زیان 2.2 میلیاردی بنز از تهدید روسیه

0

کمپانی خودروسازی آلمانی مرسدس‌بنز جمعه 12 مارس گزارش سالانه خود را منتشر کرد و در آن ریسک‌های جنگ اوکراین را برشمرد.
روسیه به‌شرکت‌هایی که این کشور را به‌خاطر حمله به‌اوکراین ترک می‌کنند، هشدار داده است که دارایی‌های آن‌ها ملی می‌شود.

کمپانی خودروسازی آلمانی مرسدس‌بنز جمعه 12 مارس گزارش سالانه خود را منتشر کرد و در آن ریسک‌های جنگ اوکراین را برشمرد؛ از جمله وقفه‌های بزرگ در تامین قطعات، تامین انرژی و حملات سایبری. مرسدس‌بنز در این بیانیه خبری گفته است: «سلب مالکیت و مصادره احتمالی اموال شرکت‌های تابعه برندها ریسک‌ها را به‌شدت بالا می‌برد.» روسیه متحد، حزب حاکم در روسیه خبر داد که کمیسیون حکومتی در روسیه تایید کرده است که دارایی‌های شرکت‌های خارجیِ کشورهای غیردوست که صاحب بیش از 25 درصد از سهام این شرکت‌ها هستند، مصادره می‌شوند.

کمپانی مرسدس‌بنز در شهر اسیپووُ در 40 کیلومتری شمال غربی مسکو کارخانه تولید خودرو دارد که یک‌هزار نفر نیروی انسانی در آن مشغول به‌کار بوده و مدل‌های سدان کلاس ای و شاسی‌بلند در این کارخانه تولید می‌شود. این کارخانه در آوریل سال 2019 با حضور ولادیمیر پوتین افتتاح شده بود.

این نخستین کارخانه خارجی بود که بعد از سال‌ها در روسیه افتتاح می‌شد؛ مخصوصا که سرمایه‌گذاری‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌های روسیه به‌حداقل رسیده بود و اقتصاد این کشور را به‌سمت رکود برده بود. در زمان افتتاح کارخانه بنز در روسیه، پوتین گفته بود با 300 میلیون‌دلار سرمایه‌گذاری ظرفیت تولید 25 هزار دستگاه خودرو مرسدس‌بنز در سال ایجاد شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.