استراتژی سیستم فن و تهویه مطبوع H30 Cross

0

استراتژی سیستم فن و تهویه مطبوع H30 Cross اچ سی کراس به شرح زیر می باشد:

استراتژی کارکرد سیستم خنک کننده موتور (فن) H30 Cross

تعمیرات تخصصی دانگ فنگ اچ 30 بررسی مشکلات خودرو رفع مشکلات خودرو دلایل کاهش شتاب خودرو کاهش شتاب دانگ فنگ H30 کراس علائم خرابی پمپ بنزین آموزش تعمیر خودرو

عملکرد سیستم فن موتور خودرو H30 Cross دارای دو حالت است که طبق شرایط زیر با دور کند و دور تند راه اندازی می شود:

  • سیستم خنک کننده فن ۵ ثانیه بعد از روشن شدن موتور خودرو برای شروع به کار آماده می شود.
  • اگر سنسور دمای مایع خنک کننده موتور ایراد داشته باشد و کنترل یونیت موتور (ایسیو موتور) اطلاعات معتبری از سنسور دریافت نکند، فن با دور تند کار می کند.
  • هنگامی که دمای مایع خنک کننده موتور به ۹۷ درجه سانتی گراد برسد، فن با دور کند شروع به کار می کند. زمانی که مایع خنک کننده به ۹۳ درجه سانتی گراد بازگشت، دور کند فن متوقف می شود.
  • هنگامی که دمای مایع خنک کننده به ۱۰۵ درجه سانتی گراد برسد، فن با دور تند شروع به کار می کنپ و زمانی که دمای مایع خنک کننده موتور به ۱۰۱ درجه سانتی گراد برسد دور تند فن متوقف می شود.
  • در زمان روشن بودن کولر، فن با دور کند کار می کند.
  • بعد از خاموش شدن موتور خودرو،‌اگر دمای مایع خنک کننده بالاتر از ۱۰۱ درجه یا دمای هوای منیفولد بیشتر از ۸۰ درجه باشد، فن به مدت ۳۰ ثانیه در دور کند کار می کند. اگر دمای مایع خنک کننده بالاتر از ۱۱۰ درجه سانتی گراد باشد فن به مدت ۶۰ ثانیه در دور آرام کند کار می کند.

استراتژی کارکرد سیستم تهویه مطبوع (کولر) H30 Cross

 تعمیر سیستم تهویه مطبوع  سیستم تهویه مطبوع چیست  مزایای سیستم تهویه مطبوع  تفاوت سیستم تهویه مطبوع با کولر  تهویه مطبوع H30 کراس  تعمیرات تخصصی دانگ فنگ اچ 30  آگاهی از کولر خودرو  آموزش تعمیر کمپرسور کولر خودرو  انواع گاز کولر خودرو  اینتر کولر چیست  اطلاعیه فنی ایران خودرو  اطلاعیه فنی خودرو  تعمیرات تخصصی  تعمیر خودروهای چینی  آپشن های دانگ فنگ H30 کراس  تعمیر و نگهداری h30 cross  تعمیر برق دانگ فنگ h30  تجهیزات h30 cross

  • کولر ۵ ثانیه بعد از روشن شدن موتور خودرو آماده راه اندازی می شود.
  • در حالت درجا و ابتدا به کار روشن شدن خودرو، اگر سیستم کولر راه اندازی شود، دور موتور به ۹۲۰ درو بر دقیقه می رسد.
  • اگر در دنده ۱، ۲ و ۳، گشتاور خروجی موتور به بالای ۷۰ درصد برسد و همزمان اگر سرعت خودرو زیر ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد سیستم کولر به صورت اتوماتیک خاموش می شود. در دنده ۴ کولر خاموش نمی شود.
  • اگر دور موتور بالای ۶۰۰۰ دور بر دقیقه برود کولر خاموش می شود و اگر به زیر ۵۶۰۰ دور بر دقیقه برگردد کولر دوباره روشن می شود. اگر سرعت موتور به زیر ۶۰۰ دور بر دقیقه برسد کولر خاموش شده و اگر به ۷۲۰ دور بر دقیقه برگردد کولر مجددا روشن می شود.
  • اگر ولتاژ باتری به پایین تر از ۹ ولت برسد کولر خاموش می شود، اگر ولتاژ به ۱۰ ولت برسد کولر دوباره روشن می شود.
  • اگر کلید سه کاره در حالت فشار پایین ۲.۵ بار یا فشار بالای گاز ۲۶ بار قرار گیرد، کولر خاموش می شود. در فشار ۲.۵ تا ۱۷ بار گاز کولر، فن با دور کند و از فشار ۱۷ تا ۲۶ بار فن با دور تند عمل می کند.

منبع: مستندات شرکت ایران خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.