عوامل مستقیم بر افزایش مصرف سوخت
عوامل مستقیم بر افزایش مصرف سوخت
1_خرابی سوخت پاش یا انژکتور
به مرور زمان سوزن داخل سوخت پاش خرده شده ویا سیلندر آن گشاد میشود و گاهی با خرابی سیم پیچ که وظیفه تولید میدان مغناطیسی را دارد انژکتور به درستی پاشش نمیکند که با شستشوی انژکتور ها با دستگاههای خوب میتوان از سالم بودن آن مطمئن شوید
2_سنسور اکسیژن
درست عمل نکردن سنسور فشار و دمای هوای ورودی Tmap( گاهی ممکن است که این سنسور اطلاعات اشتباه به Ecu بدهد و Ecu دستور پاشش سوخت اشتباه به انژکتورها بدهد
3_سنسور میل سوپاپ
با خراب شدن این سنسور در برخی از Ecu ها خودرو به دلیل این که نمیتواند موقعیت درست زمان پاشش سیلندر یک را پیدا کند پاشش سوخت را از حالت ترتیبی به نیمه ترتیبی تغییر میدهد و با این اَمر هر دو انژکتور قرینه یعنی سیلندر ۱و۴ باهم ،۲و۳ باهم پاشش میکنند که این اَمر باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود.
4_خرابی فشنگی دمای آب
باخراب شدن فشنگی دو حالت پیش میآید،
پس از روشن شدن موتور درجا کار نمیکند و خاموش میشود.
چون دمای درستی به Ecu گزارش نشده است تا Ecu به موتور پلهای دستور دهد دور موتور را زیاد کند،گاهی دمای آب بالاست ولی به Ecu اشتباهاً دمای پایین را گزارش میکند که این امر باعث دستور اشتباه ecu به استپر موتور یا موتور پلهای میشود و موتور با دور بالا کار میکند.
5_خرابی استپر موتور یا موتور پله ای
با خرابی این عملگر ممکن است خودرو در دور بالا کار کند که باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود.
استفادهی ترموستات با دمایی پایین تر از اندازه ی حد مجاز.
5_خرابی و یا درست کار نکردن ایسیو