نحوه تشخیص نشتی مایعات از خودرو

0

اگر احتمال نشتی از روغن ترمز را می دهید هرگز با اتومبیل رانندگی نکنید و بعد از چک کردن روغن ترمز و سرریز کردن آن بلافاصله آن را به یک مکانیک با تجربه نشان دهید.

ساعد نیوز، نشت مایعات از خودرو اولین نشانه ایجاد مشکل در خودرو است. نشت مایعات روی عملکرد خودرو تاثیر می گذارد. هر سیالی در خودرو نقشی را به عهده دارد که نشست آن سبب کاهش سطح و در نتیجه اختلال در عملکرد قطعات خودرو می شود.

گاهی اوقات نشت مایعات می تواند به دلیل سر ریز کردن آن باشد. البته همیشه نباید نسبت به نشت مایعات بی تفاوت باشید چراکه ممکن است اشکالاتی در خودرو سبب نشت مایعات شود. برای اینکه مطمئن شوید خودرو نشتی دارد یا نه باید آن را در یک سطح هموار پارک و بعد از چند ساعتی خودرو را بررسی کنید. همچنین برای اطمینان از نشتی خودرو می توان از مقوای سفید کمک گرفت.

روغن ترمز استاندارد چیست ایرادات سیستم ترمز خودرو تعویض روغن ترمز پراید روغن ترمز سمند دلایل خراب شدن روغن ترمز روغن ترمز مناسب پژو 405 روغن ترمز چیست قیمت روغن ترمز آبی قیمت روغن ترمز زرد آموزش نکات فنی خودرو

تشخیص روغن ترمز خودرو

یکی از نشتی مایعات در خودرو می تواند، نشت روغن ترمز باشد که بسیار خطرناک هم هست.

این روغن مانند روغن خوراکی رنگی کاملا شفاف و زلال دارد و غلظت آن متوسط است و بویی همانند روغن ماهی می دهد.

اگر مشکوک به نشتی روغن ترمز خودرو شدید، بهتر است ماشین را استارت بزنید و در حالت سکون ترمز را نگه دارید و سطح روغن را بررسی کنید.

اگر احتمال نشتی از روغن ترمز را می دهید هرگز با اتومبیل رانندگی نکنید و بعد از چک کردن روغن ترمز و سرریز کردن آن بلافاصله آن را به یک مکانیک با تجربه نشان دهید.

قطعات و قسمت هایی که ممکن است روغن ترمز از آنها نشتی داشته باشد، شامل واشرهای بین اتصالات ترمز، لوله های حاوی روغن، ترمز اصلی و یا حتی در زیر پدال ترمز خواهد بود.

برای جلوگیری از نشت روغن ترمز توصیه می کنیم از روغن های با کیفیت استفاده کنید تا مانع از جلوگیری از خشک شدن قسمت های پلاستیکی و کاسه نمدها شود.

اجزا پمپ هیدرولیک انواع پمپ هیدرولیک پمپ هیدرولیک 206 پمپ هیدرولیک چیست خرابی پمپ هیدرولیک علت صدا دادن پمپ هیدرولیک 206 تعمیر پمپ هیدرولیک فرمان قیمت پمپ هیدرولیک 206 تعمیر فرمان هیدرولیک تعمیر پمپ هیدرولیک فرمان پژو 206

تشخیص نشتی روغن هیدرولیک فرمان خودرو

تشخیص نشتی انواع مایعات خودرو خصوصا روغن هیدرولیک فرمان خودرو مشکل است و ممکن است این روغن به رنگ کهربایی کم رنگ باشد و مانند روغن پخت و پز بوی سوختگی بدهد.

در بعضی مواقع هم رنگ قهوه ای مایل به قرمز و حالتی رقیق دارد.

اولین جایی که می توانید برای روغن هیدرولیک آن را بررسی کنید، مخزن روغن است.

چون مخزن دارای بخش علامت گذاری سطح بالا و پایین است، می توان سطح مایع را در آن به راحتی تشخیص داد.

ولی در صورت نشتی معمولاً نشتی نزدیک به دنده ی فرمان و مخصوصاً در واشرهای انتهایی روی سیستم چرخ دنده ی فرمان اتفاق می افتد.

از علائم نشتی روغن هیدرولیک فرمان احساس سفتی در هنگام چرخاندن فرمان اتومبیل است و از علائم دیگر آن این است که پمپ فرمان در موقع چرخاندن فرمان اتومبیل با صدا حرکت می کند.

البته باید بدانید که نشتی روغن هیدرولیک فرمان خیلی کم و به ندرت اتفاق می افتد و مراقب باشید نشتی این روغن را با روغن گیربکس اشتباه نگیرید.

تلاش کنید با بررسی دوره ای مقدار روغن را، در حال استاندارد خود نگه دارید.
نحوه مراقبت و نگهداری از خودروهای کانورتیبل
تشخیص نشتی روغن دنده و دیفرانسیل

روغن دنده اگر تازه و تمیز باشد به رنگ کهربایی تیره یا قهوه ای تیره است.

این روغن بسیار غلیظ است و غلظت آن همانند عسل است و بوی تند و زننده ای دارد و به سادگی بوی آن در اثر تماس با دستان شما از بین نخواهد رفت.

گاهی اوقات روغن از مرکز در سراسر حاشیه ی چرخ وسیله نقلیه در حال گردش است و در برخی موارد هم روغن دنده می تواند از محور جلو نشت کند.

تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو دلایل روشن شدن چراغ چک تشخیص انواع صدای موتور دلایل روغن ریزی موتور مکانیک پراید آدرس تعمیرگاه های تهران

به هر حال نشتی انواع مایعات خودرو به طور کلی عبارتند از:

آب، مایع خنک کننده، روغن موتور، روغن گیربکس، روغن هیدرولیک فرمان، روغن ترمز و روغن دنده که هر کدام از آنها را اگر به صورت دوره ای و در موقع خود بازدید کنید، به سلامت خودرو کمک خواهید کرد و می توانید به راحتی با این کنترل به بودن نشتی در این مایعات پی ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.