مشخص می شود. برای وانت باری و انواع مختلف سواری در آزاد راه ها ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعت تعیین شده است.

 

اندازۀ سرعت برای وسیلۀ نقلیۀ اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون نیز ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است. اندازۀ سرعتی که وسایل نقلیۀ نامبرده در آزاد راه ها مجاز هستند و بیش از ان تخلف می باشد ۷۰ کیلومتر در ساعت است. حداقل سرعت مجاز برای همۀ وسایل نقلیه نامبرده شده فقط برای سمت راست جاده است.

 

در بزرگ راه هایی که دارای خط های رفت و برگشت است، میزان سرعتی که برای انوع مختلف سواری ها و وانت بارها در نظر گرفته شده ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و میزان سرعتی که برای  اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون، کامیونت مجاز است ۱۰۰ کیلومتر است.

اما در آخر این نکته لازم است عنوان شود که در جاده های اصلی اندازۀ سرعتی که برای انواع وسایل نقیه در شب مجاز است ۷۵ کیلومتر است و در روز ۸۵ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

رانندگان باید هنگام عبور کردن از گذرگاه های باریک یا شلوغ و یا زمانی که تا ۵۰ متر را دید خوب ندارند با احتیاط بیشتر و سرعت کمتری رانندگی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.