بررسی مشخصات تارا برقی + عکس

0

نسخه تولید تارا برقی در حال حاضر به عنوان سمپل بی «B Sample» شناخته می‌شود و مشخصات فنی آن نسبت به نسخه اولیه ارتقا یافته به نحوی که بیشینه سرعت به ۱۴۰ کیلومتربرساعت و شتاب اولیه به کمتر از ۹ ثانیه رسیده است.

ظرفیت باتری‌های این خودرو ۱۵۵۰ کیلوگرمی به میزان ۴۵ کیلووات ساعت اعلام شده و فعلا می‌توان از تارای برقی که وعده صنعتی شدن تولید آن طی سال جاری داده شده ۱۲۰ کیلووات ساعت ( ۱۶۰ اسب‌بخار) و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متری را انتظار داشت.

بررسی تارا برقی

مشخصات فنی تارا اتوماتیک مشخصات تارا آپشن های تارا امنیت تارا قیمت تارا موتور تارا ساخت کجاست مصرف سوخت تارا چقدره معایب و مزایای تارا مجله خودرو

سالیان سال است که کمپانی های مختلف بخاطر آلودگی های خطرناک هوا و استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی و آسیبی که این موارد به زمین و طبیعت وارد کرده اند، به فکر ساخت خودرو های برقی و جایگزین کردن آن با خودرو های درون سوز هستند. در سالهای اخیر سوای تسلا که از ابتدا بنا را بر تولید خودرو های برقی گذاشته بود سایر کمپانی های بزرگ و مطرح دنیا یکی یکی مدل های معروف خود را برقی کردند یا مدل جدید برقی را به بازار عرضه کردند، از مرسدس بنز و بی ام دبلیو و فورد بگیرید تا کمپانی های بزرگ و کوچک آسیایی.

در ایران هم شرکت ایران خودرو در میان خودرو ساز های ایرانی سابقه بیشتری در معرفی خودرو های برقی را دارد و تاکنون نمونه هایی نظیر رانای برقی را معرفی کرده است و این موارد تا کنون در حد معرفی بوده اند و تا کنون خبر قطعی در خصوص تولید این مدل های برقی نیامده است. چندی پیش شرکت دانش بنیان جتکو ( شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری های خودرو) اعلام کرد که برقی سازی محصولات ایران خودرو را در دستور کار قرار دارد. تارای برقی نخستین نسخه خودرو های برقی است که شرکت جتکو آنرا معرفی کرد.

طبق گفته مدیر عامل جتکو تا پایان سال نمونه صنعتی ساخته شده از تارا هم تولید و معرفی میشود و در صورت فراهم شدن شرایط، امکانات و زیر ساخت های شهری تولید انبوه آن امکان پذیر میشود.

نقد کارشناسی تارا برقی

لوازم جانبی خودرو، تاثیر کیفیت آن بر عملکرد صحیح آن

نمای ظاهری

طبق تصاویر منتشر شده از نسخه اولیه تارای برقی توسط جتکو از نظر ظاهر این خودرو تفاوتی با تارای معرفی شده توسط ایران خودرو ندارد. در نمای جلو همان طراحی تارا با چراغ هایی کشیده و جلو پنجره ای بزرگ با نشان ایران خودرو قرار دارد که در زیر چراغ ها و روی سپر، چراغ های روز به همراه مه شکن های دایره ای شکل قرار دارد.

در نمای جانبی تارای برقی هم باز تغییری حاصل نشده و همان تارای اصلی را میبینیم منتها نه تارای عرضه شده به بازار بلکه همان تارای معرفی شده توسط ایران خودرو بدون تغییرات نسخه عرضه شده به بازار. آینه ها همان آینه های پژو 301 هست و البته تایر ها هم به رینگ های آلومینیومی مجهز شده اند.

نمای عقب تارای برقی معرفی شده در جتکو هم تغییری با تارای معمولی ندارد و چراغ های عقب همان طراحی به هم متصل را دارد که طرح چراغ های عقب تارا طبق گفته های طراحش از روی برج میلاد و تئاتر شهر الهام گرفته شده است!

کابین

از نمای داخلی کابین تارای برقی هنوز عکسی منتشر نشده اما به احتمال زیاد تا حدود زیادی به مدل بنزینی شباهت دارد و تنها ممکن است تغییرات جزئی در آن اعمال شود. از نظر آپشن و امکانات رفاهی هم تارای برقی امکان دارد شبیه به تارای اتوماتیک باشد و امکانات آن در کاملترین حالت ممکن باشد که هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و به محض مطلع شدن از امکانات رفاهی این خودرو با شما همراهان عزیز به اشتراک خواهیم گذاشت.

