کایی X3 پرو کراس اوور جدید ایران خودرو (عکس)

0

به تازگی، خبرهایی از جاده مخصوص می رسد که گویا ایران خودرویی ها قصد دارند کایی X3 پرو را با برند خود در ایران مونتاژ و عرضه کنند. کایی X3 پرو به نوعی همزاد ام وی ام X55 پرو و برادر قدبلند بهمن ریسپکت به شمار می آید.

برند کایی در واقع همان کوین سابق است که به تازگی تغییر نام داده است. این برند محصولات خود را بر پایه خودروهای چری تولید و با قیمتی پایین تر از محصولات این برند روانه بازار می کند.

چند ماه پیش بود که برند کوین (Cowin) به کایی (Kaiyi) تغییر نام داد و علامت تجاری این نشان هم عوض شد. برند کوین برای ما به واسطه حضور بهمن ریسپکت (کوین ژواندو) آشناست. همه ما چری تیگو ۴ (تیگو ۵X) را که در ایران با نام MVM X55 عرضه شده است، می‌شناسیم. این کراس اوور کوچک و جمع جور چری همزاد دیگری نیز با برندی متفاوت یعنی کایی و با نام X3 پرو دارد.

برند کایی با هدف دسترسی جوانان به خودروهای ارزان قیمت به عنوان یک برند اقتصادی توسط چری ایجاد شد و اکنون ۴۹ درصد از سهام این شرکت متعلق به کمپانی چری است و ۵۱ درصد دیگر آن واگذار شده است.

طراحی ظاهری

این خودرو نسخه فیس لیفت از کراس اووری است که در حال حاضر مدیران خودرو مشغول عرضه آن در بازار ایران است. کایی X3 پرو ۴,۴۰۰ میلی متر طول، ۱,۸۳۱ میلی متر عرض و ۱,۶۵۳ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو به ۲,۶۳۲ میلی متر می رسد. این اعداد بیانگر آن است که با یک کراس اوور کوچک و یا کامپکت طرف هستیم. کایی X3 در نمای جلو از مشخصات ظاهری ریسپکت بهره مند است و این تشابه ظاهری، بیانگر زبان طراحی شرکت کایی است نه کپی کاری.

طراحی رینگ ها در این کراس اوور تغییر کرده و ترکیب باربند و مشکی شدن ستون C باعث شده است چهره ای اسپرت تر را در کایی X3 داشته باشیم. جلوپنجره با زمینه مشکی رنگ و طرح کهکشانی طراحی شده است و سپر با یک نوار سرتاسری آن را به دو بخش تقسیم کرده است. در نمای عقب، چراغ ها طرحی به هم پیوسته دارند و دو خروجی اگزوز فیک در دو طرف سپر عقب جانمایی شده است.

طراحان کایی X3 پرو سعی داشته اند بدون ایجاد تغییر در قطعات هزینه بر نظیر سقف و ستون و درها، چهره ای مدرن تر و جذاب تر را برای این خودرو به نسبت همزادش یعنی X55 ایجاد نمایند و باید گفت در این امر موفق عمل کرده اند.

 قیمت کایی X3 پرو
 مشخصات کایی X3 پرو
 جدیدترین خودرو چین در ایران
 جدیدترین خودروها در ایران
 جدیدترین خودروهای وارداتی
 محصولات جدید ایران خودرو
 تازه های خودرو در ایران
 بهترین شاسی بلند چینی
 kaiyi x3

کابین کایی X3 پرو

درون کابین هم نسبت به ام وی ام X55 کمی متعارف تر به نظر می رسد. دو صفحه نمایش تمام دیحیتال یکی به عنوان کلاستر و دیگری به حالت ایستاده روی داشبورد به عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو به چشم می آیند. فرمان دو شاخه خودرو طرح دی کات دارد و دریچه های تهویه در مرکز به صورت افقی و در دو طرف داشبورد، حالت عمودی دارند. پنل میانی صندلی های جلو نیز با یک قاب کرومی احاطه شده است که باز هم ما را به یاد بهمن ریسپکت می اندازد.

جدای از بحث زیبایی شناختی باید گفت کابین کایی X3 نسبت به ام وی ام X55 پرو اقتصادی تر جلوه می کند، اما طرح ماندگارتری دارد. در بحث امکانات ایمنی و رفاهی، کایی X3 پرو امکاناتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سیستم پایش فشار بار تایرها، دوربین عقب، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف و… را شاهد هستیم.

مشخصات فنی

کایی X3 پرو دقیقاً مانند MVM X55 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۶ اسب بخار قدرت  و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است‌. توان این پیشرانه توسط یک گیربکس CVT با امکان تعویض مصنوعی ۹ سرعته به چرخ های جلو انتقال می یابد.

عرضه در ایران

پس از گمانه زنی های فراوان، به نظر می رسد حضور کایی X3 پرو با برند ایران خودرو در کشورمان قطعی شده است و احتمالاً با توجه به خطوط گسترده و تیراژ تولید ایران خودرو، به زودی شاهد رقابت جذابی مابین کایی X3 پرو با لوگوی آبی پوشان جاده مخصوص و ام وی ام X55 پرو از مدیران خودرو خواهیم بود.

 قیمت کایی X3 پرو
 مشخصات کایی X3 پرو
 جدیدترین خودرو چین در ایران
 جدیدترین خودروها در ایران
 جدیدترین خودروهای وارداتی
 محصولات جدید ایران خودرو
 تازه های خودرو در ایران
 بهترین شاسی بلند چینی
 kaiyi x3

قیمت

شروع قیمت کایی X3 پرو از حدود ۱۲ هزار دلار است و نسخه فول آپشن این خودرو رقمی در حدود ۱۴۵۰۰ دلار برای خریدار هزینه در بر خواهد داشت.

این درحالی‌ست که خودروی X55 پرو با رقمی در حدود ۳۰ هزار دلار، یعنی تقریباً ۲ تا ۳ برابر ارزش جهانی، در ایران عرضه می گردد!
منبع:اسب بخار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.