آیا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به مجوز خاصی دارد؟

0

در گذشته افراد به راحتی و بدون نیاز به هیچ اجازه‌ای، حتی پارکینگ خانه خود را به فروشگاه تبدیل کرده و از آن کسب درآمد می‌کردند. اما با گذشت زمان کم کم سر و کله افراد کلاهبردار و تقلب کار زیاد شده و سرمایه افراد را بر باد داده است.

از همین رو قانون، انواع مجوزها را برای جلب اعتماد مشتریان وضع کرده است. به طوری که گرفتن مجوز برای ساخت و تاسیس فروشگاه، یکی از چالش های بزرگ افراد در شروع کارشان شده است.

این سخت‌گیری‌ها سبب شده که برخی از افراد توانایی لازم برای ساخت فروشگاه حضوری را نداشته باشند. از طرفی کم کم با رونق کسب‌و‌کارهای اینترنتی بسیاری از مشاغل، فعالیت خود را در فضای آنلاین شروع کرده و به فکر کسب درآمد از این راه افتاده‌اند.

 آیا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هم نیاز به مجوز دارد؟

همه ما میدانیم که فروشگاه های اینترنتی فروش حضوری ندارد؛ اما این به معنای عدم مجوز برای کار نیست. اتفاقا داشتن مجوز در فروشگاه‌های اینترنتی جزو مهم‌ترین اقدام برای راه‌اندازی آن است؛ چرا که افراد با داشتن تضمین‌های قانونی به شما اطمینان کرده و با خیال راحت خرید می‌کنند.

این تضمین هم به دلیل سوء استفاده برخی از فروشگاه‌های اینترنتی بدون مجوز از هزینه مردم است؛ چرا که در گذشته برخی از این فروشگاه‌ها هزینه زیادی را از مشتری دریافت می‌کردند؛ ولی متاسفانه محصول را در زمان تعیین شده به آن‌ها تحویل نداده‌اند. از همین رو اگر شما هم به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی افتاده و جلب اعتماد مشتری برایتان مهم است، حتما مجوزهای لازم برای ساخت را بگیرید.

در ادامه مجوزهایی را که برای راه‌اندازی سایت لازم بوده را به شما معرفی می‌کنیم:

انواع مجوزهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

مهم‌ترین مجوزهای ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی، به شرح زیر است:

1.نماد الکترونیکی

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مجوز برای راه‌اندازی سایت نماد الکترونیکی است. این نماد نشانه‌ای از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که امکان ارتباط با درگاه‌های بانکی و رد و بدل کردن پول را فراهم می‌کند.

با داشتن این نماد، کسب‌وکار و یا هویت شما تایید شده و اعتماد کاربران به شما جلب می‌شود.

نمادهای اعتماد الکترونیکی را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  1. نماد الکترونیکی موقت:

نماد موقت برای راه‌اندازی سریع فروشگاه اینترنتی مناسب بوده و پس از مدتی تمام می‌شود.

  1. نماد دائم یک ستاره:

این نماد برای بررسی پروسه ساخت و راه‌اندازی فروشگاه داده شده که فعالیت سایت را به طور دائمی تضمین می‌کند.

  1. نماد دائم دو ستاره:

این نماد از لحاظ معیارهای ارزیابی هیچ تفاوتی با نماد یک ستاره ندارد؛ اما برای پیاده‌سازی امنیت  SSL لازم است.

توجه داشته باشید که این نماد فقط برای سایت‌های فروشگاهی استفاده شده و برای سایت‌های تبلیغاتی لازم نیست.

  1. نماد سامانه سازماندهی

مجوز ساماندهی، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که محتوای وب‌سایتتان را تایید می‌کند. این مجوز تمامی محتوای تصویری و ویدیویی شما را یادآوری کرده و مانع از فیلترینگ صفحه می‌شود.

  1. گواهیSSL

SSL یکی از گواهی‌هایی بوده که برای تامین امنیت هر سایت به آن نیاز دارید. این مجوز مربوط به نهاد خاصی نبوده و برای گواهی‌های امنیتی صادر می‌شود.

شما با داشتن این گواهی، امن بودن اطلاعات خود و کاربران را تضمین کرده و باعث انتقال امن پول و اطلاعات سایتتان می‌شوید. توجه کنید که مشخصه اصلی داشتن این گواهی، وجود عبارت https در ابتدای سایت است.

  1. درگاه پرداخت آنلاین

متاسفانه در گذشته برخی از افراد کلاه‌بردار با استفاده از روش‌های مختلف، اطلاعات مهم کارت مانند رمز را شناسایی کرده و به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا می‌کردند.

اما امروزه با وجود پیشرفت‌های امنیتی، درگاه‌های پرداخت امن و مطمئنی به وجود آمده که این نگرانی را برطرف می‌کند. به طور کلی مجوز درگاه‌های بانکی را می‌توان به دسته مستقیم و با واسطه تبدیل کنیم:

  1. درگاه پرداخت مستقیم

برای گرفتن این مجوز، در ابتدا مجوز نماد الکترونیکی را گرفته و برای راه‌اندازی درگاه مستقیم، به بانک مراجعه کنید. با انجام این کار سایت مستقیما به بانک متصل شده و امنیت آن تضمین می‌شود.

  1. درگاه پرداخت واسط

برخی از کسب‌وکارها با استفاده از شرکت‌های خاص برای گرفتن مجوزها، درخواست درگاه آنلاین پرداخت را دارند. به این صورت که آن شرکت مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت کرده و واسطه بین شما و مشتریان می‌شوند. این درگاه پرداخت برای کسب‌وکارهای کوچک با تعداد تراکنش کم مناسب است.

برای راه‌اندازی سایت، به غیر از مجوز به چه چیزهایی نیاز دارید؟

پس از دریافت مجوز برای ساخت سایت فروشگاهی (https://www.portal.ir/ecommerce ) ، نیاز به راهی آسان برای ساخت آن دارید. به طور کلی شما از سه طریق وردپرس، کدنویسی و یا توسط سایت ساز ها، می‌توانید سایت تان را طراحی کنید. اما از بین این سه راه، بهترین و آسان‌ترین آن را می‌توان به سایت سازها اشاره کرد.

یکی از سایت سازهای معتبر برای ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی، پرتال است. پرتال امکان طراحی سایت رایگان را برای شما فراهم کرده و متناسب با مجوزهای لازم عمل می‌کند.

 

این سایت ساز، تعرفه طراحی سایت ارزان دارند که امکان استفاده همه کاربران را فراهم می‌کند. شما می‌توانید برای ساخت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مطمئن و دقیق، به وب‌سایت پرتال مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.