آیا آقای “م.ر” رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو دستگیر شده است؟

0

از بعد از ظهر روز گذشته خبری مبنی  بر دستگیری آقای “م.ر” رئیس انجمن کافرمایی وارد کنندگان خودرو توسط برخی از منابع منتشر شده است اما هنوز هیچ نهاد و یا خبرگزاری رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

حاشیه تخلفات ثبت سفارش خودرو و ورود هزاران دستگاه خودرو بصورت غیر قانونی تمامی ندارد و هر روز خبر  جدیدی در این خصوص منتشر می گردد.اخبار منتشر شده چند هفته اخیر نشان می دهد که تخلفات بصورت سازمان یافته و با هماهنگی با برخی از مسئولان وزارت صنعت  انجام شده است. پس از مشخص شدن این موضوع مقامات قضایی برخی از این افرد را بازداشت نموده اما هنوز جرمی محرز نگردیده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

حال در ادامه این بازداشت ها خبرهای رسیده که آقای “م.ر” رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو بازداشت شده است. این شخص که به مشاوره خودرویی وزارت صنعت و کمیسون اصل ۹۰ منصوب شده بود مدیریت چند شرکت وارد کننده خودرو را نیز برعهده دارد. یکی از منابعی که اقدام به انتشار این خبر نموده ،انجمن وارد کنندگان خودرو بود اما نکته ای که باید به آن توجه داشت تفاوت عمده میان دو نهاد انجمن وارد کنندگان خودرو و انجمنی صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو است. از همین رو انجمن وارد کننده خودرو که نهاد کاملا قانونی بود و راستای اهداف بهبود هر چه بیشتر صنعت خودرو کشور گام برمی دارد اطلاعیه را به شرح ذیل منتشر نموده است.

بسمه‌تعالی

اطلاعیه

در پی انتشار خبر دستگیری رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، با توجه به اهمیت موضوع و بدون توجه به صحت یا اصالت خبر موارد به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی آحاد مردم شریف میهن اسلامی علی‌الخصوص فعالین حوزه تجارت و بازرگانی به استحضار می‌رسد.

  • انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تشکلی تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاسیس گردیده است و هیچگونه ارتباطی با انجمن واردکنندگان خودرو ایران تحت نظارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ندارد.
  • رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ایران آقای کوروش مرشدسلوک می‌باشند و هیچگونه ارتباطی با انجمن صنفی کارفرمایی ندارند.
  • اعضاء انجمن واردکنندگان خودرو ایران شرکت‌های نمایندگی رسمی برندهای خارجی و تعدادی شرکت‌های غیرنمایندگی معتبر هستند و هیچ‌یک از اعضای انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در این انجمن به علت نداشتن نمایندگی و عدم احراز شرایط دقیق این انجمن به عضویت پذیرفته نشده‌اند.ایجاد برخی انجمن‌ها و تشکل‌های رانتی با اهداف خاص متاسفانه طی سال‌های اخیر منجر به ایجاد طبقه‌ای بی‌اصالت و قطب‌های اقتصادی بی‌شناسنامه در کشور شده است که این موضوع حداقل طی ۳ سال گذشته یکی از مناقشات اساسی فی‌مابین این انجمن و کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی بوده است که در حال حاضر حمایت‌های ویژه از این تشکل از سوی افراد مختلف در مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت و دیگر نهادها ثمره خود را عیان کرده است که امیدواریم تجربه‌ای و درسی برای آینده میهن عزیزمان باشد.

 تخلفات خودرو  انجمن واردکنندگان خودرو  آخرین اخبار واردات خودرو  اخبار خودرو  پرونده واردکنندگان خودرو  قاچاق خودرو لوکس

پردیس خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.