گرمکن شیشه عقب خودرو چیست ؟

0

هنگامی که شیشه عقب خودرو یخ بزند یا برف روی آن جمع شود و یا بخار داخل خودرو روی شیشه عقب را بپوشاند دیدن جاده و خودروهای پشت سر از طریق آینه داخل خودرو غیر ممکن میشود و مشکلات زیادی را در هنگام رانندگی بوجود می آورد و گاه هم موجب حادثه می شود.
لذا برای رفع این عیب از گرمکن شیشه عقب استفاده میشود . بخار شیشه در روزهای سرد به دلیل میعان میباشد .داخل خودرو نسبت به خارج از خودرو سرد تر میباشد وهمین امر باعث میشود که بخار آبی که درون خودرو وجود دارد به شیشه چسبیده و پس از سرد شدن تبدیل به بخار آب شود.

مشخصات خودرو آفرود کامیون آفرود مجله کامیون سواران مجله ماشین سنگین انواع کامیون نظامی خودرو کمپر انواع کامیون

برای جلو گیری از این پدیده باید شیشه گرم شود این گرم شدن شیشه در شیشه جلو توسط بخاری صورت میگیرد اما در شیشه عقب به دلیل طولانی بودن مسافت نمی توانیم از بخاری استفاده کنیم یا در مواقعی آن قدر هوا سرد نیست که بخواهیم از بخاری استفاده کنیم به همین جهت با استفاده از طرح شیشه گرم کن این مشکل را حل میکنیم شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند .

مطالب مرتبط

هنگامی که سوییچ روشن است با فشار دادن کلید گرمکن شیشه عقب جریان برق وارد گرمکن شده وشیشه عقب را گرم نگه میدارد. در اینصورت از یخ زدن وبخار گرفتگی شیشه عقب جلوگیری شده وکنار میروند. از اینرو شیشه عقب همیشه تمیز مانده ببیند واز بروز خطرات جلوگیری شود ناگفته نماند که قدرت این المنت بسته به شیشه و نوع خودرو متفاوت است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.