عیب یابی مشکلات فنی خودرو
مشکلات فنی خودرو
خودرو در حال حرکت به يک جهت کشيده می شود
✅توضيح مشکل: در حين حرکت متوجه می شويد که خودرو به يک سمت کشيده می شود. اين مساله ممکن است جزئی باشد و ناديده گرفته شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
✅همه چرخها دارای فشار باد مساوی نمی باشند.
✅چرخها تنظيم نيستند.
✅يکی از ترمزها قفل می کند و رها نمی کند.
✅اتصالات فرمان و يا برخی از قطعات آن شل شده است.
✅چرخها بصورت يکسان ساييده نشده اند.
مشکلات فنی خودرو
خودرو در حال حرکت به يک جهت کشيده می شود
✅توضيح مشکل: در حين حرکت متوجه می شويد که خودرو به يک سمت کشيده می شود. اين مساله ممکن است جزئی باشد و ناديده گرفته شود.
مشکلات احتمالی عبارتند از:
✅همه چرخها دارای فشار باد مساوی نمی باشند.
✅چرخها تنظيم نيستند.
✅يکی از ترمزها قفل می کند و رها نمی کند.
✅اتصالات فرمان و يا برخی از قطعات آن شل شده است.
چرخها بصورت يکسان ساييده نشده اند.
یکی از عوامل تاثیر گذار که باعث بالا رفتن مصرف سوخت و بد کار کردن موتور میشود:
خرابی انژکتور: با شستشوی انژکتورها با دستگاههای خوب میتوان از سالم بودن آن مطمعا شوید.
برای بر طرف کردن برخی از مشکلات سیستم سوخت رسانی وECU توصیه می شود هر هفته عمل restart را به شکل زیر انجام دهید
سویچ اصلی را یک پله باز کنید.
10ثانیه بعد یک پله ی دیگر بچرخانید.
10ثانیه بعد بدون گاز دادن موتور را روشن کنید.
10ثانیه بعد موتور را خاموش کرده و این مراحل را دوباره تکرار کنید.
نحوه چک کردن سنسور دمای آب
بدون نیاز به دیاگ و اهم متر:
فقط کافیست که سوکت سنسور دمای آب را بکشید.
اگر موتور براحتی روشن شد که ایراد از سنسور دمای آب است والا سالم است.
حال چرا؟
چون زمانی که سوکت سنسور دمای آب را جدا کنیم مقاومت بین پایه های یک و دو سوکت بینهایت شده و چون هرچه مقاومت بالاتری به ECU گزارش شود نشانه سردتر بودن موتور است. ECU فرض را بر سردترین دمای موتور گرفته و دستور بیشترین پاشش سوخت را می دهد.در نتیجه در هوای سرد موتور راحت روشن می شود.
مشکل فنی گیربکس و دیفرانسیل
_تشخیص بین صدای زوزه گیربکس و دیفرانسیل
در سرعت هشتاد کیلومتر بر ساعت دنده را خلاص کنید,
اگر صدای زوزه قطع شد, ایراد از گیربکس است
اگر صدا قطع نشد, ایراد از دیفرانسیل میباشد.
آشنایی با تکنولوژی های پیشرفته در موتور موتورهای چندسوپاپه
Multi Valve Engines:
در موتورهای معمولی، هریک از سیلندرها، دارای یک سوپاپ هوا و یک سوپاپ دود می باشند. در این حالت معمولا اندازه سوپاپ هوا بزرگتر از سوپاپ دود است. زیرا گازهای خروجی دارای فشار کافی می باشند، اما هوای ورودی با فشار اتمسفر وارد می گردد.
اما در برخی از موتورهای جدید، به منظور هواکشی و تخلیه بهتر موتور از چندین سوپاپ استفاده می شود. به کارگیری سوپاپ های بیشتر باعث کاهش لرزش سوپاپ، عملکرد بهتر موتور و افزایش راندمان حجمی موتور می شود.
در یک مدل مرسوم که دارای چهار سوپاپ است، دو سوپاپ هوا و دو سوپاپ دود وجود دارد. در مدل سه سوپاپه نیز دو سوپاپ هوا و فقط یک سوپاپ دود وجود دارد؛ چون دود می تواند راحت تر خارج گردد.
از مدل های مختلف چندسوپاپه می توان به یک سوپاپ هوا و یک سوپاپ دود، دو سوپاپ هوا و دو سوپاپ دود، سه سوپاپ هوا و دو سوپاپ دود نام برد.
کارستان