علت خارج شدن دود سیاه از اگزوز سمند ،پژو 405 ،206 و پراید

0

دود سیاه از اگزوز سمند ،علت خروج دود سیاه از اگزوز پژو پارس ،دود سیاه از اگزوز 405 ،علت دود سیاه ماشین انژکتوری ،دود سیاه از اگزوز سمند ef7 ،علت دود سیاه از اگزوز ۲۰۶ ،دود سیاه از اگزوز پراید ،علت خروج دود سیاه از اگزوز تراکتور

خارج شدن دود سیاه از اگزوز نشانه چیست؟ قبلا با خارج شدن دود سیاه از اگزوز مواجه شده اید؟

اینبار می خواهد در مورد خارج شدن دود سیاه از اگزوز برای شما صحبت کند. در صورتی که در این مورد اطلاعاتی ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خدمات فنی خودرو تعمیرات تخصصی پراید مجله خودرو کارستان آموزش و راهنمای خرید خودرو آموزش عیب یابی ماشین بهترین تعمیرگاه هیوندا و کیا آدرس تعمیرگاه های تهران

خارج شدن دود سیاه از اگزوز

در صورتی که خارج شدن دود سیاه از اگزوز را مشاهده کردید مطمئن باشید که سوخت و هوای غنی داخل موتور مخلوط می شوند. ایده آل ترین نسبت سوخت و هوا از نظر میزان آلایندگی در خودرو که قدرت بسیار خوبی را نیز برای خودرو فراهم می کند 14.7 گرم هوا به 1 گرم سوخت است. در صورتی که میزان سوخت از یک گرم بیشتر شود و یا اینکه گرم هوا از مقدار مجاز 14.7 کاهش یابد باعث ایجاد دود سیاه می شود. در این حالت می بایست به تعمیرگاه تخصصی خود مراجعه کنید و نسبت به تعمیر خودروی خود اقدام کنید. در ادامه علت بهم ریختگی این نسبت و خارج شدن دود سیاه از اگزوز را برای شما شرح می دهیم.

 

  • خرابی انژکتورها

 

در صورتی که انژکتور خودروی شما نشتی داشته باشد و چکه کند، نسبت سوخت و هوا بدون فرمان ECU تغییر می کند و سبب تولید دود سیاه می شود. به مراجعه به ایران رنو نسبت به سلامتی انژکتور خودروی خود اطمینان حاصل کنید.

  • خرابی سنسور اکسیژن

وظبفه سنسور اکسیژن این است که پس از اندازه گیری میزان اکسیژن در دودهای خروجی، این مقدار را به ECU گزارش کند. ECU با توجه به این مقدار پاشش انژکتورها را مشخص می کند. بنابراین در صورتی که مقدار اکسیژن موجود در دود خروجی را سنسور اشتباه گزارش کند ممکن است پاشش سوخت بیشتر شود و دود سیاه از اگزوز خارج شود.

  • خرابی سنسور دمای آب

سنسور دمای اب وظیفه دارد که دمای اب حول موتور را اندازه گیری کند و به ECU گزارش کند. در صورتی که سنسور دمای آب به درستی عمل نکند و دمای آب سرد را به ECU اطلاع دهد؛ در این حالت ECU حالت ساسات را فعال می کند و انژکتورها سوخت بیشتری را پاشش می کنند و این موضوع سبب خارج شدن دود سیاه می شود.

  • خرابی سنسور مپ

سنسور مپ فشار هوای ورودی به موتور را اندازه گیری می کند و آن را به ECU گزارش می دهد. ECU با توجه به فشار هوا می تواند جرم هوای ورودی به موتور را اندازه گیری کند. بدین طریق میزان سوخت مورد نظر محاسبه می شود. اگر سنسور مپ خراب باشد نسبت مخلوط سوخت و هوا بهم می ریزد که نیتجه آن خارج شدن دود سیاه است.

  • خرابی سیستم جرقه

سیستم جرقه یک پک کامل است و شامل شمع، وایر و کوئل است. هر یک از این قطعات به طور جداگانه وظیفه ای دارند که در نتیجه آن سبب احتراق به موتور می شوند. در صورتی که هریک از این قطعات خراب باشد سبب عدم احتراق درست در سیلندر می شوند و دود سیاه را در خروجی اگزوز مشاهده می کنید.

  • خرابی رگلاتور فشار سوخت

رگلاتور قطعه ای است که ورودی بنزین به داخل سیلندر را مدیریت می کند. با خراب شدن این قطعه و بالا رفتن فشار ریل سوخت، بنزین بیشتری به محفظه احتراق می شود. در این حالت مخلوط سوخت و هوا غنی شده و سبب خارج شدن دود سیاه می شود.

  • کثیفی فیلتر هوا

فیلتر هوا در واقع پس از جداسازی آلاینده ها، هوا را به داخل موتور هدایت می کند. حال در صورتی که فیلتر هوا کثیف باشد هوا به سختی وارد موتور می شود. همین مورد نیز می تواند سبب به هم زدن نسبت سوخت و هوا باشد. که در نتیجه دود سیاه از اگزوز خارج می شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.