گاز خودرون پژو 207 موقع حرکت دنده از N به D

0

خودرو پژو 207 اتوماتیک دارم و حدود یک ماه است خودرویم موقع حرکت دنده از N به D با فاصله چند ثانیه تمایل به‌گاز خوردن دارد و پس از آن حرکت می‌کند. علت چیست؟

این مشکل سه‌دلیل کلی دارد. نخست این‌که اگر سوپاپ سلنویید تنظیم خراب باشد، در حرکت خودرو براساس انتخاب وضعیت گیربکس تاخیر ایجاد می‌شود.

هزینه انتقال سند انواع مدل پژو ۲۰۷ در سال ۹۹

به گزارش کارستان به نقل از «اخبار خودرو»،این مشکل سه‌دلیل کلی دارد. نخست این‌که اگر سوپاپ سلنویید تنظیم خراب باشد، در حرکت خودرو براساس انتخاب وضعیت گیربکس تاخیر ایجاد می‌شود. همچنین درصورت ایراد داشتن واحد کنترل الکترونیکی یا قطعات الکترونیکی گیربکس این مشکل درخودرو نمایان می‌شود.

درنهایت این‌که اگر فشار روغن تولیدشده در گیربکس یا کیفیت روغن کاهش یابد، ایراد تاخیر در گاز خوردن خودرو نمایان خواهد شد. البته گاهی نیز به‌دلیل خرابی سنسور پدال گاز یا کالیبره نبودن دریچه‌گاز این مشکل ایجاد خواهد شد.

هرچند که در بیشتر خودروهای داخلی به‌دلیل وجود باگ در نرم‌افزار ECU حالت تاخیر در گاز خوردن پیشرانه وجود دارد و بنابراین سعی شده در نسل‌های جدید با بهبود نرم‌افزار و سخت‌افزار یا کالیبراسیون بهتر پیشرانه و گیربکس این مشکل برطرف شود. اما در خودروهای موجود در بازار گاهی چنین مشکلات بروز می‌کند و با این تفاصیل توصیه می‌شود برای هرگونه عیب‌یابی و تعمیر صرفا به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.