مزایای لاستیک زاپاس(زاپاس فرغونی) خودروهای امروزی چیست؟

1

لاستیک زاپاس بنز ،چرا بی ام و زاپاس ندارد ،لاستیک زاپاس bmw ،فروش زاپاس تیوولی ،تایر فیتینگ ،سیستم تایر فیتینگ ،زاپاس فرغونی ،خرید زاپاس تیوولی

چرا لاستیک زاپاس خودروهای امروزی به این شکل درآمده است؟

 احتمالا خودروهایی را در خیابان دیده‌اید که در یکی از چرخ‌های آن‌ها، تایری کوچک و باریک نصب شده است و معمولا با رنگ نارنجی یا زرد رینگ به‌وضوح از سایر چرخ‌ها (که عمدتاً دارای رینگ‌های آلومینیومی هستند) متمایز می‌شود. در این خودروها تایر زاپاس حذف شده است و سازندگان به‌جای تایر زاپاس، این تایر موقت را در خودرو قرار می‌دهند. این تایر همان‌گونه که از نامش پیدا است نمی‌تواند برای مدت طولانی استفاده شود و تنها به این منظور استفاده می‌شود که خودرو را به پنچرگیری برساند تا تایر اصلی خودرو ترمیم و بار دیگر بر روی خودرو نصب شود. این تایر ساختار توپر و محکمی دارد. با این تایر نمی‌توان با سرعت بالا حرکت کرد و محدودیت سرعت آن‌ها بر روی رینگ درج شده است.

عدم وجود تایر زاپاس در خودروها دلایل مختلفی دارد. تعویض تایرهایی که رینگ اسپرت دارند به دلیل وزن بالا دشوار است در صورتی که تایرهای زاپاس وزن بسیار پایینی دارند و به همین دلیل تعویضشان آسان‌تر است ضمن آنکه فضای کمتری در صندوق عقب خودرو اشغال می‌کنند. از طرف دیگر قیمت رینگ و تایر اصلی برای سازنده خودرو با این روش حذف می‌شود و از این نظر نیز مقرون به صرفه است. در مقابل در این خودروها اگر تایر اصلی به‌طور کامل تخریب شود به‌گونه‌ای که قابل تعمیر نباشد، مالک ناچار است به دنبال مغازه‌ای برای خرید تایر باشد تا بتواند آن را جایگزین تایر موقت کند در صورتی که در سایر خودروها، از تایر زاپاس می‌توان در این مواقع استفاده کرد.

5vb1ahte3chrx872uix.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. یک شهروند می گوید

    با عرض سلام خدمت شما. ..
    شاید دلیل اصلی عدم استفاده از زاپاس فرغونی در ایران فاصله بین شهرها و مراکز خدماتی باشد.
    در ایران به دلیل مساحت وسیع و (بسته به شرایط جغرافیایی) فاصله بین شهرها از هم زیاد است (گاهی فاصله ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر ممکن است مرکز خدمات و سرویس در دسترس نباشد.) که درصورت پنچری و استفاده از زاپاس کوچک هم تعادل خودرو مناسب نباشد (در ایران به دلیل حجم بار زیاد در صندوق عقب و باربند ) و هم محدودیت سرعت (حداکثر ۸۰ کیلومتر ) برای این زاپاس که بتوان به اولین پنچرگیری برسد زمان بیشتری را صرف میکند.
    در حالیکه در سایر کشورها به دلیل مساحت کم و فاصله بین شهرها و مراکز سرویس این مشکلات کمتر است.
    در ضمن این احتمال را در نظر بگیریم. در صورتی به پنچرگیری مراجعه کردیم و امکان ترمیم لاستیک نباشد و یا مشکلات دیگر… چه باید کرد. (تامکان بعدی باید با این شرایط رانندگی و تحمل کرد)
    در حالی که اگر لاستیک زاپاس خودرو هم سایز با سایر چرخها باشد، نه مشکل عدم تعادل خودرو نه محدودیت سرعت وجود ندارد.
    با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.