بررسی و مشخصات فنی

تارای برقی معرفی شده توسط جتکو فعلا یک نمونه اولیه است که به گفته مدیر عامل شرکت جتکو این خودروی برقی بر طبق مهندسی معکوس و با الهام از خودرو های تسلا ساخته شده است! طبق اطلاعات منتشر شده و مصاحبه های مختلف مدیر عامل گروه جتکو پیشرانه برقی تارا دارای حداکثر توان 80 کیلو وات نامی (107 اسب بخار) و 120 کیلو وات پیک (160 اسب بخار) و 300 نیوتن متر گشتاور را تولید میکند که حداکثر دور موتور 9 هزار RPM است. تخمین زده میشود تارای برقی در حدود 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو هم 140 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

طبق گفته مدیرعامل جتکو پلتفرم رانا برقی کاملا داخلی است و در ساخت آن صرفا از پلتفرم های مورد استفاده فولکس واگن در محصولات اشکودا ایده گرفته شد. اگر چه پایه و طراحی آن جدید است.

جعبه دنده استفاده شده در تارای برقی همان جعبه دنده معمول در سایر مدل های ایران خودروست و این در حالیست که باید جعبه دنده خودرو های برقی با خودرو های بنزینی متفاوت باشد. مجموع باتری های تارا ظرفیتی در حدود 45 کیلو وات ساعت را دارد که در اطلاعات منتشر شده این باتری ها میتوانند تا 300 کیلومتر برد مسافتی تارای برقی را تامین نمایند.

شرکت جتکو بخاطر برقی سازی تارا تمامی قطعات قوای محرکه شامل موتور، جعبه دنده و سیستم اگزوز را حذف کرده تا بتواند موتور الکتریکی و باتری ها را درون تارا جای دهد اما سیستم تعلیق و ترمز های تارای برقی به احتمال بسیار زیاد ثابت میماند و تغییری نمیکند.

حضور خودرو های برقی در ایران داستان های مختلفی را داشته و شرکت ها تنها به معرفی یک نمونه اولیه از برخی مدل های خود به صورت برقی بسنده کرده اند و هیچوقت هیچکدام از آنها به تولید انبوه نرسیده اند. البته که برای به تحقق رسیدن این امر در ایران نکاتی همچون فراهم نمودن زیر ساخت های لازم از جمله فراگیر شدن و تاسیس ایستگاه های شارژ شهری و بین شهری همانند پمپ بنزین هاست که با توجه به هزینه های سنگین تولید خودرو های برقی در ایران در صورت حمایت نشدن از سوی دولت امید چندانی برای تولید انبوه این خودرو ها در کشور فعلا وجود ندارد.

امنيت تارا برقی

شرکت جتکو مدیرعامل جتکو قیمت جتکو JX10 مشخصات جتکو JX10 قیمت تارا قیمت تارا برقی خودرو برقی قیمت خودرو برقی کیانوش پورمجیب کیست تازه های خودرو در ایران تازه های صنعت خودروسازی مجله خودرو محصولات جدید ایران خودرو مشخصات تارا

سیستم های ایمنی تارای برقی هم احتمالا دستخوش تغییرات فراوانی نشود چون در تارای اتوماتیک که کاملترین مدل تارا می باشد ما موارد ایمنی و رفاهی خوبی را شاهد هستیم که عبارتند از:  4 کیسه هوا برای راننده و شاگرد و جانبی تا سیستم های ایمنی ترمز و پایداری.

رقبای تارا برقی :رانا برقی

مشخصات فنی تارا برقی

مشخصات فنی تارا اتوماتیک مشخصات تارا دفترچه راهنمای تارا موتور تارا ساخت کجاست تعمیرات تخصصی تارا تعمیرات تخصصی مصرف سوخت تارا چقدره روغن موتور مناسب تارا زمان تعویض تسمه تایم تارا راهنمای جعبه فیوز تارا فیوز پمپ بنزین تارا دفترچه انواع خودرو مجله مکانیک

نام لاتین خودرو tara electric
کلاس بدنه سدان
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1398
تعداد سرنشین 5
نوع موتور برقی
محور محرک دیفرانسیل جلو
قدرت 160 اسب بخار در دور بر دقيقه
گشتاور 300 نيوتن متر در دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 140 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9 ثانيه
نوع سوخت برقی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.