آیا قرار دادن دست روی دسته دنده ایراد دارد ؟

1

آیا این صحت دارد که قرار دادن دست روی دسته‌دنده موقع رانندگی سبب خرابی گیربکس می‌شود؟

هنگامی که راننده دست خود را روی دسته‌دنده قرار می‌دهد، فشار مضاعفی را به‌چرخدنده‌ها و مکانیزم گیربکس وارد می‌کند و این عامل سبب می‌شود مجموعه چرخ دنده‌ها دچار فرسودگی سریع شوند.

بله. هنگامی که راننده دست خود را روی دسته‌دنده قرار می‌دهد، فشار مضاعفی را به‌چرخدنده‌ها و مکانیزم گیربکس وارد می‌کند و این عامل سبب می‌شود مجموعه چرخ دنده‌ها دچار فرسودگی سریع شوند. متاسفانه این عادت بد اغلب در بین رانندگان داخلی به‌چشم می‌خورد و کمپانی‌های خودروسازی نیز توجهی به‌این مساله ندارند.

بیش‌تر کمپانی‌های خارجی در طراحی داخلی خودرو به‌این مورد به‌دقت توجه کرده‌اند و اغلب کنسول بلندی در داخل خودرو تعبیه می‌شود تا راننده دست خود را روی آن قرار داده و به‌دنبال آن از وارد آمدن فشار به‌دسته‌دنده جلوگیری شود. همچنین باید توجه داشت که این مساله تنها شامل خودروهایی با گیربکس دستی نمی‌شود.

بلکه خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک نیز اینچنین است. درنهایت نیروی تقریبی که از دست راننده به‌دسته‌دنده وارد می‌شود، منجر به‌ایجاد فشار مضاعف بر مکانیزم گیربکس می‌شود. بنابراین باید توجه داشت که دسته‌دنده حین رانندگی تبدیل به‌محل استراحت دست نشود.

منبع:اخبارخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حسین بابایی می گوید

    این سایت وسایتهای دیکه ای که راهنمایی وآموزش میده د در مورده ماشین واقعا عالیه ودست اون کسی که این سایتها را راه اندازی کرده برای من وامسال من واقعا درد نکنه چون مفید وقابل فهم هستش از طرفیم تو ای بی پولی نخواهیم دیت مزد بدیم مرسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.