امام زاده داوود کجاست ؟

0

شرف‌الدین داود الحسنی که با نام امامزاده داوود شناخته می‌شود، با یازده پشت به حسن مجتبی می‌رسد. گفته می‌شود که وی و برخی دیگر از بستگانش در همراهی علی بن موسی الرضا به ایران آمده و کشته شدند.

بقعه این امامزاده در دوران صفویه ساخته شد و در دوران فتحعلی شاه توسعه یافته‌است.در دره‌های مجاور امام‌زاده داوود در سمت مغرب و جنوب غربی در آبادی‌های رندان و سنگان بقعه‌هایی به نام امامزاده عمادالدین پدر امام‌زاده داوود و امامزاده علاءالدین و امام‌زاده قاسم و امامزاده عقیل برادران امام‌زاده داوود وجود دارد. آرامگاه امامزاده داوود واقع در شمال غرب تهران و در انتهای جاده امامزاده داوود در بخش کَن و در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا است.

 اخبار تهران اخبار حوادث تهران سیل وحشتناک جاهای دیدنی تهران جاهای دیدنی ایران جاهای دیدنی جهان جاذبه های گردشگری تهران بهترین جاذبه های گردشگری امام زاده داود تهران
راه‌های منتهی به امامزاده داوود

جاده امامزاده داوود در بخش کن از آبشار هریاس آغاز شده و پس از گذشتن از روستای سولقان و سپری کردن مسافتی به طول ۲۵ کیلومتر به امامزاده داوود می‌رسد.

اما مسیر دیگری که برای رسیدن به امامزاده داوود وجود دارد، مسیری است که از کنار دره فرحزاد گذشته و بعد از طی مسافتی به طول ۱۵ کیلومتر به امامزاده داوود می‌رسد. البته این مسیر، مسیر کوه‌پیمایی بوده و فاقد جاده آسفالته می‌باشد. به دلیل وجود مناظر طبیعی و دیدنی و همچنین وجود رودخانه‌ای کوچک در مسیر؛ این راه به صورت یکی از جذابیت‌های تفریحی شهر تهران درآمده و گردشگران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

مسیر فرحزاد به امامزاده داوود از محله فرحزاد (انتهای اتوبان یادگار امام) شروع شده و پس از حدود ۴ ساعت پیاده‌روی با شیب ملایم در میان دره، به مسیر کوهستانی تبدیل شده و با طی حدود ۲ ساعت راه در این شرایط در نهایت به امامزاده داوود منتهی می‌شود.

سیل هولناک و رانش زمین در امامزاده داوود تهران

بامداد امروز سیل و رانش زمین منطقه “امامزاده داوود(ع)” تهران را در بر گرفت، حجم بالای گل‌ولای به داخل امام‌زاده نفوذ کرده و خودروها، زمین‌گیر شده‌اند.

این حادثه حوالی ساعت 1:30 بامداد رخ داد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

هم‌اکنون نیز وزیر کشور و استاندار تهران در منطقه حضور دارند و کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در حال بازدید هوایی از منطقه و ارزیابی حادثه است.

در حال حاضر 23 تیم عملیاتی، 2 تیم آنست(جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده‌یاب) با استفاده از 13 خودروی کمک‌دار، 4 آمبولانس و 3 خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

تاکنون 8 نفر مصدوم و 5 نفر کشته‌ شده‌اند.
جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور گفت: ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز در منطقه امامزاده داوود تهران سیلی رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد و خسارت‌های بسیاری برجا گذاشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.