آیا بالا رفتن دما و آلودگی خودرو با سر اگزوز ربط دارد؟

2

بالا رفتن دما و آلودگی با سراگزوز

درعین حال برخی مالکان خودروها برای ایجاد تغییر صدای خروجی از پیشرانه خودرو، از سراگزوز  ‌استفاده می‌کنند و اغلب این سراگزوزها با داشتن طراحی خاص ساختار داخلی سبب ایجاد افت سرعت و اصطلاحا ترافیک دود در سیستم اگزوز می‌شوند.

انواع منیفولد منیفولد چیست علائم خرابی منیفولد دود و هوا علائم خرابی واشر منیفولد منیفولد کجا بسته میشه منیفولد سمند منیفولد دود چیست منیفولد دود پراید معرفی قطعات خودرو مجله مکانیک کتاب مکانیک خودرو

تمام خودروسازان در سطح جهان تلاش دارند سیستم اگزوزی طراحی کنند که دود ناشی از احتراق سوخت را به‌سرعت و بدون تعلل از پیشرانه تخلیه کند. درعین حال برخی مالکان خودروها برای ایجاد تغییر صدای خروجی از پیشرانه خودرو، از سراگزوز ‌استفاده می‌کنند و اغلب این سراگزوزها با داشتن طراحی خاص ساختار داخلی سبب ایجاد افت سرعت و اصطلاحا ترافیک دود در سیستم اگزوز می‌شوند که نتیجه آن پس‌زنی دود به‌داخل پیشرانه است. در این شرایط خودرو با دو مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

نخست‌این‌که قدرت موتور به‌دلیل عدم‌تخلیه بهینه دود از پیشرانه و بازگشت آن به‌سیلندر کاهش یافته، همچنین آلایندگی خودرو افزایش می‌یابد.

همچنین بازگشت دود به‌سیلندر سبب افزایش دمای کار پیشرانه و افزایش استهلاک می‌شود. این حالت در وهله نخست سبب فرسودگی بیش‌تر اجزای داخلی موتور مانند پیستون‌ها، رینگ‌ها و سوپاپ‌ها می‌شود و در وهله دوم نیز که بیش‌تر رخ می‌دهد، به‌دلیل افزایش دمای کاری پیشرانه، واشرسرسیلندر یا ترموستات معیوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. داروخانه دکتر عابدین می گوید

    شاید تصور کنید که مصرف کرم‌های ضدآفتاب مختص فصول گرم و تابستان است اما باید بدانید که با توجه به تحقیقات صورت گرفته، مصرف ضد آفتاب در تمامی فصول و حتی در زمان‌هایی که آفتاب در آسمان نیست هم لازم است.
    پیش از اینکه به ذکر فواید ضد آفتاب بپردازیم باید عنوان کرد که پرتوهای نور خورشید شامل دو دسته UVB (عامل آفتاب سوختگی) و UVA (عامل ابتلا به سرطان پوست) هستند که از شدت UVB در فصول سرد کاسته می‌شود اما این مسئله در خصوص UVA صدق نمی‌کند! همچنین باید عنوان کرد که UVB از ابرها نیز عبور می‌کند و UVA که مستقیماً در سرطان پوست تاثیر دارد از شیشه پنجره‌های خانه نیز رد می‌شود. این یعنی زمانی که شما حتی در خانه و در کنار پنجره خود نشسته‌اید، خود را به نوعی در مواجه با سرطان پوست قرار می‌دهید.
    حال که از اهمیت و فواید ضد آفتاب آگاه شده‌اید باید عنوان کرد که کرم ضد آفتاب باعث زیبایی و سلامت پوست نیز می‌شود. مصرف ضد آفتاب باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست شده و شروع استفاده آن، از همان سنین کودکی که پوست حساس‌تر و لطیف‌تر از همیشه است، الزامیست. پس با خرید ضد آفتاب و هزینه کردن برای آن، خود را از شر هزینه‌های سنگین و بیماری‌های جبران ناپذیری همچون سرطان پوست در آینده نجات می‌دهید.
    از دیگر فواید ضد آفتاب به جلوگیری از لک و کک و مک‌هایی که از طریق خورشید روی پوست به وجود می‌آیند نیز باید اشاره کرد.

  2. تعمیر کاتالیزور می گوید

    تعمیر کاتالیزور اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و نخصص بالایی دارد هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف و یا تعمیر کاتالیزور خودروی خود نکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.